Cross RC HC6 6x6

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 19 jul 2019 08:48

Gisteravond begonnen met de electronica instellen, en dan vooral de schakelservo.

Iemand tips voor mij?
Ik krijg de schakelbak niet lekker werkend.
De neutraal positie ingesteld zoals de handleiding het voorschrijft en het moertje/veertje ook gelijk gezet aan de handleiding. Maar het schakelen naar de hogere versnelling wil niet lekker lukken.
Servo blijft enorm zoemen en herrie maken na het wisselen van positie.
Endpoint iets aangepast, maar dan gaat hij al niet meer lekker in de versnelling omdat de servo niet ver genoeg door gaat.
Of is de servo welke ik nu gebruik dan gewoon niet sterk genoeg?

Dit is de gearbox:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dirk Weijnen » 19 jul 2019 09:35

Geen idee ik moet deze trans nog inbouwen moet mijn chassis ff een stukje wegslijpen dan past ie. maar ANT Rc op youtube heeft een vergelijkbaar probleem gehad miscchien heb je daar iets aan om daar te kijken.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 23 jul 2019 15:12

Die servo is anders gemonteerd, dus kom er nog niet helemaal uit met die video, van de week eens wat verder graven.

Nieuwe bump stops liggen inmiddels bij het afhaal punt van DHL, daar rijd ik na mijn werk even langs, top geregeld van Cross-RC! :clap:

Was verder gegaan met de delen op het chassis te monteren, maar nu heb ik toch echt eerst verf nodig, anders mag alles weer uit elkaar om de spuiten, en daar heb ik geen zin in.
Morgen wordt de verf bezorgd en kan ik verder :D

Gebruikersavatar
Dirk Weijnen
Donateur
Berichten: 1291
Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
Locatie: Helmond
Participant x 9
Gegeven waarderingen: 352 keren
Ontvangen waarderingen: 238 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dirk Weijnen » 24 jul 2019 09:41

Dustin schreef: 23 jul 2019 15:12 Die servo is anders gemonteerd, dus kom er nog niet helemaal uit met die video, van de week eens wat verder graven.

Nieuwe bump stops liggen inmiddels bij het afhaal punt van DHL, daar rijd ik na mijn werk even langs, top geregeld van Cross-RC! :clap:

Was verder gegaan met de delen op het chassis te monteren, maar nu heb ik toch echt eerst verf nodig, anders mag alles weer uit elkaar om de spuiten, en daar heb ik geen zin in.
Morgen wordt de verf bezorgd en kan ik verder :D
Ik haal de mijne binnenkort voor een groot gedeelte ff uit elkaar zodat ik dat stukje uit mijn chassis kan slijpen dan kijk ik ook eens hoe of wat met deze transmissie.
1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 431
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door zanthrax » 24 jul 2019 12:04

Mijn ervaring met RC versnellingen is dat ze pas mooi werken als je elk bewegend deel smeert, ik gebruik overal kogellagervet op.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 30 jul 2019 09:48

Ding zit genoeg vet in, ik heb inderdaad ook kogellagervet gebruikt :mrgreen:

Het chassis zit nu voor +- 95% in elkaar, op het afstellen van de electronica en wat kleine dingetjes na, maar deze moeten eerst geverfd gaan worden.
Nu ben ik dan ook op het punt om dingen een kleurtje te gaan geven.
Maar, hoe pak ik dit het beste aan?
Ik heb 2 onderdelen van het chassis gespoten, maar dit heeft niet echt het gewenste resultaat gegeven.

De delen heb ik eerst goed schoon gemaakt en in de Tamiya Fine surface primer gezet, deze is netjes strak opgedroogd.
Onderdelen weer goed schoon gemaakt.
Vervolgens een laag Tamiya TS-14 Gloss black er overheen, en deze is niet netjes opgedroogd maar zitten wat bubbels in.
Lichtjes opgeschuurd, schoongemaakt en nog een laag TS-14 gedaan, maar heeft het zelfde resultaat.
Het is wel netjes zwart, en de onderdelen zitten ergens in het chassis weggestopt, dus voor deze vind ik het niet erg.

Maar ik ben nu dan ook nogal huiverig om aan de velgen en body te beginnen met het spuitwerk., zit niet op het zelfde resultaat op mijn body te wachten....
Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

TerpstraAJ
Donateur
Berichten: 495
Lid geworden op: 08 feb 2019 20:34
Locatie: Zoetermeer
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 219 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door TerpstraAJ » 30 jul 2019 13:09

(Nog) geen ervaring mee.
Echter ben ik wel aan het inlezen over spuiten van hardbody/Parts.
2 dingen die ik tegen kwam die hier mogelijk een tip zijn:

- spuitbus verwarmen in warm water. Dit zou dan fijner spuiten.
- oefenen op een test stuk plastic om te kijken hoe het uitpakt i.p.v. op de body/onderdeel zelf.

Heb je de primer na drogen ook nog licht geschuurd?
Auke
- Trx4 sport kit Chevy C10
- Injora scx10-2 jeep
- SCX10-2 Raw builders kit Hilux
- SCX24 Chevy C10
- TRX-4M Landrover Defender Green

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 01 aug 2019 15:14

Dat verwarmen zal ik eens proberen.
De primer heb ik inderdaad nadat deze droog was lichtjes geschuurd, alles vervolgens schoongemaakt en de kleur er overheen gezet.
Een test stuk plastic had ik helaas niet.
De body is opgebouwd uit een aantal verschillende types/kleuren plastic.
En de onderdelen welke ik nu heb geverfd zijn reeds op maat in de kit aangeleverd zonder eventuele reststukjes waar ik op zou kunnen testen.

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 03 aug 2019 20:34

Vandaag de beadlocks in elkaar geschroefd en op het chassis gemonteerd, zo op mijn bureau is eigenlijk pas goed zichtbaar hoe monsterlijk groot hij is :o

Afbeelding

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Cross RC HC6 6x6

Bericht door Dustin » 14 aug 2019 09:35

De afgelopen dagen o.a. de radiobox en wat accesoires voor op het chassis gespoten, zit de laatste weken helaas wat krap in de tijd, had eigenlijk gehoopt inmiddels al klaar te zijn.
En dan moet ik nog aan het hele bodywerk gaan beginnen, de kleine accesoires voor op het chassis is al lastig i.c.m. de ruimte welke ik op dit moment heb om te spuiten.
Wellicht dat ik eens iemand met wat ervaring op zoek om de body te spuiten, als het in het huidige tempo gaat is die over een half jaar pas klaar anders :?

De primer zit er overal nu wel strak op, gisteren de eerste lagen zwart op de radiobox gezet.
Deze zijn nu wel strak opgedroogd.
Ik heb wel ruim 24u gewacht tussen primer en zwart i.p.v. +-2u tussen primer en zwart zoals met de eerdere onderdelen.
voor de rest alles precies het zelfde gedaan.
Dit ondanks dat ik overal lees dat de droogtijd van de Tamiya primer +- 20min zou zijn.

Ook de stuurservo ingeregeld, heb de end points wel flink terug moeten schroeven, maar het ziet er goed uit, en klinkt ook goed nu.
Ik ben alleen nog steeds aan het stoeien met de gearbox, ik vermoed toch dat mijn servo te licht is, deze heeft zo veel moeite om alles op zijn plek te houden.
Het is ook eigenlijk een servo specifiek gericht op het stuur in een drifter.
Ik kwam tijdens het opruimen nog een simpele 10kg servo tegen i.p.v. de 6 of 7kg welke er nu in zit.
Binnenkort het dan eens met deze proberen, kijken of dat beter gaat werken.

Zodra de radiobox goed droog is kan ik deze monteren en kan ik de electronica een plekje gaan geven.
Dan kan hij eindelijk zijn eerste testronde gaan maken, weliswaar wel nog zonder body en accesoires, maar dat geeft niet, hij rijdt dan tenminste :dance:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten