zoektochtverslagje, T2M Pirate Zombie

Ruimte voor al het andere offroad geweld zoals de Traxxas Slash.
Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

zoektochtverslagje, T2M Pirate Zombie

Bericht door Jeeppeet » 07 sep 2021 09:36

Nou, dat was een heel avontuur... een zoektocht naar een offroad. Ik wilde als eis: Met de ogen zien; slippen en gassen dat alles om de oren vliegt, maar wel betrouwbaar.
Uiteindelijk kwam ik bij een Arrma Granite of Senton, en ineens heeft de winkel de prijs 40 euro omhoog gedaan vlak voor ik dacht in de auto te stappen en hem te halen. En daar houd ik niet van. De winkel heeft het verklaard in een mail maar ik krijg echt niet ineens 40 euro-auto-méér.

Dus de zoveelste afgestreept, na vele auto's onder de 300 euro uitgespit te hebben die altijd wel wat mankeren.
Uiteindelijk vielen er dus zoveel af, omdat ik geen zin had in: geen onderdelen beschikbaar. Brekende aandrijfassen. Rijtijd van 8 minuten. Te heet wordende ESC. Slechte servosaver waardoor een nieuwe 230 euro kostende auto als een natte lap rijd. Makkelijk omslaan op asfalt. Brekende delen te dun uitgevoerd. Een body die afknapt bij een salto op zn kop.
Enzovoorts enzovoorts.
Ik heb ervaren dat de markt tussen 200 en 300 euro buggy's/offroad geen foutjes-loze is, en karig.

Dus bleef er eigenlijk niks over, behalve een auto die er uit ziet, en waar mijn hart wel warm van werd, een buggymodel uit mijn kinderjaren (altijd gewild nooit gehad).
En met wat Bol.com kadobonnen kon ik er ook maar 1 kiezen, want de overige die ik wilde via BOL kon ik niet "achteraf betalen" en vielen dus ook al af...daar moest ik achter komen na uren onderzoek.
En daar bleef over de T2M Pirate Zombie. Een niet te onderschatten goedkope buggy van 120 euro.
De Tamiya bouwpaketten van Buggys zijn ook nooit duur. Dus waarom zou T2M deze niet RTR leveren voor 120.
In afwachting van het pakket.

Jammer van de Arrma, maar als deze in amerika 230 zijn en wij er 309 voor moeten betalen gaat bij mij een alarmpje af. Wel een goede service van de fysieke winkel in de mail, maar deze keer kies ik maar de goedkope weg na goed onderzoek. Zoveel duurdere modellen vielen na technisch onderzoek, en het kijken naar rij-eigenschappen op youtube af, dat ik nu vertrouw op mijn gulden middenweg karakter en kies voor iets waar de eigenaars tevreden over zijn terwijl het goedkoop is.

Ik ben ook in het bos gaan wandelen waar ik rijden wil.. en ik denk dat duurder daar 'overkill" is. Er zijn redelijke brede paden zo groot als een tweebaansweg. Naast het pad is het te grof voor een monstertruck-buggy. Echte vierwiel heb ik dan niet nodig. En zo vaak zal ik niet rijden.
En zo vielen alle puzzelstukjes samen en hoop ik over een paar dagen de buggy binnen te hebben.
Deze gebruikers waarderen Jeeppeet voor dit bericht:
Patrick (07 sep 2021 10:43)
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: zoektochtverslagje, T2M Pirate Zombie

Bericht door Dustin » 08 sep 2021 12:59

Ziet er uit als een leuke buggy waarmee je je prima zou moeten kunnen vermaken op wat zandpaden.

Een vergelijking maken tussen de prijs in $ en € is sowieso voor vrijwel alles geen goed idee..
De nieuwe TRX4 Bronco b.v. kost $550 bij een Amerikaanse winkel, maar €660 in NL.

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: zoektochtverslagje, T2M Pirate Zombie

Bericht door Jeeppeet » 08 sep 2021 20:34

Inderdaad, als je de amerikanen op youtube hoort over de prijs die ze betaalden, lijkt het net of ik zelf ook een RC winkel zou kunnen beginnen.. inkoop moet dan lekker goedkoop zijn en hier in nederland extra vangen. Maar ik heb dus begrepen dat de inkoop duurder gaat worden of al is, en dat ook in amerika de prijzen gaan stijgen.

Ik denk dat hij morgen binnen gaat komen, want bij Postnl is hij reeds ontvangen een uur geleden. Bestel je via Conrad.nl komt hij toch nog uit een magazijn in zuid-duitsland.. maar de aangegeven datum was 8 of 9 september dus morgen kan prima.

Wat ik minder vond vorig jaar was dat mijn Reely Freemen gewoon als doos zelf was verstuurd, dus niks er om heen... Dus iedereen ziet de grote bedrukte RC auto op de afbeelding en de doos is zo dus niet anoniem (discreet haha) verpakt.

Nu weet ik uit het verleden dat in een doos waar "wortelen" op staat, dat daar gewoon remblokjes in kunnen zitten.. dus in een doos met een auto kan net zo goed een jurk zitten bijvoorbeeld..
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: zoektochtverslagje, T2M Pirate Zombie

Bericht door Jeeppeet » 12 sep 2021 08:09

Hij is binnen, en in een grote gewone doos daarin zat de verpakkingsdoos.
Mooi.
Mooier en nog stoerder dan op de filmpjes, hij leek wel korter. Lekker breed. En er zat geen tamiya plug in zoals aangegeven maar een Deans T stekker.
Gelukkig is het maar mini-werk, maar alle schroefjes moest ik wel even nagaan, wat teflonsmeersel waar nodig, en de speling op de voorste draag-armen afgesteld. Deed ik dit niet denk ik dat hij snel zou verslijten of uit elkaar zou vallen right out of the box..want het was echt nodig.
Ik moest hem even testen om de betaling erna te doen, dus even een stukje grint opgezocht en gaaaaaaannnnn, the dukes of hazard was er niks bij.
Na 8 minuten was de pret over, de wielen stonden electronisch vast één kant op.. hm,... auto uit/aan en t ging weer goed en twee minuten later was de meegeleverde Nimh 1500 accu leeg na 10 minuten.

Prima ding, niet te makkelijk gelukkig om te besturen, je moet echt technisch rijden om scherp te rijden met de achterwielmotor. Kickennn 8-)
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten