Carisma SCA-1E motor aansturing

daanbaars
Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2019 07:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Carisma SCA-1E motor aansturing

Bericht door daanbaars » 08 jul 2019 07:59

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw in de rc wereld en heb sinds kort samen met mijn zoontje 2 Carisma SCA-1E LYNX ORV crawler RTR gekocht om mee te beginnen.

Deze heeft een 35t motor en met een jumper is deze in crawler modus te zetten wat de snelheid erg vee verlaagd.
Wat ik zou willen bereiken als dit mogelijk is in ieder geval is het volgende ik zou graag een van de functie draai knoppen op de afstand bediening een andere functie willen geven ik zou graag willen hebben dat ik met de regel knop de motor snelheid zou kunnen regelen van laag naar hoog. Ik denk zelf dat dit met een frequentie regelaar te doen moet zijn maar of dit zo is
en of dit ook op een afstand bediening kan weet ik niet vandaar mijn vraag hier.
Zijn er mensen die dit weten of iets over kunnen zeggen ? ben benieuwd of mijn idee mogelijk is.

Alvast bedankt Daan

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Carisma SCA-1E motor aansturing

Bericht door Wouterb » 08 jul 2019 16:28

Zonder de auto onder de kap te kennen (en er rijden er een paar op dit forum) gok ik het volgende.
De jumper zit op de regelaar neem ik aan?
Optie 1: het is standaard op de zender/ontvanger/regelaar in te stellen. Geen idee. Dat zouden de Charisma rijders hier moeten kunnen vertellen.
Optie 2: knopje op je auto
Een jumper is een hardwarematige schakeling. Je kan de jumper vervangen door twee draadjes met een schakelaar en deze op een simpel te bereiken plek op je auto schroeven. Klik-snel, klik-langzaam.
Optie 3: via de zender
Ik ga er even vanuit dat je een vrij kanaal op je zender hebt. (Ook dat zouden de Charisma rijders moet kunnen zeggen).
In dit geval vervang je de schakelaar uit optie 2 door een relais. Dit relais stuur je aan met een aan/uit signaal.
Uit je ontvanger komt een PWM (Pulse width modulation) signaal. Pulsen dus.
Om deze pulsen om te zetten naar aan/uit gebruik ik vaak een 10A-3€-china-ESC.
Met een vrij kanaal, relais, ESC en een paar draadjes en stekkers kan het dus wel....gok ik. 8-)
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)

daanbaars
Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jul 2019 07:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Carisma SCA-1E motor aansturing

Bericht door daanbaars » 09 jul 2019 17:37

Beste Wouter,

Met een losse schakelijk had ik inderdaad nog niet bedacht al zou het inderdaad een optie kunnen zijn heb er reeds 1 onderweg met afstand bediening uit china dus kan ik eens proberen idd thanks

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mole-NLD en 27 gasten