Body bevestigen

Rolleiflex
Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:55
Locatie: Gent ||| België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Body bevestigen

Bericht door Rolleiflex » 10 dec 2018 15:49

Hier ben ik nog eens met een vraagje:

Hoe kan ik het best de "Killer Body D90" bevestigen op de chassis van de SCX10 II kit.
En dit vooral zonder dat ik gaten moet gaan boren in de hardbody.
Ik zie in de kit zoal nergens een soortgelijk plaatje waar ik bv de achterkant kan vastzetten met bv velcro

Hieronder zie je een beeld over welke hardbody het gaat.

Ps: de wielbasis ken ik reeds en past op de SCX10 II (wheelbase 29 cm ore 11,4 inch)

Afbeelding
Mugen MBX8 Truggy | Team Durango DEX8T | Yokomo YD2 E | BRX 02 - D110

Gebruikersavatar
Ron
Donateur
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 jun 2017 13:44
Locatie: Sittard
Participant x 11
Gegeven waarderingen: 61 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Body bevestigen

Bericht door Ron » 10 dec 2018 20:27

http://www.rc4x4-shop.com/SCX10-Body-mo ... y-d165.htm

Ik weet alleen niet of dit op een SCX10.2 past maar daar ben je met 1 mailtje zo achter ;-)
Succes

Afbeelding
Axial Wraith / Axial Yeti / RC4WD Gelände D110 / Team Raffee Camel Trophy D110 / D90 Safari (SCX10) / D110 Overlander (RC4WD) / LR Discovery G4 (MST-CFX-W) / Toyota Land Cruiser 80 (Axial SCX10.2)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Body bevestigen

Bericht door Cesco » 10 dec 2018 23:42

Ik weet niet of je de body al besteld hebt, maar als tip bij onze sponsor HP-RC.de is deze een stuk goedkoper als elders. Zelfde prijs als Banggood. https://www.rc-hp.de/Killerbody-D90-Har ... ff-Bausatz . Ongeveer 2 tientjes goedkoper als elders.

Al moet ik eerlijk zijn dat ik even niet zie wat het verschil is tussen de Killer Body en deze Austar op Banggood behalve een nog goedkopere prijs. https://www.banggood.com/Austar-D90-Whi ... rehouse=CN

Vaak worden dezelfde bodies onder meerdere merknamen verkocht met uiteenlopende prijzen, dus goed vergelijken kan je geld uitsparen. Qua bevestigen, zie tip Ron.

Rolleiflex
Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:55
Locatie: Gent ||| België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Body bevestigen

Bericht door Rolleiflex » 11 dec 2018 06:33

Cesco schreef: 10 dec 2018 23:42 Ik weet niet of je de body al besteld hebt, maar als tip bij onze sponsor HP-RC.de is deze een stuk goedkoper als elders. Zelfde prijs als Banggood. https://www.rc-hp.de/Killerbody-D90-Har ... ff-Bausatz . Ongeveer 2 tientjes goedkoper als elders.

Al moet ik eerlijk zijn dat ik even niet zie wat het verschil is tussen de Killer Body en deze Austar op Banggood behalve een nog goedkopere prijs. https://www.banggood.com/Austar-D90-Whi ... rehouse=CN

Vaak worden dezelfde bodies onder meerdere merknamen verkocht met uiteenlopende prijzen, dus goed vergelijken kan je geld uitsparen. Qua bevestigen, zie tip Ron.
Met de eerste link - de shop uit Duitsland - betaal ik met verzendkosten evenveel of ik die koop in België aan 71 euro.
De wagen moet ik ook nog kopen en deze heeft mijn verdeler in stock... Dus waarom kopen in verschillende winkels als je dan toch evenveel moet betalen met verzendkosten bijgerekend...

Op Bangood heb ik zoal altijd pech en moet ik telkens € 35 inklaringstaxen en btw betalen, dus kost het me iets meer dan in de shop in Belgie.
Laatst gewijzigd door Rolleiflex op 11 dec 2018 06:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Mugen MBX8 Truggy | Team Durango DEX8T | Yokomo YD2 E | BRX 02 - D110

Rolleiflex
Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:55
Locatie: Gent ||| België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Body bevestigen

Bericht door Rolleiflex » 11 dec 2018 06:35

Ron schreef: 10 dec 2018 20:27 http://www.rc4x4-shop.com/SCX10-Body-mo ... y-d165.htm

Ik weet alleen niet of dit op een SCX10.2 past maar daar ben je met 1 mailtje zo achter ;-)
Succes

Afbeelding
Deze had ik zo ook reeds gevonden maar vind ik persoonlijk totaal onhandig.
Als je een batterij wilt vervangen of wat dan ook, mag je al beginnen vijzen om de body te scheiden van de chassis.

Er moet zeker een beter alternatief bestaan...
Mugen MBX8 Truggy | Team Durango DEX8T | Yokomo YD2 E | BRX 02 - D110

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Body bevestigen

Bericht door zanthrax » 12 dec 2018 10:51

Als je het makkelijk wilt maken om batterijen te wissel zul je moeten gaan knutselen met wat metalen profielen vermoed ik.
Met een ijzerzaagje, boormachine en minder dan 2 tientjes aan materiaal moet je in een avond ver kunnen komen.
Wat je tegenwoordig op veel trucks ziet is een scharnier achterop de body zodat je deze omhoog kunt zetten. Voor heb je alleen een beugel nodig met een stukje klitteband op de juiste hoogte.

Ik zal vanavond wat foto's posten een steun die ik zelf geprint heb om een hardbody op een CFX-W te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Rolleiflex
Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 dec 2018 13:55
Locatie: Gent ||| België
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Body bevestigen

Bericht door Rolleiflex » 12 dec 2018 12:13

zanthrax schreef: 12 dec 2018 10:51 ...
Afbeelding
...
Denk dat dit het is wat ik zocht...
Heb ook al een Youtube- filmpje gezien van iemand die zijn body had bevestigd met ringmagneten op de bodyposts.

Ik kijk alvast uit naar uw oplossing Zanthrax.
Mugen MBX8 Truggy | Team Durango DEX8T | Yokomo YD2 E | BRX 02 - D110

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Body bevestigen

Bericht door zanthrax » 13 dec 2018 19:16

Hier de fotos van hoe ik een Raffee G-class body scharnierend op een MST CFX-W heb gemonteerd:


En de STLs
https://www.thingiverse.com/thing:3281890

Mn plan was om de voorkant vast te kunnen schoeven maar het past zo strak dat het zonder moertje erop al blijft zitten.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Olaf
Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 dec 2018 17:49
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Body bevestigen

Bericht door Olaf » 16 dec 2018 22:47

Heeft iemand reeds ervaring met magnetische body mounts? Word vaak aangeboden als Stealth Body Mount.
Ik zag ergens iemand die de MagMounts tevens gebruikt om stroom voor de verlichting door te geven.
Dus ook geen stekkers meer.

Afbeelding

of Boom Racing Stealth Wireless Magnetic LED Body Mount for SCX10 II
Afbeelding

Youtube clip van dit setje
en nog eentje
------------------------------------

meest eenvoudige optie op AliExpress
Afbeelding

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Body bevestigen

Bericht door zanthrax » 16 dec 2018 23:14

Het werkt, ongeveer, voor een drift auto is het prima maar voor een crawler heb je flinke magneten nodig om een body op z'n plek te houden als je auto omrolt. Zeker voor een hardbody.
Magneten van elkaar af schuiven gaat een stuk makkelijker dan ze van elkaar trekken, een bevestiging die voorkomt dat de magneten kunnen schuiven is naar mijn idee een must.
Spanning voor verlichting door de magneten sturen is een eitje.

Maar een snellere manier om je body los te halen en te monteren kan ik me niet voorstellen.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten