SCX30

Omdat de kleine wagentjes ook een plekje verdienen. Alles voor 1/24 en kleiner.
Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 346 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

SCX30

Bericht door Mole-NLD » 25 dec 2025 19:48

Ondanks dat ik de 'ten-scale' gaver vind zijn de kleintjes gewoon erg leuk voor in en rondom huis.

Tuurlijk wel al eens gekeken naar de Orlandoo's en LDARC autos, maar die zijn enkel via "dubieuze" Aziatische winkels te verkrijgen waar ik liever niet winkel. Gelukkig kunnen we de nieuwe SCX30 ook bij de Nederlandse winkels verkrijgen! Het is nog wel een pre-order, maar de bestelling is geplaatst! Ben erg benieuwd wanneer die geleverd wordt. In UK zou die eerst begin december geleverd worden maar dat is nu al mid januari.

Ik hou jullie op de hoogte zodra ik 'm heb!!

Ergens niet vervelend, want ik heb de oude indoor-course nog in de opslag staan na verhuizing, die moet dus nog opgebouwd worden als ik er plek voor kan vinden.

En een plaatje voor de warm-makerij.
24vs30.jpeg
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Pre-ordered:...................................................SCX30................MJ: MicroJeep

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 346 keren
Ontvangen waarderingen: 80 keren

Re: SCX30

Bericht door Mole-NLD » 24 jan 2026 19:31

De jeep staat nog steeds in pre-order... maar ik zag donderdag dat de bronco wel al leverbaar was! Bestelling geplaatst en ik had 'm vrijdag (gister) al binnen. Een deel van de oude 'indoor course' van de zolder gehaald, wat brandhout op n paar planken gelijmd en we hadden een tijdelijke indoor course om de 30 te testen!

Nou, voordat ik dat deed heb ik m n tijdje over m'n bureau gereden. Pennen, toetsenbord en muis zijn al flinke obstakels voor deze micro crawler.

De TRX4M er even bijgehaald omdat ik de boel toch had staan en jezus wat voelt die groot t.o.v. de 30. Grappig, want na n paar buitenritten met de grote broer leek die al heel klein. DUS toen restte er niks anders dan de TRX4 en SCX24 ook tevoorschijn te halen voor een groepsfoto.

---

De SCX24 waren super leuk want: klein met veel upgrade mogelijkheden. Maar direct uit de doos is de 24 vrij licht doch topzwaar, niet mega sterk en zijn die upgrades gevoelsmatig echt wel nodig. De SCX30 daarentegen. Voelt gewoon "af". Voor t formaat wat zwaar, maar heeft de zelfde motor als de 24 en voelt hier ruim sterk genoeg.
Ik ben heel benieuwd hoe ik over n maandje over de 30 denk maar mijn eerste indruk: ik vind 'm super gaaf!

IMG_7886.jpg
Op m'n bureau, crawlend over de muis!
.
IMG_7891.jpg
De takjes lijken met de 30 wel boomstammen!
.
IMG_7894.jpg
Hello Big Brother
.
IMG_7897.jpg
De groepsfoto
.
IMG_7898.jpg
En bovenop de TRX4!
.

Het moge duidelijk zijn. Hij is klein, maar ik zie veel potentie en 'ff snel' crawlen lijkt wat toegankelijker. Nog toegankelijker dan met de 1/18 of 1/24.
Ik heb mensen aan ze horen refereren als de mini-z onder de crawlers. En ik denk dat daar best een kern van waarheid in kan (gaan) zitten.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Pre-ordered:...................................................SCX30................MJ: MicroJeep

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Dustin
Donateur
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 124 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Re: SCX30

Bericht door Dustin » 26 jan 2026 08:17

Leuk ding, ik zit er ook steeds naar te kijken, ben heel erg benieuwd hoe die bevalt op de langere termijn!