Toprc.nl (Nederland)

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Cesco » 21 jan 2021 17:25

Naam van de winkel: TopRC - Uden

Website van de winkel: http://www.toprc.nl.

Gekochte product: Hobbywing Quicrun Fusion 1800KV Brushless 2-1 Combo


Ervaring met betrekking tot de aankoop: Rond kerst 2020 hadden ze een actie op hun facebook pagina voor een Hobbywing Quicrun Fusion 1800KV Brushless 2-1 Combo, normale verkoopprijs: € 179 nu slechts € 129,-. Leek mij een nette aanbieding,

Besteld op 24-12-2020, beloofde levering direct. Eerst nog gebeld, is het op voorraad? Website zegt ja. Telefonische antwoord eigenaar is meer als genoeg. Dus dan mag je verwachten dat je het zeker de eerste week van 2021 wel in huis hebt. Maar al snel bleek dat ze iets verkocht hebben zonder voorraad te hebben. Aan de telefoon was gelogen over de voorraad.
En ik blijk niet de enige gedupeerde te zijn. Momenteel staat levering tegen de normale prijs met volgende leveringsvoorwaarde: Levertijd 3-7 dagen. Dat gaan ze ook niet halen, want er is geen voorraad. Of toch wel?
Dat hangt af van wie je spreekt bij TopRC. Volgens de eigenaar wel en wordt het dezelfde dag nog opgestuurd. Volgens de medewerker is er geen voorraad, staat bij de douane door Brexit. Als klant moet je steeds zelf informeren en word je van kastje naar muur gestuurd. Sommige hebben wel geleverd gekregen, zoals een aantal op dit forum. Maar ik zie toch ook wel reacties links en rechts dat een hoop nog wachten nop levering.

Het is nu 21-1-2021 en het zou volgens de eigenaar gisteren bij mij bezorgd worden. Maar nog niets geleverd. Vandaag informeren weer en volgens medewerker staat het nog steeds bij de douane, Brexit weet u wel beste klant. Levertijd onbekend.

Op de één of andere manier heb ik altijd pech bij TopRC. Nog nooit is een order soepel verlopen, altijd voorraad problemen. Als ik terugkijk op mijn orders daar, nog nooit is er iets wel op tijd of überhaupt geleverd.

Intussen een tweede Fusion via RCmart besteld. Goedkoper, gratis verzendkosten en binnen 3 uur na bestellen verzonden.... Komt zeer waarschijnlijk ook eerder aan vrees ik. Je wil juist in deze tijd onze locale hobby shops steunen, maar moraal van het verhaal is dat bestellen in buitenland vaak sneller verloopt en goedkoper is.

Korting: actieprijs

Aanbeveling voor anderen: Nee!

Waarom niet?
Als je iets aanbied in een actie, zorg dan dat je ook voorraad hebt. Als je zegt voorraad te hebben lever dan uit.

Score?
Tja, wat moet je hier nou voor score aangeven? Oordeel zelf maar.


Update 21-1-2021: Als je op hun Facebook pagina de vraag stelt wanneer je order geleverd word wordt die vraag door TopRC verwijderd....... :o Geen antwoord, gewoon verwijderd.
Mail gestuurd met annulering order, verzoek retourbetaling binnen 24 uur.
Update 22-1-2021: Geen antwoord gekregen. Mail is nog ongelezen. Geen retourbetaling.

Update 25-1-2021: Eindelijk een reactie van TopRC. De binnen 24 uur terugbetalen is volledig genegeerd. Order is geannuleerd. Belofte dat ze aankoopbedrag terug betalen. Dat heeft nog een dag geduurd voor het op mijn rekening stond. Geen excuses of iets. Ja. Het word afgedaan op de Brexit. Voorraad was er overigens ook nog niet.

Intussen via Hobbyking op 21-1-2021 ook een Hobbywing Fusion 1800KV besteld. Deze is geleverd op 25-1-2021. Een niet NL hobby shop lukt het dus wel via hun EU warehouse. Frappant. Zie ook mijn shop review in Hobbyking topic. Verschil verder. De Fusion was goedkoper bij Hobbyking en gratis verzendkosten in tegenstelling tot TopRC.

Oordeel zelf of steunen van een NL hobby shop voor jezelf de meest betrouwbare manier is om snel geleverd te krijgen. Het is toch apart dat een buitenlandse shop sneller kan leveren als een NL hobby shop.
Laatst gewijzigd door Cesco op 27 jan 2021 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
MarcoB (22 jan 2021 19:02)

Gebruikersavatar
Bart05
Donateur
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 mar 2018 09:15
Locatie: Vorden
Participant x 8
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Bart05 » 10 apr 2021 09:40

Top is niet bepaald top als het om afwikkeling defecte items gaat.
Heb 2 jaar geleden een Absima zender-ontvanger besteld, ding heeft een half uur gewerkt, lees had verbinding, daarna nooit geen binding meer kunnnen krijgen. met alles opnieuw instellen, batterien etc geprobeerd, maar helaas. terug gestuurd naar Top, na vele telefoontjes en mailtjes alleen maar wachten, dat ding doet het gewoon, het ligt aan mij. Nou had ik vlak na terug sturen een identiek exemplaar in Dld besteld, en die werkt al 2 jaar feilloos. ik weet hoe het moet.
Bij Top na ruim 1 jaar het item terug gekregen, echter enige verbinding tussen zender en ontvanger was er niet, 10 keer intructieboekje nalezen en volgen, het op 3 autos uitgeprobeerd, kan een servo of ander defect ding zijn misschien, maar nee geen binding. Terug naar Top, en daar zegt men dat item het gewoon doet. Maar ik wil nu een ander identieke set want vertrouwen in 'mijn' exemplaar is weg. Gevolg; totaal geen reactie van Top meer, mail worden niet beantwoord, ze doen niets, geld kwijt, geen spullen, geen oplossing.
Wel een boze klant die nu via advocaat Top tot aktie tracht te bewegen
TRX4-green Defender
TRX4-babyblue
Schaftkeet

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Cesco » 04 jun 2021 12:34

Naam van de winkel: TopRC - Uden

Website van de winkel: http://www.toprc.nl.

Gekochte product: Helaas uiteindelijk opnieuw niets na weer een poging gedaan te hebben online te bestellen.

Ervaring met betrekking tot de aankoop: In eerste instantie dit besteld:
https://www.toprc.nl/metal-front-bumper ... er%20trx-4&
Besteld op 19-5-2021 en op de site stond op voorraad. Voor de zekerheid gezien mijn eerdere ervaringen gebeld en ja hoor op voorraad. Online besteld, meteen bericht per e-mail helaas niet op voorraad. Leverbaar binnen 7 dagen. En daarna de gebruikelijke radiostilte.... Zoals in dit topic valt te lezen heb ik dat vaker gehad. Het is mij in jaren zelfs nog niet gelukt wel iets te kopen.... Altijd toch niet op voorraad.

Vandaag 4-6-2021 maar weer zelf gebeld en Roy gesproken. Of en wanneer weer op voorraad had hij geen idee van.
Ik heb maar om een credit factuur gevraagd, geen behoefte weer lang te wachten.

Deze bumper had ik al, maar wat lampglaasjes zijn kapot. Maar ik ontwerp en 3D print wel zelf nieuwe glaasjes voor de oude bumper.

Korting: Geen korting mogelijk.

Aanbeveling voor anderen:
Waarom wel?
Na meerdere pogingen tot doen van een aankoop.
Ehm, voor mij zegt het universum dat ik er maar beter niet meer kan proberen iets te kopen. :think: Elke aankooppoging in afgelopen jaren is uitgedraaid op een niet kunnen leveren van TopRC. :o
Ze hebben een mooie fysieke shop. Tja, dat is het meest positieve dat ik ervan kan maken.

Waarom niet?
Wederom aangeven dat iets op voorraad is en als je besteld is het er niet. Wederom nul communicatie over een order. Wederom order moeten annuleren omdat TopRC niet kan leveren. Ik kan mij voorstellen dat er tevreden klanten zijn, maar het is denk ik gewoon niet mijn shop. Alleen maar niet kunnen leveren ervaringen.

Score?
Tja, wat moet je voor score geven aan nog nooit iets hebben kunnen leveren op meerdere orders in meerdere jaren? Nul communicatie vanuit TopRC. Altijd er zelf achteraan moeten zitten.
Oordeel zelf maar. Wel heel lastig zo om een NL hobby shop zo te steunen.

Gebruikersavatar
Mark63
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 aug 2021 14:38
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Mark63 » 20 sep 2021 09:52

Naam van de winkel: TopRC - Uden

Website van de winkel: http://www.toprc.nl.

Gekochte product: Corally 75 soldeerstation en Futaba zenderantenne

Ervaring met betrekking tot de aankoop: Aangezien mijn oude trouwe Weller 40Watt soldeerstation de dikke 14AWG kabels en 4mm goudcontacten ivm te weinig vermogen niet netjes en blijvend aan elkaar kan bakken besloten op zoek te gaan naar een soldeerstation met aanzienlijk meer vermogen. Ik kwam al gauw uit op het Corally 75W station, mede gezien het feit dat het binnenwerk van HAKO afkomt, op RCCrawler forum leest men niets dan goeds over HAKO. Even rondgoogelen bij de diverse regionale RC-tokos (Toemen, TopRC en Traxxaswinkel) bracht aan het licht dat de gangbare prijs 75 euro bedroeg maar in Kaatsheuvel was/is dit sdtation in de aanbieding voor 69,95. Aangezien TopRC het op hun website heeft over prijsgarantie en ik toevallig toch elke werkdag langs Uden rijd besloot ik om aanspraak te maken op de prijsgarantie. En ja hoor, ik heb het station gewoon voor 69,95 mogen meenemen.
500x400_Soldeer-station-75W-Euro-plug.jpg
Enige tijd geleden sneuvelde het scharniermechanisme van mijn oude trouwe Futaba 4PL zender. Op het net was er niet gauw een alternatief of vervangend onderdeel te vinden, maar navraag bij TopRC bood soelaas. Part is gewoon te bestellen. 9,95 en anderhalve week geduld was er nodig om mijn zender weer te repareren.

Korting: Ja, ivm prijsgarantie voor het soldeerstation 69,95 betaald ipv 75 euro

Aanbeveling voor anderen: Mooie grote en overzichtelijke winkel met een flink assortiment. Ik wordt er altijd netjes geholpen. Wat men niet heeft wordt graag besteld en de prijzen zijn alleszins redelijk. Prijsgarantie werkt ook prima. Mijn ervaringen betreft alleen fysiek winkelbezoek en hebben dus geen betrekking op het webshopverhaal.


Score?
Wat mij betreft een dikke voldoende. Ik kom er graag, ik kom er ook regelmatig en zal er ook blijven komen.: een dikke 8 dus!
  • Axial SCX10 Wrangler, SCX10 III JLU Wrangler, Wraith, EXO, SCX24 Jeep, Capra, Yeti jr & Can Am
  • Tamiya F350 HightLift FO, Clod crawler, Panther, Tiger, Kingtiger FO, TTG Frog, Hotshot, Buggychamp
  • ProLine Pro2 SC-buggy
  • Asso RC10 & T's

Gebruikersavatar
wesley
Donateur
Berichten: 403
Lid geworden op: 24 jun 2019 20:45
Locatie: loon op zand
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 91 keren
Ontvangen waarderingen: 265 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door wesley » 22 sep 2021 19:33

een Hobao DC1 Crawler KIT aangeschaft bij top rc

+ punt snel geleverd

-je moet goed wat bij staat als iets bestelt
http://www.speedway-tilburg.nl
traxxas trx-4
iveco dakar truck
MST CFX Suzuki Jimny

mcbeef
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mei 2018 22:16
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door mcbeef » 25 sep 2021 12:30

Donderdag gebeld met de zaak om te checken of de drone shell op voorraad was zoals aangegeven op de website. Na eerdere ervaringen gelezen te hebben hier wilde ik toch zekerheid, vooral ook omdat het een onderdeel is voor de drone van m'n werkgever.

De meneer aan de telefoon vond ik tamelijk onvriendelijk, neemt op met "hallo" en meer niet. Nu begrijp ik ook dat mijn belletje om de voorraadinformatie te checken niet leuk is...

Enfin, item besteld en de volgende werkdag al in huis, dikke prima dus. De prijs scheelt ook slechts 20 procent met bestellen via Alibaba.

Onderaan de streep een prima ervaring dus.

Rangie
Donateur
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 dec 2021 10:03
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Rangie » 31 dec 2021 14:06

Situatie:

Ivm de huidige corona maatregelen is de fysike zaak natuurlijk gesloten.

Nu heb toprc per mail gevraagd om mij volledige kit samen te stellen van de axial scx10.2 raw builderkit, motor, 2 accu's, servo, zender eigenlijk alles behalve wielen en body.
Dit omdat ik graag een scaler wil bouwen van mijn Range Rover Classic.

Mijn mail:

Ik wil graag zelf bouwen, van chassis tot de laklaag.
Mijn 1e ofroader word ook dit 1e scaler project, een Range Rover classic 1973.

De Axial SCX10.2 lijkt me een goede start?
Wat ik verder nodig ben weet u het best.
● motor
● regelaar
● 2 accu's
● servo
● zender
● ontvanger
Ik wil het graag in 1 x goed doen.
Dus waterproof, sterke servo en motor, goede accu's en lader en 5 kanaals zender?

Dit zijn de tips vanuit het forum, ik zie door de bomen het bos niet meer inmiddels.
Body en wielen komen later wel, wil het uiterlijk écht als copie van mijn eigen range rover.

Wat zou ik graag van u willen?
Uw advies, met een offerte voor het geheel. Lijkt het me ok, dan kom ik het graag bij u in Uden.

Antwoord toprc:
De axial kit is uitverkocht (maar volgens de site niet,)
Alternatief is de traxxis.
Voor verdere vragen kijk maar op facebook.

Mijn reactie:

Dank voor uw reactie.
Helaas heb ik geen Facebook, Twitter, instagram, snapchat of iets dergelijks, maar heb al enige info ingewonnen op het rccrawlersclalergroep.nl forum.

De traxxis kit is niet wat ik zoek, ik wil nl. écht een scaler bouwen.
Een andere optie is de Element sendero builders kit.

Ik zal verder op zoek gaan naar iets dergelijks.

Mijn oordeel:
Gemiste kans!
'Per aspera ad astra'

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 127 keren
Ontvangen waarderingen: 35 keren

Re: Toprc.nl (Nederland)

Bericht door Mole-NLD » 11 feb 2024 18:18

TopRC

Gekochte producten:
- Slash 2WD
- TRX4 Defender
- 2S & 3S accu's, lader en laadzakken
- 4M wielen
- RPM nerf bars
- Diff olie

Ervaring met betrekking tot de aankoop:
Zeer goed, bij een grote bestelling waarbij enkele items niet op voorraad waren is de rest gewoon snel verstuurd, rest volgt tzt. (Ga ik vanuit. Ik ben er niet van op de hoogte gesteld, maar staat wel op de site onder mijn account-info vermeldt)
Bestelde producten worden snel geleverd.

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Aantal online bestellingen gedaan, maar ook in de winkel geweest. Echt een grote zaak met vriendelijk personeel en heel veel voorraad van van alles en nog wat RC gerelateerd.

Aanbeveling voor anderen:
Ik kan deze winkel zeker aanbevelen. Heb er nog geen vervelende ervaring mee en hoop dat dat zo blijft!
De fysieke winkel bezoeken is ook leuk als je in de buurt bent. Ik voelde me als een kind in een snoepwinkel, zo veel, zo groot, zo gaaf.
Alleen de voorraad melding op de site is niet echt accuraat.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten