Tamico.de (Duitsland)

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Gebruikersavatar
Honda PS
Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 jan 2019 10:03
Locatie: Amersfoort
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Tamico.de (Duitsland)

Bericht door Honda PS » 07 jan 2019 22:17

Naam van de winkel: Tamico
Website van de winkel: www.tamico.de
Gekochte product: diverse onderdelen en toebehoren, hop ups, elektronica, etc, vooral veel Tamiya naar ook vele andere merken.
Ervaring met de winkel in het algemeen: De webshop is zeer duidelijk, de zoekfunctie werkt redelijk goed, goede foto’s van de delen alleen de informatie bij de onderdelen (zoals afmetingen) is wat summier en moet je vaak even elders verifiëren. Er is vrijwel altijd op voorraad wat je zoekt en de prijzen zijn soms ronduit scherp invergelijking met Nederlandse aanbieders. De verzendkosten zijn vrij hoog, €11 ben je geloof ik altijd kwijt. Vaak bestel ik extra onderdelen waarvan ik denk dat ik die voordelig kan kopen en met een klein beetje ‘winst’ op MP kan doorverkopen, dan heb ik de verzendkosten vaak weer terug verdiend.

Ervaring met betrekking tot de aankoop: het bestelproces hebben ze goed voor elkaar, en levering is snel tot zeer snel, ondanks standaard verzenden. Altijd alles compleet en in goede orde ontvangen, als besteld. Geen ervaring met retouren of garantie.

Aanbeveling voor anderen: soms zijn courante delen (zoals lichtsetjes TLU-01) zó goedkoop, dat als je wat extra besteld je de hoge verzendkosten zo terug verdient.
Tamiya CC-01 Isuzu Mu Baywatch
customized Tamiya CC-01 Unimog U406 flatbed
customized Tamiya CC-01 Unimog U406 Cream Yellow - verkocht
eigenbouw Tamiya CC-01 MAN TGA - verkocht

customized Tamiya CC-01 Mitsubishi Pajero - verkocht

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door Dustin » 12 mei 2020 16:20

De afgelopen periode vrij veel bij Tamico besteld.

De site is enorm duidelijk, zoeken werkt erg makkelijk.
Prijzen zijn voor Tamiya spul in ieder geval vrij laag is mijn idee.
Zelfs in de huidige corona tijd heb ik mijn bestelling met 3 á 4 werkdagen in huis.
1x moeten mailen met ze, binnen een paar uur had ik antwoord en was alles geregeld.

Enige nadeel vind ik de vrij hoge verzendkosten als je een klein onderdeel nodig hebt.
Had 1 onderdeel nodig, was iets van €4 en zij waren de enige die het op voorraad hadden, ook hiervan zijn de verzendkosten €13,50.
Dus dan maar weer wat extra dingen meebesteld die ik toch ook al wilde hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door Cesco » 21 jan 2021 18:16

Naam van de winkel: Tamico

Website van de winkel: www.tamico.de

Gekochte product:
Tientallen orders gedaan, maar specifiek nu:
- 2 stuks Element RC Enduro Shock Parts, black aluminum
- 2 stuks Crazy Crawler foams, CYC048 LaserFoam Reifeneinlage 1.55 R90x35 Heavy Duty (2)
- 2 stuks Crazy Crawler foams, 2 CYC094 LaserFoam Reifeneinlage 1.9 R116x40 Basic (2)

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Alleen ervaring met hun webshop en die is super positief. Duidelijke voorraadindicatie met echt aantallen hoeveel er nog is! een verademing binnen de RC webshops. Presentatie is duidelijk en ze hebben veel spullen die elders niet te krijgen zijn of niet op voorraad. Communicatie en behulpzaamheid is zeer goed, reageren snel op e-mail en webshop heeft een geautomatiseerd systeem om je op de hoogte te houden van je order. Verzenden word ook snel gedaan en over algemeen heb ik het in een dag of 4-5 binnen. Fysieke winkel is in Berlijn, ben ik nog niet geweest. Staat op de to do lijst.

Verzendkosten
Verzendkosten zijn iets hoger (€ 13,50), maar daar staat tegenover dat hun prijzen vaak veel lager liggen. Tamico kan ook weinig doen aan die hoogte van de verzendkosten. Dat is nu eenmaal een redelijk standaard bedrag bij verzenden vanuit zowel Duitsland als meeste andere landen in de EU.

Dus t.o.v. een Nederlandse shop ben je meestal op je order toch goedkoper uit, maar nog belangrijker. Je weet zeker dat het op voorraad ligt! En dat telt soms meer als een euro of 2-3 verschil. Een maand wachten of binnen enkele dagen verder met je build. Voorraad is voor mij vaak belangrijker als de kosten.

Ervaring met betrekking tot de aankoop: Ze hadden wel op voorraad wat bij veel andere uitverkocht was. En ook vele euro's goedkoper. kan er verder weinig aan toevoegen, zie ook ervaring winkel/webshop hierboven. Binnen een paar uur al verzonden en binnen 4 dagen geleverd. Zelfs in Corona tijd. En zoals altijd continu updates over je order en de verzending.

Aanbeveling voor anderen:
Deze moet zeker net als bij mij in je Top5 van webshops staan waar je eerst kijkt of er voorraad is. Een voorbeeld voor heel veel RC webshops hoe het wel moet!

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door WillemH » 28 jul 2021 12:48

Naam van de winkel: Tamico

Website van de winkel: www.tamico.de

Gekochte product:
Handgrepen Yeah Racing
Uitlaten G500 Traxxas
Expeditionrack-lights Traxxas

Vrijdag besteld, de volgende woensdag geleverd.
Heb er vaker spullen besteld en nog geen enkele slechte ervaring met hun gehad.
Voorraad staat altijd duidelijk op de website vermeld en je grijpt niet snel mis bij hun (is mijn ervaring).
Ze houden je steeds op de hoogte m.b.t. de status van je bestelling, je weet altijd waar je aan toe bent.

Kunnen een aantal Nederlandse bedrijven nog het e.e.a. van leren...
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht:
Cesco (29 jul 2021 17:20)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Snuffel
Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2020 15:22
Locatie: Assen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door Snuffel » 11 aug 2021 12:30

Ik ben steeds blijer met Tamico.

De voorraad is breed en diep, en de prijzen zijn prima.
Verzenden gaat ook bijzonder vlot, vaak met 2 dagen al in huis.

Communicatie met de shop is ook meer dan prima, en mocht er al een fout gemaakt zijn dan wordt deze snel weer hersteld.

Enig nadel wat je zou kunnen noemen zijn de verzendkosten van € 13.50
Dat is aan de hoge kant en lijkt mij een leuke verdienmodel voor de winkel.
Tegelijkertijd, boven (ik meen) € 150 zijn de verzendkosten gratis. Kwestie van genoeg in een keer bestellen :)

mcbeef
Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 13 mei 2018 22:16
Locatie: Noord Holland
Gegeven waarderingen: 35 keren
Ontvangen waarderingen: 57 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door mcbeef » 14 aug 2021 18:21

Ik heb ook elke keer een voortreffelijke ervaring met Tamico.de. Zoals hierboven al gezegd, een heel breed en diep assortiment. De verpak- en verzendkosten zijn wat hoger dan gewend maar daar tegenover staan ook de uitmuntende service en prima verpakking van hun spullen. Een verdienmodel zou ik de kosten niet willen noemen, de service en toewijding wel. 10/10

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door JurjenF » 29 sep 2021 10:18

De Wrangler JK body in zilvergrijs bij hen besteld en met 3 dagen in huis. Mooi kap met wel een lichte beschadiging op de motorkap (krasjes). Jammer dat het geen bouwpakket is dan is het interieur makkelijker te bewerken. Nu voorzichtig losmaken.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door WillemH » 07 okt 2021 10:21

Naam van de winkel: Tamico

Website van de winkel: www.tamico.de

Gekocht product:
Traxxas rubberen binnenspatbordverbreders
RC4WD remote light controller

Afgelopen weekend besteld, vanochtend geleverd.
Als vanouds weer gewoon top!
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Tamico.de (Duitsland)

Bericht door Cesco » 28 jul 2022 20:28

Naam van de winkel: Tamico
Website van de winkel: www.tamico.de
Gekochte product: Diverse Element RC Ecto onderdelen.
Ervaring met de winkel in het algemeen: Ja, wat moet ik nu nog aanvullen op mijn eerdere review in dit topic. Ik koop er al vanaf 2013 en met reden! Eén van de beste hobby shops in de EU!
Ervaring met betrekking tot de aankoop: Zoals gewoonlijk weer snel verzonden, snel geleverd en zeer netjes verpakt. Zo hoort het!
Aanbeveling voor anderen: Ik herhaal mijn eerdere aanbeveling. Deze moet zeker net als bij mij in je Top 5 van hobby shop webshops staan waar je eerst kijkt of er voorraad is. Een voorbeeld voor heel veel RC webshops hoe het wel moet!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten