Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Darksand
Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 aug 2020 20:18
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 17 keren
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Darksand » 29 aug 2020 20:53

Hallo allemaal, Ik ben Max en ben nieuw op dit forum.

Ik heb al wat rc auto's in het verleden versleten en heb nu enkel nog de 2010 Tamiya Sand Scorcher en HG P407. Met deze laatste heb ik al wat crawlwerk gedaan, maar het is vooral een nostalgisch ding.

De rest is allemaal stuk gegaan....oh, wacht er is nog een shelfqueen overgebleven, maar na alle updates mag dat ding geen merk naam meer hebben.

Dus vanaf nu toch maar geen echt snelle auto meer, beetje snel mag wel, maar iets wat niet te snel stuk gaat en waar ik lang plezier aan kan beleven. Iets wat ongeveer zo snel gaat als mijn Sand Scourcher maar toch langzaam genoeg om fijn een obstakel parcour af te kunnen leggen.

Oh ik houd van sleutelen, maar niet dat er iedere 20 Minuten iets breekt. Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe goede platform voor dit doel. Iets wat ik eenvoudig mijn eigen kan maken. En alhoewel de Traxas TRX-4 een fantastische auto is, is mijn keuze toch gevallen op de Axial SCX10 platform. in mijn optiek meer flexibel voor wat betreft uitbreiden.

Ik hoef niet zozeer de beste crawler te hebben, ik vind het vooral mooi als het behoorlijk realistich is. Dus geen haaks op elkaar staande assen voor mij. maar wel genoeg om een beetje mee te kunnen doen.

Lang over nagedacht, totdat ik vond wat ik wilde hebben en dat heeft me definitief naar de SCX10 platform geduwd. We gaan werken aan dit naamloos platform van Banggood. De "Full Metal Aluminum Carbon 1/10 4WD for AXIAL SCX10 RC Car Crawler Portal Axle Semi-Assembled Frame". Geen idee of ik links mag plaatsen, dus die laat ik nog even achterwege.

Meteen klaar met de meeste uitbreidingen (de meeste, je bent nooit helemaal klaar toch?)

Ik weet dat de standaard scx10 niet snel is, dus daar moet wel iets aan veranderen, niet heel erg veel. iets in de richting van de sand scorcher, 25-30km/h zou mooi zijn als het mogelijk is. Gelukkig heb ik hiervoor nogal wat test opties. ik heb legio motoren en esc nog liggen van vorige auto's. Het spectrum begint bij nette brushed, een milde (niet echt 540)F540 3300KV brushless, een standaard 540 3500kv Brushless (wat al wat te gek wordt) en dan ook nog extreme 3660 van 3150kv tot 3300KV waarmee ik waarschijnlijk tandwielen ga vernielen als ik niet alle settings op laag zet.

Uiteraard will ik koppel hebben voor de langzame starts en slow crawls, maar dan haal je niet zomaar die 25km/h ben ik bang.

I heb al gekozen dat het op 3s gaat draaien, en hiervoor heb ik redelijk grote lipo's besteld welke de hele dag zouden moeten kunnen volhouden bij normaal gebruik (brushed of de f540).

De kap wordt een hard shell Jeep Rubicon met wat opties.
Uiteindelijk wil ik gaan kijken of het mogelijk is om hier een two speed op te zetten zodat ik met normale motoren kan rijden. Ik ben een technisch persoon en heb geen enkel probleem met welke rc auto's dan ook. ik ben vooral op zoek naar kennis betreffende de mogelijkheden van dit platform.

Een mooi voorbeeld hiervan is of ik zomaar de Xtra Speed Aluminum CNC & Alloy V8 Engine 2 Speed For SCX10 II #XS-SCX230090SV kan plaatsen op mijn gekozen onderstel.. best nog wat uitzoek werk dus.

Wanneer er spullen binnenkomen, zal ik wat foto's plaatsen.

oh, vergeten te melden. ik ben tevens op zoek naar mooie plekjes in Noord Nederland om te rijden.

Sander
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 02 jun 2017 20:25
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 62 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Sander » 29 aug 2020 22:36

Welkom Max
Deze gebruikers waarderen Sander voor dit bericht:
Darksand (29 aug 2020 22:57)

Gebruikersavatar
Freddy
VIP
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 mei 2017 21:48
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Freddy » 29 aug 2020 23:39

Hej Max welkom
Deze gebruikers waarderen Freddy voor dit bericht:
Darksand (30 aug 2020 00:37)
alias Joehoncho

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2350
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Garry » 30 aug 2020 00:07

Welkom

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

Deze gebruikers waarderen Garry voor dit bericht:
Darksand (30 aug 2020 00:37)
😎😁

bartvr
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:20
Locatie: Gasselternijveenschemond
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 26 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door bartvr » 02 sep 2020 21:03

Welkom 8-)
Tamiya cc01
Axial scx 10
Absima cr3.4 sherpa
Hpi rs4 sport 3
en vaar dingen

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Jeeppeet » 03 sep 2020 21:14

Welkom.. gelijk een technisch handboek crawler-bouwen erbij geschreven[emoji2960]

Verstuurd vanaf mijn SM-T590 met Tapatalk

Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door Cesco » 04 sep 2020 15:56

Welkom en dat zijn mooie bouwplannen.

En een Tamiya SRB is een leuk platform. Ik heb zelf de Fighting Buggy aka Super Champ.

Veel bouwplezier toegewenst.

Gebruikersavatar
grcc
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mar 2020 15:34
Locatie: Leek
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Re: Nieuwe crawler begint met nieuwe crawler

Bericht door grcc » 06 sep 2020 09:27

:text-welcomewave: Welkom op het forum Max.

Leuke uitdagingen heb je in het vooruitzicht.

Wijzelf rijden regelmatig in de bossen van Norg, maar zijn ook op zoek naar andere leuke locaties in het Noorden.
Ik heb een tip gekregen dat bij Anloo ook een mooie locatie moet zijn. Daar gaan we binnenkort maar eens kijken.
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten