MST CFX / CMX / CFX-W Traxxas TRX-4 Shock Cup uitwisselbaar

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

MST CFX / CMX / CFX-W Traxxas TRX-4 Shock Cup uitwisselbaar

Bericht door Cesco » 21 sep 2018 21:46

Bij toeval kwam ik hier achter en ik dacht ik zal mijn kennis delen.

Tijdens mijn MST CFX Pajero build viewtopic.php?f=10&t=787 viel mij op dat de MST shock cups wel erg makkelijk uit de schokdempers kwamen en ook de veren bleven niet goed uitgelijnd in het daarvoor bedoelde randje in de shock cup zitten.

Via Thingiverse kwam ik een verbeterd design tegen, dus die 3D geprint en deze zit echt veel beter. Het design is dieper en klik je dus echt op de ball end. De veer blijft ook beter zitten en schuift niet meer. Het design vind je hier: https://www.thingiverse.com/thing:2630377 .

Nu heb ik even mijn make https://www.thingiverse.com/make:541179 geplaatst en zag dat iemand anders ze gebruikt had voor zijn Axial SCX10.2. Dus eens gaan proberen waar ze nog meer op passen. Op de originele schokdempers van de Axial Wraith passen ze niet. Diameter shock shaft is te dik. Op de Axial SCX10.2 originele schokdempers past het ook net niet geweldig. Het past wel, maar interne diameter van de 3D print shock cup is net zo'n 1 mm te ruim. Ik kan nog niet ontwerpen, maar als iemand dat wel kan is dat een snelle fix. Echter, ik kwam er achter dat op de originele Traxxas TRX-4 schokdempers dit een perfect fit is. Spot on.

Het ontwerp is niet veel anders als van de TRX-4, de 3D print versie is een fractie langer en een fractie steviger.

Samengevat:
Als je een verbeterd design shock cup op je originele MST CFX / CMX / CFX-W wil hebben heb je 3 opties. Als je kan 3D printen, zie bovenstaande link om het ontwerp te downloaden en te printen. PLA of PET een perfecte fit.
Of... pak een originele TRX-4 shock cup als je niet kan 3D printen. Of... ineens zijn alle messing/brass/aluminium versies op de markt voor de TRX-4 nu ook op je MST te gebruiken (disclamer, aanname, niet gecheckt)!

Links origineel MST, rechts 4 stuks 3D print versie.
Afbeelding

Afbeelding

Andersom, als je een TRX-4 shock cup kwijt ben en je wilt een nieuwe dan kun je of die van Traxxas kopen of via bovenstaande link ze zelf 3D printen. Scheelt weer wat geld en levertijd.

Doe er je voordeel mee!
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
Patrick (12 aug 2020 22:04)

mcbeef
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mei 2018 22:16
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: MST CFX / CMX / CFX-W Traxxas TRX-4 Shock Cup uitwisselbaar

Bericht door mcbeef » 10 aug 2020 14:29

Heb pas kort een cfx, erg leuk feitje!

Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: MST CFX / CMX / CFX-W Traxxas TRX-4 Shock Cup uitwisselbaar

Bericht door Patrick » 12 aug 2020 22:06

Dankje [mention]Cesco[/mention]. Handig te weten. Aangezien ik aan het standaardiseren ben op MST voor het echte scale spul, is dit een mooi weetje.
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht:
Cesco (15 aug 2020 11:20)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: MST CFX / CMX / CFX-W Traxxas TRX-4 Shock Cup uitwisselbaar

Bericht door Cesco » 15 aug 2020 11:21

Graag gedaan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten