Zelf een beadlock tool maken

Vragen over gereedsschap, of wil je het bouwverslag van je 5-assige CNC bank met ons delen? Het kan allemaal hier.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Zelf een beadlock tool maken

Bericht door Cesco » 21 dec 2018 14:42

Ik hou ervan om dingen simpel te maken. En beadlock wielen monteren is niet altijd zo eenvoudig. Je moet twee helften op elkaar drukken, deze goed uitlijnen, kleine schroefjes in de gaten drukken, intussen zorgen dat de band niet uit de beadlock schiet, schroefjes vastdraaien. En dan moet er vaak ook nog een adapter stuk achter het wiel. Allemaal terwijl je eigenlijk een hand tekort komt. En zeker bij die van RC4WD had ik zowel met een 1.9 als 1.55 set best moeite. Maar dit werkt uiteraard ook op andere merken. Principe blijft hetzelfde. Gebruik van 2 langere schroeven vond ik ook niet altijd een succesvolle methode. Je moet nog steeds kracht zetten.

En dan heb ik het vooral over tweedelige, waarbij je vaak ook nog een adapter nodig bent. Dus het type dat uit zeg maar twee schalen bestaat. Het type dat werkt met een ring aan de voor of achterkant, zal dit niet op werken.
Er zijn wat tools in omloop, maar waarom veel geld betalen voor een tool als je wat je nodig hebt al in huis hebt liggen? Of voor een paar cent bij de bouwmarkt kan halen.

Ik heb er een video uitleg van gemaakt.



P.S. als je dit soort tips vaker wilt zien, dan zou ik het leuk vinden als je mij support. Volg de video even naar mijn Youtube kanaal en klik even op abonneer en daarna de bel button. Dan weet ik dat je het waardeert en maak ik nog meer van deze video's die ik uiteraard hier ook plaats.

Als je aanvullingen hebt hoor ik het graag.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
Paulus crosskabouter (31 mei 2021 21:40)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten