Servo voor versn.bak

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door Cesco » 11 jan 2022 22:56

Wat hierboven eigenlijk al aangegeven wordt. Op dit punt is denk ik de enige optie alles afkoppellen en helemaal overnieuw beginnen.

En maar 1 ding tegelijk aansluiten. Eigenlijk principe van uitsluiten toepassen. Werkt iets goed dan pas het volgende aansluiten. Werkt iets niet goed, stap terug.

Eigenlijk in dit stadium starten met een andere zender en ontvanger als je die hebt. Zou die ook in twijfel trekken nu.

Goed nadenken. Desnoods ter dubbelcheck transmissie uit elkaar en opnieuw opbouwen. Handmatig proberen te schakelen. Gaat dat soepel? In kleine stapjes zoeken naar de oorzaak.

En inderdaad helpt het soms om alles even een paar dagen aan de kant te leggen en er dan weer met een frisse blik naar te kijken.

Grote voordeel. Als je het opgelost krijgt gebeurt je dit niet nog eens of dan weet je sneller de oplossing.

We hebben allemaal wel zoiets een keer gehad. Soms is het 1 stap vooruit en 2 achteruit. Maar je komt er wel.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
JurjenF (12 jan 2022 11:27)

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door JurjenF » 12 jan 2022 11:30

Dat afbreken en weer opbouwen heb ik al 2x gedaan. Dus dat was het niet. Ga idd denken aan de zender/ontvanger combi. Maar wat is dan wijsheid? Ik wil voor die HB toch al een andere/tweede zender kopen want die Dumborc ontvanger luistert niet naar de HB zender (zie betreffend topic). Maar eerst een 3 of 4 ch Dumborc proberen?
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door WillemH » 12 jan 2022 12:24

Dan koop je meer van hetzelfde, moet je natuurlijk helemaal zelf weten... Ik blijf bij mijn advies: Absima CR6P/Flysky FS-GT5/Turnigy GT5. Het is niet voor niets dat het ding veel gebruikt wordt in dit wereldje. En ja, hij is iets duurder dan een Dumbo. Staat tegenover dat de bediening (display) veel simpeler te doorgronden is en de kwaliteit zich al bewezen heeft. Losse ontvangers koop je bij Hobbyking voor €14,69...
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door JurjenF » 13 jan 2022 10:22

Was ook een soort vraag van mij eigenlijk. Ben al eens aan het kijken naar alternatieven. Maar die Absima is wel een prijzige....
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door WillemH » 13 jan 2022 11:27

Doordat je eerst die goedkope hebt gekocht moet je nu een tweede. Ik ben met de vierde auto aan het bouwen, heb één zender (CR6P) en zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom er (voorlopig althans) een tweede bij zou moeten komen. We "versleutelen" soms voor kapitalen (...) aan andere vering/banden/wielen/aluminium
delen/messing/motoren/enz... aan één auto. Dan kan ik een goede zender voor nog geen €90,- ,die voor meerdere auto's te gebruiken is, met de beste wil van de wereld niet duur vinden. Maar goed, dit is hoe ik er in sta en ik ga hier zeker niet beweren dat ik de wijsheid in pacht heb. Mocht bovenstaande belerend over komen, dat is zeker niet mijn bedoeling. Onze oosterburen hebben een spreuk die hier van toepassing is: Wer billig kauft, kauft zweimal...
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht:
JurjenF (13 jan 2022 12:57)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door JurjenF » 13 jan 2022 12:56

Niks belerend hoor. Ik leer elke dag hier op dit forum. Maar ik wil sowieso 2 zenders omdat we met 2 auto's willen rijden.
Dus da's geen probleem. Ben me nu een beetje aan het orienteren. Denk sterk aan de Flysky die je aangaf.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door WillemH » 13 jan 2022 21:54

Ga je geen spijt van krijgen. Ik sorteer alvast even voor: voor een Nederlandstalige handleiding kun je op de site van Conrad terecht, even zoeken op Reely GT6 EVO (is ook dezelfde)...
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door JurjenF » 14 jan 2022 18:43

@coopertje : ja, de schakelservo is de enige die warm wordt. Ik heb de uitgangen van de ontvanger gemeten en die zijn allemaal 6V. Als je die servo aansluit dan hoor je de stuurservo heel licht geluid maken; net of deze hele kleine stukjes heen en weer gaat (soort knisperen ahw). Dat doet ook die schakelservo. En even later draait de boel 'dol'. Dat gebeurt op alle extra kanalen (3-6).
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1181
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 518 keren
Ontvangen waarderingen: 608 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door coopertje » 14 jan 2022 22:42

Het gaat toch een kwestie van uitsluiten worden en daarvoor heb je reserve spullen nodig. Als je een losse 6V voeding hebt kun je de ontvanger daar eens mee voeden ipv de ESC (ESC dus NIET aansluiten op de ontvanger). Met deze test sluit je de ESC uit. Mocht dit niet gaan lukken dan sluit ik me aan bij Willem, het moet op te lossen zijn maar dan moet ik het zelf kunnen zien en wat dingen proberen...
Deze gebruikers waarderen coopertje voor dit bericht (totaal 2):
Cesco (15 jan 2022 01:05) • JurjenF (15 jan 2022 11:43)

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Servo voor versn.bak

Bericht door JurjenF » 15 jan 2022 11:43

Een losse voeding. Nee die heb ik niet. Mss eens eentje ergen op de kop tikken. Maar goed, bij gelegenheid kan er wellicht een rc kennisknobbel eens naar kijken. Op zich geen haast want zo rijdt-ie ook.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten