Ja ach, mijn forumnaam, misschien wat random gekozen maar een directe verwijzing naar mijn andere hobby: ouwe 50cc Hondaatjes. Ik heb er meerdere gehad na een ‘winterstop’ van 30 jaar. op dit moment nog maar eentje in de schuur, deze kocht in in 2023 en had toen een kleine 40 jaar stilgestaan, sinds 1984. Gebouwd in de Belgische fabriek in Aalst, de eerste jaren Polman België rond gereden en toen naar Nederland gehaald om geduldig stil te staan.. ik kocht deze Honda nadat de eigenaar was overleden - de man had een schuur vol mooie ouwe 2-takten en deze 4-takt was een vreemde eend. Bijvangst van de beste man en nooit gerestaureerd of meer mee gereden. Wél in 2006 laten schouwen, dus gelukkig voorzien van kentekendocumenten.
Helaas had iemand de motor rondgedraaid met alle ouwe prut en olie er in, dus ik dacht klaar te zijn met een overmaat zuiger en een overmaat geboorde cilinder. Toen ik het blokje echter onder handen nam en zag hoe goed het nog was, heb ik besloten tot volledige revisie. De krukas, overbrenging en assen in het blok waren als nieuw, voor al het andere ben ik op zoek gegaan naar NOS (New Old Stock) onderdelen. Weliswaar een flinke zoektocht en relatief gezien peperduur, maar nu heb ik een PC50 die tot op de laatste schroef origineel en ongerestaureerd is maar wél met de best mogelijke motor! Sinds voorjaar 2024 rijdt ze weer haar rondjes, en ze rijdt formidabel!
Naamsverwijzing
- Honda PS
- Member
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 7 keren
Naamsverwijzing
Tamiya CC-01 Unimog U406 flatbed
Tamiya CC-01 Isuzu Mu Baywatch - verkocht
Tamiya CC-01 Unimog U406 Cream Yellow - verkocht
eigenbouw Tamiya CC-01 MAN TGA - verkocht
Tamiya CC-01 Mitsubishi Pajero - verkocht
Tamiya CC-01 Isuzu Mu Baywatch - verkocht
Tamiya CC-01 Unimog U406 Cream Yellow - verkocht
eigenbouw Tamiya CC-01 MAN TGA - verkocht
Tamiya CC-01 Mitsubishi Pajero - verkocht
-
- Pro Member
x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Naamsverwijzing
Heel goed dat er zoveel liefde is ingestoken en dat deze alsnog de kilometers gaat rijden waar hij toendertijd ook voor is gemaakt. Wat zeker een voordeel is dat je nu met de huidige bromfiets regels vee vaker het gladdere asfalt moet gebruiken welke het genot en de beleving ten goede komt.
Veel plezierige kilometers!
Veel plezierige kilometers!
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX