Mijn BRX02 heeft leaf springs rondom i.c.m. oliegevulde dempers.
Diverse lengtes in de kit, heb hem nu gemonteerd als aanbevolen in de handleiding met de basis en de langste erbij op de achter as maar zo vind ik de achterkant net iets te ver door hangen.
Ik heb nog extra korte en hele korte leaf springs in de doos zitten maar weet even niet wat nu handig is.
Voordat ik de boel uit elkaar ga halen om te experimenteren, iemand nog tips m.b.t. het afstellen/tunen van een leaf spring setup?
Leaf Springs
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 380 keren
- Ontvangen waarderingen: 100 keren
Re: Leaf Springs
Heb alleen n klein beetje ervaring met echte.
Die kun je (laten) buigen of bladen toevoegen.
Als t metalen bladveren zijn kun je proberen ze warm te stoken en wat te verbuigen. Hoop alleen niet dat ze dan te bros worden.
Dikkere demperolie gaat wel werken om 'm minder te laten stuiteren als dat het geval is, maar ik zou kijken of je geen spacers o.d. kan plaatsen zodat ie wat hoger staat achter.
Die kun je (laten) buigen of bladen toevoegen.
Als t metalen bladveren zijn kun je proberen ze warm te stoken en wat te verbuigen. Hoop alleen niet dat ze dan te bros worden.
Dikkere demperolie gaat wel werken om 'm minder te laten stuiteren als dat het geval is, maar ik zou kijken of je geen spacers o.d. kan plaatsen zodat ie wat hoger staat achter.
Crawlers:
Boulder-Cart ..................................................SCX6....................JLU Wrangler
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
MJ the MicroJeep.................SCX30..............JLU Wrangler
Bluey the Bronco.......................SCX30................Bronco
Non Crawlers:
Traxxas Slash................................................2WD.............................BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Boulder-Cart ..................................................SCX6....................JLU Wrangler
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
MJ the MicroJeep.................SCX30..............JLU Wrangler
Bluey the Bronco.......................SCX30................Bronco
Non Crawlers:
Traxxas Slash................................................2WD.............................BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom