DX5C probleem aan/uit schakelaar

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

DX5C probleem aan/uit schakelaar

Bericht door Arrma racer » 16 mar 2024 06:12

Ik heb een probleem met een DX5C zender, de zender is aan en uit te zetten met het drukknopje.
Maar dit knopje veert onvoldoende terug, het resultaat de zender is uit maar de volgende dag
is het accupack leeg. Er blijft dus een lekstroom lopen, komt dit meer voor bij dit type zender.????

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 30 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: DX5C probleem aan/uit schakelaar

Bericht door Jeeppeet » 18 mar 2024 22:37

Ik probeer te helpen met algemene technische kennis. Ik bekeek even een foto van zo'n zender.
Als het knopje vrijelijk op en neer beweegt zal het niet aanlopen in het gat.
Aan de linkerzijde van de zender zie ik allemaal schroefjes. Als je enige technische vaardigheid hebt;
Mijn denkwijze is vaak "wat heb ik te verliezen" en schroef het geheel los en haal zoiets rustig uit elkaar, denk aan veertjes die ergens in steken of achter haken dat ze niet wegschieten.
-Kijken of iets te maken is zonder vervanging.
-Stel het drukknopje is een geseald geheel,..de gehele knopunit vervangen mits los verkrijgbaar. Is het een knopje die met enig trekken van een stokje af kan en je zou het veertje kunnen vervangen, doe je dat. Trek niks kapot.
-Stel er is geen veertje maar een rubber membraan met contactpinnetje, of watvoor contact dan ook , kijken wat daar stuk aan is.
-nadenken over een zelfbedachte oplossing.
Geen idee of je zelf wilde sleutelen, maar "een knopje" waarvan je weet dat het goed werkt, als hij maar terugkomt, moet toch te doen zijn zonder grote externe partijen en hun prijzen.
Hoop ik dan voor je allemaal dat het makkelijk gaat.
Stel je durft niks van dat alles is afkoppelen van de batterij een optie.
Misschien heb je nog garantie?
Deze gebruikers waarderen Jeeppeet voor dit bericht:
Arrma racer (19 mar 2024 10:27)
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: DX5C probleem aan/uit schakelaar

Bericht door Arrma racer » 19 mar 2024 11:31

Dank voor jullie reacties Coopertje /Jeeppeet, er is nergens op het web iets te vinden van hoe je dit probleem oplost.
C.q. hoe je zo'n DX5C open maakt, garantie is nog 3 maanden opsturen naar de fabrikant heeft als resultaat instellingen van 8 auto's opnieuw inleren. Dat is even geen optie, dan maar zelf aan de slag het begin is simpel alle schroefjes eruit en dan....
De zender was niet te openen omdat de soft greep met geen mogelijkheid was los te krijgen, achteraf als je de foto's ziet begrijp je hoe het bevestigd zit. Daarom met een scalpel de softgreep op de hartlijn door gesneden, dan komt er beweging in en breekt de lijm van het transparante afdekplaatje. Vervolgens vallen de knopjes " back en clear " almede het printje van het scroll wieltje eruit en schiet ook het platte bandkabeltje los :angry-steamingears: :angry-steamingears: . Dit verbindt het scroll wieltje n.l. met de display print, eerst haal de antenne los en daarna kun je de display print naar voren halen. Pas dan bereik je het cilindervormige knopje. Hier zat wat vuil ( nou ja vuil ) op net als in het deel waar in het schuift, dit schoon gemaakt en er een stukje fijn schuur papier doorheen gehaald. Bij het in elkaar zetten het platte bandkabeltje terug gemonteerd, dit zit aan beide zijden met een " heuse " klemverbinding :clap:. Technisch zit de zender goed in elkaar, delen zijn afzonderlijk los te halen/vervangen en is als je niet al te " lomp " bent of te werk gaat ook weer werkend in elkaar te zetten.
DX5C 2.jpg
Overigens zijn deze zenders hooguit druppel waterdicht.
Laatst gewijzigd door Arrma racer op 19 mar 2024 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: DX5C probleem aan/uit schakelaar

Bericht door Arrma racer » 19 mar 2024 11:41

Met oranje omcirkelt zijn de platte bandkabel klemverbindingen, let bij het monteren op dat het contact vlak van de platte kabel naar de print toe gericht is. Het zwarte lipje omhoog halen, platte kabel er geheel in schuiven en lipje omlaag drukken.
DX5C 2.jpg

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: DX5C probleem aan/uit schakelaar

Bericht door Arrma racer » 19 mar 2024 12:03

Zo zit de soft greep vast of die er in zijn geheel onbeschadigd te demonteren en terug te monteren is geen idee.
Ik heb er een paar druppels lijm tussen gedaan, om de twee halve delen soft greep weer te verbinden.
DX5C 1.jpg
DX5C 3.jpg
Probleem opgelost
Bijlagen
DX5C 4.jpg
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht (totaal 2):
zanthrax (19 mar 2024 20:32) • coopertje (21 mar 2024 11:58)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 279 gasten