Traxxas TRX-4Runner

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 14 mei 2019 10:27

Zo, de TRX4 heeft 4 routes WTT prima doorstaan.
Hij piept en kraakt wel een beetje nu, dus even uit elkaar en alles weer goed schoonmaken en opnieuw invetten maar verder geen problemen met het chassis.
De Duratrax bandjes hebben zich prima gehouden en voor genoeg grip gezorgd op vrijwel alle ondergronden, alleen de rotsen hadden ze wat problemen mee.
Ik vind het alleen jammer dat deze bandjes er niet zo heel erg scale uit zien.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vermoed wel dat de regelaar niet zo best meer is...
Is een Xerun SCT Pro 120A, en deze gaat steeds lastiger in zijn achteruit, daar had hij in de Bomber al last van maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Dat is dan ook het eerste wat vervangen gaat worden, alleen twijfel ik nog tussen een HobbyWing AXE setje of een Mamba X regelaar aan deze motor i.v.m. het kunnen bedienen van de dragbrake via het AUX kanaal zodat je b.v. in zijn lage gearing 100% dragbrake hebt en in hoge gearing weinig tot geen dragbrake.
De snelheid van de huidige motor vind ik wel fijn, kan soms net even dat beetje extra gas geven, en in hoge gearing lekker over zandpaadjes knallen.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 21 nov 2019 10:40

Gistermiddag weer even met de TRX4 gereden, de achteruit van de ESC heeft het nu vrijwel volledig begeven.
Moet zeker 10-12x proberen voordat hij in zijn achteruit gaat.
Auto mag ook wel iets langzamer, 3500kv echt enorm leuk op de losse zandpaadjes, maar verder wat te veel van het goede.
Ondanks dat de TRX4 het prima kan hebben, zeker in de hoge versnelling op volle snelheid is er behalve rechtuit niet normaal mee te rijden :lol:

Dus ik heb een AXE 2700kv setje op de verlanglijst gezet, deze zou gelijkwaardig moeten zijn in snelheid met de originele brushed setup en dit is meer als genoeg.
Daarnaast wil ik hem een wat meer realistisch uiterlijk gaan geven en heb ik ook ProLine BFGoodRich AllTerrain K/O2 op de verlanglijst gezet.

Met de "dure" kerstperiode in het vooruitzicht zal dit helaas wel even moeten wachten en moet ik het voorlopig even zonder achteruit doen :lol:

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Garry » 21 nov 2019 16:30

Mooie foto's [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
da_patriot
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 04 jan 2019 09:57
Locatie: Drachten (Frl)
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door da_patriot » 22 nov 2019 22:14

Dustin als je genieten wilt van crawlen, ga dan voor de Hobbywing XERUN AXE combo..... Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat [emoji41]
Traxxas TRX4 Landrover Defender 110
Tamiya CC01 Mit Subsidie Pajero
Tamiya TGX Mk1 Opel Calibra
Tamiya TA02 Supra Blitz

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 25 nov 2019 13:28

Klopt, de 2700kv staat op de verlanglijst, maar inderdaad het "kost een paar centen" houdt me voor nu even tegen :lol:
Flink wat filmpjes al bekeken en ziet er echt super smooth uit allemaal.
Kan ook niet anders, zit nu ook al een Xerun setup in alleen dan niet specifiek voor crawlen, en die heeft het jaren super gedaan.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 05 jan 2020 00:20

Vandaag de ProLine BFGoodRich All Terrain KO2 mogen ontvangen.
Mooie bandjes, erg zacht, en zo op het eerste gevoel veel meer grip als de Duratrax welke gemonteerd zaten.
20200104_224618.jpg
20200104_224553.jpg

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 26 feb 2020 09:23

Zo... de Xerun Axe 550 is besteld.
Daarnaast wil ik ook de shocks even onder handen gaan nemen.
Ik heb natuurlijk flink wat gewicht verwijderd, difflocks + servo's, zware body, rocksliders zijkant.
En ik merk dat hij nu toch wat stijfjes is, de preloads wat losser gedraaid, maar dan vind ik de veren te losjes om de dempers zitten en komen de "spring retainers" makkelijk los.

Dus ook maar eens wat flesjes olie en een setje veren aanschaffen en gaan proberen.
De dunste olie die ik op dit moment heb staan is 30wt, en dat is volgens mij nog te dik als ik lees dat men meer richting de 10wt zit in de TRX4.

En daarna eens op zoek naar een andere body, ben absoluut niet te spreken over de kwaliteit van deze Proline, of de gebruikte Absima verf.
1 WTT er mee gereden waar hij wat koprollen gemaakt heeft, verder lekker over zandpaadjes door de bossen gereden zonder gekke dingen en de body is al aan het scheuren.
De buitenkant heb ik met matte lexan verf van Absima gespoten, de body vorige week even onder de kraan gewassen en de matte verf spoelde ik er op een hoop plekken zo vanaf.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 09 mar 2020 15:16

De TRX4 ligt inmiddels voor een groot deel uit elkaar.
Loop nu tegen wat dingen aan bij het opnieuw vullen van de shocks.
Daarnaast heb ik een XtraSpeed Cantilever kit besteld, ik wil de TRX4 gaan voorzien van een Jeep Cherokee pickup/Comanche body.
De meesten noemen het een Jeep Comanche, maar volgens de echte Jeep die-hards is het een Jeep Cherokee pickup vanwege een aantal elementen welke missen aan de body :P

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 14 mar 2020 14:02

De cantilever kit al ontvangen en meteen gemonteerd, nu vogelen met de shocks en hopen dat ik die goed ga krijgen...
20200314_135419.jpg

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Traxxas TRX-4Runner

Bericht door Dustin » 30 jul 2020 12:22

Aangezien het blijkbaar lastig is op dit moment om aan de HobbyWing Axe systemen te komen net een Quicrun 1080 i.c.m. een Holmes Hobbies Trailmaster Sport 550 besteld.
Dan kan de TRX4 tenminste weer rijden, en als het bevalt mag dat lekker blijven zitten :D

Ook shocktowers mee besteld, zodat ik de huidige body i.c.m. de cantilever shocks kan gebruiken, en dan een keer een nieuwe body erop.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten