Even voorstellen

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Remi
Member
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Even voorstellen

Bericht door Remi » 05 jan 2026 11:11

Hallo Allemaal, volgens mij heb ik de eer om mij als eerste nieuwe lid van 2026 voor te stellen. Mijn naam is Remi Vreemann en ik woon in Neede met mijn vrouw en zoontje van bijna 2 jaar. Ik ben zelf 34 jaar (jong) en al sinds jonge leeftijd actief op gebied van RC.

Mijn eerste volwaardige auto was de Tamiya Grashopper II. Deze heb ik omgebouwd naar een Mabuchi 540 motor en heb ik veel plezier aan beleeft. Mijn oorspronkelijke interesse is eigenlijk gewekt door mijn vader die ooit (1990) de NMPO (nederlandse Micropulling Organisatie) is begonnen. Ik heb veel videobanden grijs gedraaid van alle wedstrijden die er in de beginjaren van die club zijn verreden en vooral alle creativiteit en (ver)bouwen sprak mij aan. Hierdoor ben ik ook zelf begonnen met Micropulling en heb ik diverse "pullers" gebouwd en ook een tijdje actief deelgenomen aan wedstrijden door Nederland. Die tijd ligt overigens al lang weer achter mij, ik ben daarmee rond mijn 16e gestopt toen de brommers en later schaal 1:1 auto's en motoren binnen bereik kwamen. Wel heb ik in die tijd nog een Carson Mudmaster 1:8 nitro Buggy gehad waar ik regelmatig met veel plezier mee heb gereden, maar buiten dat stond modelbouw op een laag pitje.

Tegenwoordig hebben we (vader, oom en neefje) een succesvol tractorpulling team (Vampire) waarmee we de afgelopen 3 jaar Nederlands kampioen zijn geworden in de mini-unlimited klasse. Kortom, de techniek heeft mij nooit los gelaten. Nu we in de winterstop zitten zocht ik weer een leuke tijdinvulling en spookte RC weer door mijn hoofd. mijn zoontje is (helaas) nog wat te jong, dus daarom maar wat voor mijzelf uitgezocht waar ik ook in de huiskamer plezier van kan hebben. Ik had altijd al wel interesse in crawlers dus ben me via wat video's gaan verdiepen in met name de mini/micro schaal vanwege deels indoor gebruik (wie weet later naar groter). Naar mate ik langer zocht ging het budget steeds iets verder omhoog (wie kent het niet) en heb ik gekozen voor wat in mijn ogen de meest complete schaal 1/24 RTR brushless crawler is met hardbody. Ik heb hem nog niet binnen, dus ik hoop ergens later deze week een eerste impressie te kunnen delen van deze voor mij nieuwe hobby. Groeten uit de achterhoek!
Deze gebruikers waarderen Remi voor dit bericht (totaal 2):
Mole-NLD (05 jan 2026 15:19) • Sander (05 jan 2026 22:42)
Newby - FCX24 K5 Pro

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 336 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Re: Even voorstellen

Bericht door Mole-NLD » 05 jan 2026 15:18

Welkom Remi! Gave introductie en zo te horen kunnen we n hoop van je leren.

24'ers zijn inderdaad echt top in huis. Een parcours is snel gemaakt van n paar boeken of kartonnen dozen, maar je kan ook helemaal uit je plaat met gips, stenen of zelfs cement!

Zo bijvoorbeeld:
Filmpje & fotos

Heb de boel ivm verhuizing helaas moeten afbreken, maar heb de onderdelen nog wel! Wil 'm wel weer gaan opbouwen dit jaar.
Deze gebruikers waarderen Mole-NLD voor dit bericht:
Remi (05 jan 2026 15:39)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Sander
Donateur
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 90 keren

Bericht door Sander » 05 jan 2026 22:42

Welkom Remi
Deze gebruikers waarderen Sander voor dit bericht:
Remi (06 jan 2026 09:50)

Remi
Member

Bericht door Remi » 06 jan 2026 12:15

Bedankt voor het welkom heten! Helaas is mijn zending wat vertraagd door het weer, volgens de track&trace heb ik hem donderdag in huis, kan niet wachten!

Andere vraag, wat is in Nederland een beetje de "go-to" winkel voor (aftermarket) onderdelen?
Newby - FCX24 K5 Pro

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 336 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Bericht door Mole-NLD » 06 jan 2026 12:24

Op t forum bij 'shop reviews' staan veel nuttige webshops en onze ervaringen.

Voor jouw specifieke auto (de FCX24) ben je binnen Nederland vrij beperkt. Ik denk dat Wetronic en TopRC de enige twee zijn waar je directe aftermarket onderdelen kan vinden. Als je zelf wil gaan knutselen en qua uiterlijk aanpassingen wil maken dan zijn er opeens heel veel modelbouw winkels waar generieke spullen te koop zijn. Modelbouw Enzo, Modelkits, De Heilige Koe, etc. etc.
(Ohja, het forum word gesponsord door upgraderc in belgie)

INJORA heeft zelf een website met veel onderdelen die 1 op 1 passen.

Youtube is ook een goede bron van inspiratie.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Remi
Member

Bericht door Remi » 06 jan 2026 12:31

Bedankt voor de behulpzame informatie! Ik ga eens even rondneuzen.
Deze gebruikers waarderen Remi voor dit bericht:
Mole-NLD (06 jan 2026 12:41)
Newby - FCX24 K5 Pro

Sander
Donateur
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 96 keren
Ontvangen waarderingen: 90 keren

Bericht door Sander » 06 jan 2026 13:35

Deze gebruikers waarderen Sander voor dit bericht:
Remi (06 jan 2026 16:20)