winch probleem

Dirk
Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:00
Locatie: Belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

winch probleem

Bericht door Dirk » 23 aug 2018 19:26

Heren,
De verlichtings set is besteld, echter kwam ik vandaag een heel ander probleem tegen. Ik wil vooraan mijn RC4XD gelande 2, (d110) een winch plaatsen. Ik heb een bumper gekocht samen met de houders. alles gemonteerd, tot aan het punt dat ik de body erop wil zetten... Dat past niet, de winch komt ongeveer 2 cm in de body te staan, dus de body kan er niet op. Balen!!!
Nu heb ik nog een trailfinder in de doos staan, mss past het daarop, maar niet op de gelande 2. Welke bumper kan ik uitzoeken om op de gelande te zetten? waar moet ik op letten? En zijn er verschillende soorten lieren? Ik het er tot nu toe maar 1 maat tegen gekomen.

mvg

Dirk

Patrick
Donateur
Berichten: 2020
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 282 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: winch probleem

Bericht door Patrick » 23 aug 2018 21:43

Hoi Dirk. Er zijn verschillende soorten lieren, maar weet niet wat je nu hebt. Op mijn oude Gelande heb ik een tijd met zo'n bumper gereden. Daar passen in principe alle lieren op, muv de grote RC4WD Warn Winch.
https://www.ebay.com/itm/RC4WD-Gelande- ... SwBY1ba0TL

Ook heb ik ooit bij IkkeTech.com deze besteld: https://lh4.googleusercontent.com/-UdeT ... G_7104.jpg

Maar weet niet of hij die nu nog maakt.

Dirk
Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:00
Locatie: Belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: winch probleem

Bericht door Dirk » 24 aug 2018 11:13

Patrick,
bedankt voor de info, ik heb er eentje gevonden die zou moeten passen. Dat is nu het probleem van de instapper, je begint met een auto, lukt prima, alles past en je leert op een andere manier een plan lezen, maar dan de extra's en de hop-ups... Er zijn zillion soorten en modellen en de grote fout die ik gemaakt heb, ik dacht dat er een standaard bestond wat betreft opbouw en maatvoering..NOT.. elk merk heeft zijn eigen maten en zelfs die verschillen van model tot model. Is een dure leerschool geweest, Gelukkig is er hier hulp op het forum, daar maak ik dankbaar gebruik van. Zo zit ik nu te denken om van mijn Gelande II d110 het achterdeel te verwijderen en er een pick-up van te maken. Maar dat is toekomst muziek, ik heb geen ervaring met hardbody te pimpen. Ik heb op een van mijn trucks wel een looplicht in het dak gebouwd, dat is me goed gelukt, maar dat is niet te vergelijken met een body te slopen en dan weer dicht te maken. Ik moet toegeven dat er hier wel echt straffe mannen tussen zitten. Maar ik volg hier intensief.

Dirk

Patrick
Donateur
Berichten: 2020
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 282 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: winch probleem

Bericht door Patrick » 24 aug 2018 15:16

Graag gedaan Dirk. Elkaar helpen is het doel van dit forum.
En het is een dure hobby......vooral de foutjes. Zowel tijdens de bouw, maar vooral tijdens het rijden ;)

Hier kun je zien, hoe ik van een D90 een pickup gemaakt hebt. Een D110 is ongeveer hetzelfde denk ik.
viewtopic.php?f=10&t=88

Dirk
Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:00
Locatie: Belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: winch probleem

Bericht door Dirk » 24 aug 2018 16:11

Ja, dat topic had ik al gelezen, en dat bedoel ik met "straffe mannen" , lijken wel tovenaars. :-)

mvg

Dirk

Patrick
Donateur
Berichten: 2020
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 282 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Re: winch probleem

Bericht door Patrick » 24 aug 2018 22:07

Dirk schreef: 24 aug 2018 16:11 Ja, dat topic had ik al gelezen, en dat bedoel ik met "straffe mannen" , lijken wel tovenaars. :-)

mvg

Dirk
Het was mijn eerste ervaring met styreen. En het viel reuze mee. Gewoon aan beginnen, en je zult zien dat het verbouwen van een wagen niet zo lastig is. Een heel nieuwe body bouwen van styreen, daar heb ik me ook nog niet aangewaagd. ;)

Sander
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:25
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 62 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: winch probleem

Bericht door Sander » 25 aug 2018 21:38

Gewoon proberen , het belangerijkste is rustig alles bekijken en goed nadenken hoe iets aan te pakken . De D90 waar Patrick het over had staat nu bij mij .
AFD39588-DF59-4EE3-967A-8B1C789F00F9.jpeg
Een goedkope body op Ali is een mooi oefenobject

Dirk
Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 aug 2018 13:00
Locatie: Belgie
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: winch probleem

Bericht door Dirk » 25 aug 2018 23:14

even een praktische vraag, hoe dik is het styreen die gebruikt wordt om bvb een gehalveerde cabine dicht te maken? En waar halen jullie styreen? En verwerkt dat gemakkelijk?

Dirk

Sander
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:25
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 62 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: winch probleem

Bericht door Sander » 26 aug 2018 07:56

ABS plaatmateriaal is makkelijk te snijden/verwerken en te lijmen .
Je kan hier eens op je gemak rond kijken https://www.modelbouw-baillien.be/index ... 81&lang=nl
Zij hebben een winkel in Antwerpen
Je kunt het beste een dikte van 0,5/1 MM gebruiken voor rondingen en evt meerdere lagen voor rondingen .
Voor de structurele delen kan je 2/2,5 MM gebruiken .
Hier staan een paar voorbeelden ,
viewtopic.php?f=10&t=45

viewtopic.php?f=10&t=306
De bouwer van al deze kunstwerken is Freddy, ik hoop dat je wat kunt met deze info

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten