Zeker! Moet toch wel een mooie plek voor te vinden zijn in Duitsland?
Ik zie niet gebeuren dat het Axial team een paar weken naar Europa komt om zoiets te regelen, het is een kleine club en ze werken allemaal mee aan deze events. Gisteren de kerel gesproken die de SCX10 Pro heeft ontworpen, hij heeft ook meegeholpen om trails uit te zetten.
Maar iemand moet hier toch geld in zien?
RC auto vervoeren:Cesco schreef: ↑22 jul 2023 09:22 Dank voor het uitgebreide verslag @zanthrax. Dit is echt een bucketlist ding die ik ook nog op mijn lijst heb staan.
Wat ik mij afvraag. Hoe heb je alles RC vervoert? Gewoon in een koffer? Ook Lipo's?
Als je terug bent of tijd heb is een grofweg kostenplaatje wel handig. Ik vraag mij af wat je ongeveer kwijt bent aan zo een reis.
Wat RC betreft hield het voor ruimte en gewicht op bij 1 auto. Misschien dat je er nog een 1/24 bij krijgt.
Ik heb de auto zo in de koffer gestopt, wel in een vuilniszak om het zand uit m'n kleren te houden. Beetje je kleren er omheen stoppen. Wielen eraf en in een apart zakje, tie-wraps om de assen om de schokbrekers ingedrukt te houden.
Geen schade na 2 vluchten (overstap in Chicago), alleen de bestuurder die met wat servotape onder z'n kont aan de stoel geplakt zit was los gerammeld.
Als je meer auto's mee wilt nemen zul je extra koffers moeten boeken op je vlucht.
Mensen zijn hier zo behulpzaam, iedereen komt voor de hobby, dus ze helpen elkaar en er staan genoeg stands voor onderdelen. Iemand bood me zelfs al een auto te leen aan. Ik zie het niet gebeuren dat er iets m'n enige auto gebeurt dat niet te repareren gaat zijn.
Ook ingepakt: trommeltje met diverse kleine onderdelen, extra servo, wat lijm, tape, ijzerdraad, tie-wraps.
Lader en LiPo's heb ik ook meegenomen. Mag gewoon in het vliegtuig, maar zoals alle electronica: geen batterijen in de ruim bagage, ze moeten in je handbagage. Niks voor in hoeven vullen, geen vragen over gehad, er zijn regels voor, mag gewoon.
De kosten:
Vliegreis: 1400 (United, geboekt via Lufthansa, 4 maanden vooruit, het leek me duur maar beter lukte me niet, zal het hoogseizoen wel zijn)
AirBNB: 400 (Een hotel/motel zit ± op dezelfde prijs.)
Auto huur: 400 (gekozen voor full-size, formaat Fiesta/Yaris is nog geen tientje per dag goedkoper)
AxialFest ticket: 140
Week langparkeren Schiphol: 100 (goedkoper als je wat verder weg parkeert, of je pakt de trein)
Het is hier wat afgelegen, de boodschappen zijn aan de prijzige kant en ik heb gewoon gepakt wat ik lekker vindt: ~100
Ik heb onderweg niet op benzine prijzen gelet, tot nu toe 1 keer getankt: 1.05 per liter. Serieus. $5.30/gallon
Vliegveld naar BnB: 250km (2x), BnB naar resort: 40km (8x)
ESTA aanvraag voor je visum: 15
Bij het AxialFest ticket zit ook de camping inbegrepen. Maar hoe ga je naast je RC ook nog met een tent etc. vliegen?
Ik heb gekeken naar het huren van een camper, dat kwam zo op het dubbele uit van een auto + een hutje.
TL;DR Het is de vliegreis die het duur maakt, dus ook als je met meerder personen zou gaan.
Maar ik heb er tot nu toe geen spijt van.