Spuitcabine/Zuurkast

Vragen over gereedsschap, of wil je het bouwverslag van je 5-assige CNC bank met ons delen? Het kan allemaal hier.
Patrick
Donateur
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 281 keren
Ontvangen waarderingen: 244 keren

Spuitcabine/Zuurkast

Bericht door Patrick » 09 mar 2019 20:38

Vandaag een begin gemaakt met mijn spuitcabine die ook gaat dienen als zuurkast voor etsen en dergelijke. Inmiddels heb ik besloten dat ik niet op zolder, maar alleen in de schuur ga spuiten. Eigenlijk wilde ik een spuitcabine maken net als [mention]Gijs[/mention], maar heb besloten er toch eentje van de grond af op te bouwen. Het plastic van Ikea leek me niet zo bestendig voor mijn schuur. Tevens heb ik nu de mogelijkheid om serieuzer afzuiging te plaatsen. In de winter spuiten zal wat moeilijk worden, maar misschien voor die momenten de schuur maar eventjes kort verwarmen. Wil de zooi niet in mijn huis hebben.

Gisteravond nog op MP een nieuwe ongebruikte, en dus niet ranzige, afzuigkap kunnen scoren voor een paar tientjes. Het ding heeft twee motoren en een flink debiet. Vandaag een en ander in elkaar gezet.
De afzuiging heeft de uitvoer naar onderen.
20190309_0001.jpg
De kopse kanten van het hout staan nu in de plamuur. Het multiplex is van lage kwaliteit maar wordt wel als "premium" verkocht. #HoutVanHornbachIsRommel
Morgen gronden en verven. Alles in 1 dag, want netjes hoeft het allemaal niet.

Daarna nog electra en verlichting erin. Ook heb ik laatst 2 m2 plexiglas gefixed voor een tientje. Dat komt met een scharniertje op het "schuine" stuk te liggen.
Boven de afzuigkap komt misschien nog een IR element voor het spuiten met koeler, niet koud, weer.

johndoe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Spuitcabine/Zuurkast

Bericht door johndoe » 09 mar 2019 21:16

Nice! En verstandig :dance: .

Ga toch eens kijken waar ik mijn airbrush heb liggen. Begint toch te kriebelen dan

Mud monkey
Donateur
Berichten: 2069
Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
Locatie: Medemblik
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 11 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Spuitcabine/Zuurkast

Bericht door Mud monkey » 09 mar 2019 22:51

Dat word een mooie cabine Patrick :clap:
En dat houd krijgt van zelf wel een kleurtje of tig :whistle:

Gebruikersavatar
Gijs
Donateur
Berichten: 385
Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
Locatie: Rotterdam
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 5 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: Spuitcabine/Zuurkast

Bericht door Gijs » 10 mar 2019 11:08

Hoi Patrick, dat is een hele mooie spuitcabine waarmee jij mij op nieuwe gedachten brengt [emoji848][emoji2955]. Ik denk dat het tijd wordt voor mijn spuitcabine 2.0 [emoji106][emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten