CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door MarcoB » 11 okt 2019 12:39

Zoals vele van jullie wellicht kennen ben ik op zoek naar wat nieuws. Ik zat o.a. te kijken naar de cross demon sr4a.
Is er hier ervaring op het forum met deze kit? Ik kan niet duidelijk achterhalen, behalve wat upgrade parts, waarom ik bijvoorbeeld een A,B of C variant zou moeten kopen. Iemand hier ervaringen mee en wellicht ideeën/tips?
Bedankt!

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Garry » 11 okt 2019 18:44

A is basis model
B is wat meer uitgebreid,
C is flagship, de meeste up grades.
Maar zij zijn allemaal heel mooie modelen.


Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Mud monkey » 12 okt 2019 17:40

Hoi Marco zoals Garry het al beschreef zit er in de c versie al een hoop up grade’s
Zoals een hoop metaalen parts , verlichting
Lees en vergelijk de beschrijving om te kijken of het je de meerwaarde waard is

Gebruikersavatar
MarcoB
Donateur
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 jul 2019 17:43
Locatie: Pijnacker
Gegeven waarderingen: 51 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door MarcoB » 12 okt 2019 17:45

Klopt, dat had ik ook al gezien. Echter kan ik niet echt veel reviews vinden en dan zeker geen die testen tussen de A,B, of C versies. Het is mij lastig te kiezen waarom een A,B of C versie te halen. Upgrades zijn mooi, maar ik rijd geen competitie dus in hoeverre is het voor de recreant een aanvulling om een duurdere auto te kopen.
Ik vind de cross RC persoonlijk een mooie wagen, maar ze zijn wel duur. Hoe verhoudt dit zich ten opzichte van een element enduro of een TRX4?

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Mud monkey » 12 okt 2019 18:02

Dat is bij de Demon nog een vraag , ik rij met een Kraz van cross-rc en die houd zich bijzonder goed en ik spaar hem echt niet
Het voordeel van de up grade’s zijn dat het steviger is en ongemerkt vraag je vaak toch meer van je auto dan je in de eerste instantie denkt

Ivar
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 nov 2019 11:18
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Ivar » 25 nov 2019 00:45

Ik heb begrepen dat de rijeigenschappen van de Cross RC auto’s niet bepaald de beste zijn en aangezien ze fantasie bodies hebben zijn ze ook niet echt geschikt als scalers. Ik zou ze iig links laten liggen tenzij u al heel veel goede crawlers/scalers heeft en anders ook niet meer weet wat u nog moet gaan bouwen :roll:
Wa nie rekt da scheurt wa

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Garry » 25 nov 2019 08:22

Ik heb de Demon su4 kit gekocht.
Voor scale vind ik hem persoonlijk echt mooi!
Voor crawling met wat extra gewicht in de velgen een onderop doet hij het aardig goed moet ik zeggen.
Het is niet top heavy zo als de trx4 die heb ik ook,
Als je goede banden onder zet heeft het genoeg power om overal te komen [emoji106]
Voor rijeigenschappen is het vergelijkbaar aan mij scx 10-2,
Ik heb de su4 nu een half jaar een best wat mee gerijden een hij doet het goed,
De hard body is sterk het kan aardig wat hebben, allen de voor bumper is wat zwak
Maar ales kan kapot natuurlijk [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Mud monkey » 28 nov 2019 21:10

Ivar schreef: 25 nov 2019 00:45 Ik heb begrepen dat de rijeigenschappen van de Cross RC auto’s niet bepaald de beste zijn en aangezien ze fantasie bodies hebben zijn ze ook niet echt geschikt als scalers. Ik zou ze iig links laten liggen tenzij u al heel veel goede crawlers/scalers heeft en anders ook niet meer weet wat u nog moet gaan bouwen :roll:
Dat valt wel mee ivar , ik rij veel met mijn Kraz zonder al te veel problemen en hij doet het als crawler beter dan je zou verwachten ondanks dat het geen crawler is ook als scaler is ie niet verkeerd
En een x aantal body’s zijn gebaseerd op rusische en oudere auto’s met een kleine afwijking om de licentie kosten te onderduiken

Ivar
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 nov 2019 11:18
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Ivar » 01 dec 2019 07:03

Mud monkey schreef: 28 nov 2019 21:10
Ivar schreef: 25 nov 2019 00:45 Ik heb begrepen dat de rijeigenschappen van de Cross RC auto’s niet bepaald de beste zijn en aangezien ze fantasie bodies hebben zijn ze ook niet echt geschikt als scalers. Ik zou ze iig links laten liggen tenzij u al heel veel goede crawlers/scalers heeft en anders ook niet meer weet wat u nog moet gaan bouwen :roll:
Dat valt wel mee ivar , ik rij veel met mijn Kraz zonder al te veel problemen en hij doet het als crawler beter dan je zou verwachten ondanks dat het geen crawler is ook als scaler is ie niet verkeerd
En een x aantal body’s zijn gebaseerd op rusische en oudere auto’s met een kleine afwijking om de licentie kosten te onderduiken
Hmm, misschien moet ik dan ook maar eens van mijn nogal rechtlijnige oogkleppengedrag afwijken.....voor een keertje dan he... :roll: Hoewel dit natuurlijk wel een beetje afhangt van de omgeving waarin u reed toen u tot de conclusie kwam dat het goede crawlkwaliteiten bezit.
Ik vind het jammer dat Traxxas en Horizon Hobby het praktisch onmogelijk maken voor rc winkeliers om meerdere merken te kunnen verkopen. Ik zou graag een keer een proeftritje hebben gemaakt met een paar CrossRC modellen. Ik vind wel dat CrossRC de mooiste niet gelicenseerde bodies maakt. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt....
Wa nie rekt da scheurt wa

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: CROSS RC DEMON SR4-A CRAWLER KIT

Bericht door Wouterb » 01 dec 2019 09:06

Ivar schreef: 01 dec 2019 07:03 ...

Ik zou graag een keer een proeftritje hebben gemaakt met een paar CrossRC modellen. Ik vind wel dat CrossRC de mooiste niet gelicenseerde bodies maakt. Mijn nieuwsgierigheid is gewekt....
Kom naar een meeting en met een lieve vraag en een guitige blik kan je met nagenoeg elk merk of model een proefrit maken. ;)
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: zanthrax en 32 gasten