Jeep Cherokee XJ hardbody

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 22:15

Hierna komt de 313mm body versie. Merken die deze o.a. uitbrengen zijn JS Scale, Injora, Team Raffee, Xtra Speed en nog een stel. O.a. bij JS Scale, RCmart, Asiatees, Banggood, Ebay, RCModelex en AliExpress te koop.

Voor zover ik kan vinden zijn er 2 varianten. Een variant waarbij de body zelf uit 2 delen bestaat en een variant die net als de 275mm uit meerdere delen is opgedeeld. Hiernaast een klein verschil in design van het dak deel, bij degene opgebouwd uit meerdere delen loopt over het dak een extra daklijn. Een enkele keer wordt een versie aangeboden die al in gekleurd plastic is.

Body in 2 delen:
313mm_1.jpg
313mm_2.jpg
Let op het dak, de lijnen lopen hier mooi door.
313mm_3.jpg
313mm_4.jpg
body in meerdere delen.
313mm_5.jpg
Over de breedte loopt een lijn die er een beetje vreemd uitziet, loopt niet recht. Dit is beetje een vreemde lijn, mede omdat het dakdeel uit 1 stuk bestaat. Over de lengte worden de daklijnen onderbroken, bij bovenstaande variant lopen ze door.
313mm_6.jpg
Los hiervan komen versies met ABS en versies met rubberen wielkast verbreders voorbij. O.a. Xtra Speed, JS Scale en Team Raffee hebben nog diverse uitbreidingen, zoals reserve onderdelen, extra los verkrijgbare lampen, ramen, rubberen wielkast verbreders, etc. Er zijn chromen bumpers en een chromen grille verkrijgbaar. JS Scale heeft nog een interieur, emblemen en wood panel kit verkrijgbaar. Uiteraard zal dit ook voor de 275mm versie bruikbaar zijn.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 22:17

Wouterb schreef: 17 dec 2018 21:58
Cesco schreef: 17 dec 2018 21:33 ....
Op Ebay vond ik de versie die geen 4 deurhandels heeft:
https://www.ebay.com/itm/RC-Scale-Truck ... 3556889717
.....
Mis! Blijkbaar erg besmettelijk want deze heeft ook 4 grepen. (Achterste 2 zijn niet gemonteerd).
Bekijk foto 6 en 7 van de 10.

Ook hebben alle 'korte versies' waarbij het te zien is, last van een verticale ribbel in het achterste zijraam, wannabe c-stijl.
I'm corrected, je hebt helemaal gelijk. Dus eigenlijk om het correct te maken de achterste deurgrepen weglaten, met plamuur de boel vlak maken. En achterste zijruiten vervangen door een zelfgemaakt lexaan ruitje. Als je het correct wil hebben.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 22:22

Dan is er nog een 324mm versie, die is voor zover buiten groter gelijk aan de tweede 313mm beschreven versie. Tenminste, ik zie geen verschillen. Geschikt dus voor o.a. de Traxxas TRX4. Meer 1:9 dan 1:10 haal ik uit de advertentie informatie.
Zoek ook hier op o.a. Injora en Xtra Speed. Er zijn versies met ABS en met rubberen wielkast verbreders.

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 22:52

Dan is er nog een pickup versie, eigenlijk Comancho geheten. 313mm voor zover ik kan vinden. Merken die ik vind zijn Xtra Speed, Team Raffee en Injora. Ook JS Scale. Verkoopadressen redelijk idem aan beschreven adressen eerder in dit topic.
313mm_pickup_1.jpg
313mm_pickup_3.jpg
Kun je best nog wel wat leuks van maken.
313mm_pickup_2.jpg
Of als je echt wild wil gaan:
Afbeelding

JS Scale heeft een andere route bewandeld, lijkt de voorste helft van hun Cherokee XJ hard body. En alles erachter is zo te zien nieuw ontworpen en dat deel is 3D geprint. Op de achterklep staat Jeep, wat mis op de pickup versie hierboven.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel van bij 313mm Cherokee beschreven opties zijn ook hier op toepasbaar. Verder blinkt JS Scale hier weer uit met opties speciaal voor de pickup versie. Drie verschillende stripings, een aangepast 3D print interieur en Jeep Comancho emblemen.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 23:21

Laatste body variant lijkt een afgeleide van de pickup versie. Het betreft een truggy variant. Enige merken die ik hier kan vinden zijn Injora en JS Scale. Wielbasis is een beetje wat je er dan van wil maken, hangt van de combi af die je maakt met de cage of flat bed dat je er aan hangt.

Injora biedt in feite via AliExpress in feite de helft van de pickup aan. Voor zover ik kan zien geen verschillen in de cab.
https://nl.aliexpress.com/item/INJORA-R ... 3e725d5e-1

Wel een leuke optie i.c.m. een Honcho, Proline, Vaterra of een metalen (meerdere modellen op o.a. AliExpress) rear cage. Of een RC4WD / CCHand flat bed.
truggy_1.jpg
truggy_2.jpg
truggy_3.jpg
JS Scale heeft wederom een andere route genomen. En zelf een deel van de body ontworpen, dus het lijkt een combi van ABS en 3D print te zijn.
Afbeelding

Met wat lijkt een vorig type CCHad flat bed best een coole combi.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beschreven opties hierboven bij de pickup versie zullen ook hier wel toepasbaar op zijn. JS Scale vermeld specifiek een 3D print interieur en de Comancho emblemen.

De Injora heeft de rubberen verbreders, de JS Scale ABS verbreders. Al moet ik zeggen dat weglaten ook stoer staat op de JS Scale versie hierboven met de flat bed.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Jeep Cherokee XJ hardbody

Bericht door Cesco » 17 dec 2018 23:41

Bijna alle bodys worden voor zover ik kan zien compleet geleverd. Vaak zit er al een lexan interieur bij, verder alle ramen, hardware, lampen, eigenlijk compleet. Het kan geen kwaad dit te dubbelchecken, er zijn ook kalere varianten te koop. Body schroef je in elkaar, best bijzonder. Corrigeer maar als er toch nog lijm werk aan te pas komt. Ik vermoed de lampen?
Prijzen variëren enorm en merken ook. Merk is aan jou zelf, maar uit reacties verder op internet kan ik opmaken dat het vaak om dezelfde body gaat. Waarschijnlijk zijn er maar 1 of 2 fabrikanten en kopen alle RC merken daar in. JS Scale gaat soms nog wat verder met zelf ontworpen onderdelen. Prijzen lopen uiteen van ongeveer 40 euro tot zeer ruim boven 100 euro, dus shoppen kan je een hoop geld schelen.

Nog het vermelden waard is een Shapeways design waarmee je de Cherokee kan aanpassen naar een Comancho.
De omschrijving "XJ to Comanche Conversion for Asiatees RC hardbody" doet vermoeden dat het bedoeld is voor de 313mm body en dan de versie die uit twee delen bestaat. O.a. leverbaar door Team Raffee, Xtra Speed en JS Scale. Het is wijs om dit bij verkoper even na te vragen voor je besteld.

https://www.shapeways.com/product/2KGAT ... d=61828878
shapeways_1.jpg
shapeways_2.jpg
Volgens mij is de informatie zo aardig compleet. Tijd voor mijzelf maar eens 1 te gaan bestellen. En voor wie dit later leest, hopelijk verhelderende informatie. En vul maar aan als ik iets gemist heb.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten