Banden voor zware wat snellere auto 1.9 velgen

Subdriver
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
Locatie: Lelystad
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Banden voor zware wat snellere auto 1.9 velgen

Bericht door Subdriver » 10 feb 2019 22:44

Hallo,

Ik ben nieuw in de crawlerwereld, maar ben op het moment bezig met een project van een amfibie jeep-achtige auto. Het model wordt 65cm lang, 25 breed, en 4 tot 4,5 kg zwaar. Ik heb daar banden voor nodig met ongeveer 105mm doorsnede, 108mm max en 100mm (misschien 95) minimaal ivm ontwerp, 38mm breed, ook dit maximaal ivm ontwerp. Grotere banden passen niet in de wielkasten bij intrekken.

Ik heb uit China al een setje banden over laten komen, maar ben daar niet tevreden over. Vier bandjes plus velgen 15 euro ... wat kun je verwachten?? :D Ze zijn wat slordig gemaakt, slapjes, en de auto stuurt een beetje als een dweil daarmee. Heeft iemand een idee wat goede bandjes zouden kunnen zijn? Kriteria:

- De genoemde max- minimaal maten zijn dwingend. Velgmaat ook, tenzij er banden zijn voor 2.2 velgen die op dezelfde +_105mm diameter en 38 breed uitkomen
- Mogen redelijk stug en daarmee stevig zijn
- Scale look is belangrijker dan grip.

Ik denk op dit moment aan deze, maar geen idee of dat beter is dan wat ik nu heb: https://www.banggood.com/nl/4Pcs-AUSTAR ... rehouse=CN

Hier gaat het om. In het begin op de zandweg is dat 'dwijlen' te zien, in bochten overstuurt de auto omdat de achterbanden gewoon zijwaarts weggedrukt kunnen worden.



Grt, Lex.

Gebruikersavatar
Wouterb
Donateur
Berichten: 1215
Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
Locatie: Medemblik
Participant x 16
Gegeven waarderingen: 92 keren
Ontvangen waarderingen: 135 keren

Re: Banden voor zware wat snellere auto 1.9 velgen

Bericht door Wouterb » 10 feb 2019 22:53

Welke banden je ook kiest, slap zijn en dweilen doen ze allemaal.
Grip in de belangrijkste eigenschap.