TRX-4 Toyota Tacoma

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 23 jun 2020 19:42

Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een tweede TRX-4 sport. De bedoeling was om deze om te bouwen naar een Landrover, echter kwam ik erachter dat de body die ik had besteld (niet de Traxxas body) toch niet helemaal lekker past. Dan moest ik teveel wijzigen aan de TRX (lees afzagen) en eerlijk gezegd hou ik daar niet van. Dat vind ik dan zonde van zo'n auto. (Iedere gek zijn gebrek zullen we maar zeggen)
Daarbij gezegd hebbende dat de winter periode aanbrak, dus de TRX ging netjes, in elkaar gezet, de voorraadkast in.

Maar nu....het moment daar is om er toch wat mee te gaan doen.
Maar wat dan? Wat is nou een toffe body en dan het liefst eentje die je niet zo vaak ziet?
Zelf fabriceren is geen optie, daar ontbreekt mij de kennis en kunde voor en een 3D printer heb ik ook niet, dus het moet een kant-en-klaar exemplaar worden. Een hardbody of lexaan (veel meer keuze is er ook niet).

Na lang zoeken en wat heen en weer ge-sms-t met Auke heb ik besloten om een Toyota Tacoma body op de kop te tikken.
RC4WD heeft een leuke body en de youtube filmpjes zagen er veelbelovend uit. Alleen de verpakking al, dat is dik in orde.

Stap 1: Bestellen
Hij was o.a. te koop bij de bekende winkel in Kaatsheuvel en ook nog eens voordelig geprijsd. Uiteindelijk daar de aankoop gedaan, maar helaas wat bleek, hij was niet op voorraad, Ik moest er zeker 2 weken op wachten. Jammer dat de website dus kennelijk geen actuele voorraad aangeeft. Dat wist ik dus niet. Helaas wel een gemis in deze tijd! Afijn, netjes de order geannuleerd en bij onze Oosterburen de body besteld en wat verf. Die hebben wel een nette voorraadstatus en iedere levering die ik met ze heb gehad was uitstekend. Helaas betaal je wel 15 euro aan verzendkosten, maar dat interesseert mij dan niet meer. Nu moet ik die body hebben!

Van de week was het dan eindelijk zover, de postbode, met mijn bestelling. Joepie! Keurig verpakt in een doos met daarin de doos van de body, zie hieronder de eerste foto's.
Bijlagen
Tacoma body 3.jpg
Tacoma body 2.jpg
Tacoma body 1.jpg
Deze gebruikers waarderen MarcoB voor dit bericht:
TerpstraAJ (25 jun 2020 14:36)

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 23 jun 2020 19:57

Als een kind in een snoepwinkel gelijk de schuur ingedoken. Lekker, met 30 graden buiten, en een plat dak op de schuur. Knallen maar!
Stap 2:
Het uitsnijden van de body. Sinds ik weer ben begonnen met de hobby zag ik altijd enorm op tegen het uitknippen van lexaan body's. Wat een gehannes was dat toch altijd en zeker de wielkasten.....
Maar toen zag ik op Youtube dat al die knakkers met een hobby mesje tekeer gaan en dat zag er goed uit. Dus sinds die tijd snijd ik altijd mijn body's uit en dat werkt prima.
Dus nu ook deze body netjes uitgesneden en langzaam aan uit de mal getrokken. Echter ging dat niet zo heel soepel, dus de eerste gedachte was dat dit plastic dikker is dan standaard Tamiya lexaan.
Nou mooi niet dus, het mesje was gewoon 'op'. Nieuw mesje erop en opnieuw de body uitsnijden, maar het resultaat is er. Mooi uitgesneden body.
Gelijk gepast - zie onder. (Let niet op de velgen, die zitten er tijdelijk onder)
Bijlagen
Tacoma body 5.jpg
Tacoma body 4.jpg
Deze gebruikers waarderen MarcoB voor dit bericht:
TerpstraAJ (25 jun 2020 14:36)

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 23 jun 2020 20:00

Ik had overigens eerst de innerfenders eraf gehaald, want die had ik er al op zitten.
Je ziet nu dat hij niet helemaal lekker aansluit, dus nu ook die dingen aan de zijkant (skirds ofzo) eraf gehaald. Nu zit hij wel beter op het chassis, maar ik vind hem wat hoog staan. De TRX is standaard al hoog natuurlijk.
Nu graag jullie advies. Wat vinden jullie ervan? Kan dit?
Bijlagen
Tacoma body 6.jpg

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 523 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door coopertje » 24 jun 2020 22:33

Ik vind persoonlijk iets lager mooier (onderkant body gelijk met bovenkant chassis balk?), maar krijg je dan geen problemen (kap raken) met de voorwielen voor als je ingeveerd bent?

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door Jeeppeet » 25 jun 2020 23:54

Zn bodypinnetjes zitten nog niet door de body hier denk ik. Dan word ie nog iets lager..

Verstuurd vanaf mijn SM-T590 met Tapatalk

Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 27 jun 2020 14:24

Vandaag, omdat het zo lekker weer is (NOT), alle gaatjes geboord. Daarnaast de body paint klaar gemaakt. Nu is het afwachten op de verf, maar die is even niet leverbaar.

Ik maak mij wel ernstig zorgen over de voor en achter kant. De eerste beste steen of stoep en de bumper is beschadigd.

Wielen zijn ook nog onderweg. Die komen helemaal uit China [emoji23][emoji23] Nu maar hopen dat ze niet tussen die lading van die opengemaakte vrachtwagen lagen....AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door Jeeppeet » 27 jun 2020 14:30

Als je m zo laat ben je uniek
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 04 jul 2020 21:07

Vandaag, ondanks het troosteloze weer, de body gespoten. Het is metallic lichtblauw geworden. Wel apart moet ik toegeven. De bak heb ik zwart gemaakt. Nu alle chromen onderdelen erop en wachten tot de velgen binnen zijn. (En dan kunnen er ook gelijk de standaard trx banden op, die zijn wat kleiner)AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Deze gebruikers waarderen MarcoB voor dit bericht:
TerpstraAJ (05 jul 2020 21:24)

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 05 jul 2020 18:08

Al het chroom erop. De spiegel en deurklinken zitten los, die moet ik lijmen. Lijm was op, dus morgen ff halen.
Verder lampen erin gedaan.

Nu nog wat verzinnen voor innerfenders, extra bumpers en side bars zodat je niet gelijk de body aantikt bij de eerste de beste rots/stoep.
Nog tips/ideeën?

En nog plek voor de elektronica, want door het strippen van alles is er behalve de batterij tray geen plek [emoji3525]AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

Deze gebruikers waarderen MarcoB voor dit bericht:
TerpstraAJ (05 jul 2020 21:24)

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: TRX-4 Toyota Tacoma

Bericht door MarcoB » 11 jul 2020 13:57

Beadlocks eronder. Veel pijn en moeite....[emoji3525]. Zit de helft verkeerd...zucht. Moet de band andersom. Nou ben er wel even klaar mee.
Alles vastgelijmd, alleen laten de spiegels los. Heb revel lijm gehaald speciaal hiervoor, maar is niet echt top dus. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten