Nieuwe hobbywing xerun

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Nieuwe hobbywing xerun

Bericht door Garry » 01 okt 2018 16:36

Hi guys
Net mij nieuwe Hobbywing combo set in de scx 10 2 gebouwd
De Xerun 60A/360A
met de 1200kv sensored motor
Met de aap van Hobbywing kan je via Bluetooth alles uit lezen.
Heeft iemand ook ervaring mee en misschien wat tips?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
Coop
Donateur
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mar 2018 12:32
Locatie: Tilburg
Participant x 5
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuwe hobbywing xerun

Bericht door Coop » 05 okt 2018 12:57

Ben benieuwd naar je bevindingen. Zelf heb ik een Castle Creations Mamba Micro X Crawler Edition ESC met 2280KV "Slate" motor van dezelfde maker in mijn SCX10-II. Dat is geloof ik op dit moment zo'n beetje de directe concurrent van jouw combo. Wat ik wel een heel erg groot pluspunt van mijn ESC vind, is dat er een extra AUX-kanaal beschikbaar is. Wanneer je deze op een extra kanaal van je ontvanger aansluit, kun je een extra functie van je ESC vanaf je zender bedienen. Bij mij is deze ingesteld op de Drag brake en gekoppeld aan het VR kanaal van mijn zender, daarmee heb ik dus een op afstand, nagenoeg traploos, instalbare Drag brake, en dat is toch wel heel prettig. Heeft de Hobbywing ook een dergelijke mogelijkheid? Of moet je dan via de app je configuratie aanpassen?

Alles bij elkaar is mijn Castle combo een fantastisch setje, maar met de ietwat beperkte opties qua welke pinion en spur er bij de SCX10-II onder het spur gear deksel past, zou ik het niet erg vinden om qua motor een stapje langzamer te gaan. Ik heb de oorspronkelijke 15t pinion en 57t spur al vervangen voor een 11t pinion en een 57t spur. Een kleinere pinion meshed niet en een grotere spur past niet. Maar goed, misschien moet ik gewoon mijn 2-speed opofferen (het is een leuke gimmick, maar heeft niet veel praktisch nut) en voor een single speed versnellingsbak met meer tuningmogelijkheden gaan.

Bluetooth is voor mijn set een optionele module en de laatste keer dat ik keek was de bijbehorende app nog niet beschikbaar voor mijn OS.

Maar lang verhaal kort... Die 1200KV is wel interessant, mits hij geschikt is voor 2S (de langzaamste variant van de Castle motor, 1900KV, heeft volgens de Castle website 3S nodig, waarmee mijn SCXje waarschijnlijk raket-achtige rijeigenschappen zou gaan vertonen). Dus laat vooral weten hoe je set bevalt, mogelijk is een overstap wel iets om eens over na te denken.
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Nieuwe hobbywing xerun

Bericht door Garry » 05 okt 2018 15:54

Ja de Hobbywing is voor 2s en 3s en een van 1200kv. 1800kv 2300kv.
Met Wi-Fi en Bluetooth.
En van uit je smartfone met bluetooth al de parameter goed in te stellen. Maar ik moet het nog uit on the trial believen. De eerst échte test zal on Uden zijn.


Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Nieuwe hobbywing xerun

Bericht door Garry » 05 okt 2018 20:04

Wat meer info er over de Hobbywing.AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Nieuwe hobbywing xerun

Bericht door Garry » 05 okt 2018 20:10

Sorry screen shot fout met de laste Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

😎😁

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten