Even voorstellen.

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
MWKnussel
Member
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Even voorstellen.

Bericht door MWKnussel » 03 feb 2026 01:36

Hallo. Ik ben MWKnussel, 75 jaar en als hobby na mijn pensioennering bezig met het bouwen en programmeren van robotarmen. Terug naar de roots, want dat is waar mij zo'n 50 jaar geleden ook mee bezighield.
De laatste jaren is mijn aandacht meer en meer verschoven naar het maken van speelgoed voor de kleinkinderen op mijn 3D-printer.

Hoe kom ik hier terecht? Ik zag een tijdje geleden een Youtube-filmpje van een 6x6 Unimog Overlander crawler. Altijd in voor een nieuwe uitdaging heb ik toen besloten om de licentie van deze Unimog te kopen en de auto te printen en te bouwen. Dit is wel een marathon-project wat me de rest van het jaar zal bezighouden.

Ervaring met RC-besturing heb ik niet en ik hoop op dit forum de nodige hulp te krijgen en kennis op te doen.

In de buurt van Ridderkerk zijn weinig modelbouwclubs die zich bezighouden met rc crawlers, botenbouw voert hier in de omtrek de boventoon. Niet zo gek als je in de buurt van Rotterdam woont met zijn rijke scheepsbouwhistorie.
Deze gebruikers waarderen MWKnussel voor dit bericht:
Sander (03 feb 2026 21:50)

Arrma racer
Member
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 79 keren

Re: Even voorstellen.

Bericht door Arrma racer » 03 feb 2026 09:52

Welkom, leuk zo'n groot project wat de elektronica van de huidige rc auto's betreft dat valt reuze mee.
Zenders/ontvangers en servo's zijn grotendeels digitaal, brusless motoren zijn goed af te regelen voor elk
type auto. Wil je het beste neem een combo ( ESC en motor ) gesensored/ brusless en kijk ook even
naar de zender die je koopt. Veel zenders zijn geschikt voor 5,10,20 of meer auto'"s

Dustin
Donateur
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 126 keren
Ontvangen waarderingen: 95 keren

Bericht door Dustin » 03 feb 2026 10:08

Welkom, leuk!
Ik ben ook met diezelfde Unimog bezig om te bouwen en printen,

Er zijn wel wat groepjes en geïnteresseerden in regio Rotterdam, veel loopt wel via facebook en whatsapp.
Ik kom zelf uit Spijkenisse maar Vlaardingen wordt nog al eens gereden ook b.v.

Sander
Donateur
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 101 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Bericht door Sander » 03 feb 2026 21:53

MWKnussel schreef: 03 feb 2026 01:36 Hallo. Ik ben MWKnussel, 75 jaar en als hobby na mijn pensioennering bezig met het bouwen en programmeren van robotarmen. Terug naar de roots, want dat is waar mij zo'n 50 jaar geleden ook mee bezighield.
De laatste jaren is mijn aandacht meer en meer verschoven naar het maken van speelgoed voor de kleinkinderen op mijn 3D-printer.

Hoe kom ik hier terecht? Ik zag een tijdje geleden een Youtube-filmpje van een 6x6 Unimog Overlander crawler. Altijd in voor een nieuwe uitdaging heb ik toen besloten om de licentie van deze Unimog te kopen en de auto te printen en te bouwen. Dit is wel een marathon-project wat me de rest van het jaar zal bezighouden.

Ervaring met RC-besturing heb ik niet en ik hoop op dit forum de nodige hulp te krijgen en kennis op te doen.

In de buurt van Ridderkerk zijn weinig modelbouwclubs die zich bezighouden met rc crawlers, botenbouw voert hier in de omtrek de boventoon. Niet zo gek als je in de buurt van Rotterdam woont met zijn rijke scheepsbouwhistorie.
Welkom vanuit Zuid Holland.
De leden van de AMVZ (Rotterdam )https://amvz.nl/ houden zich ook bezig met crawlers , ik ben er daar 1 van . Als je weer wilt weten stuur dan effe een privébericht