Tamiya TT-02 1999 Subaru Impreza Monte Carlo

Ruimte voor al het andere offroad geweld zoals de Traxxas Slash.
Dustin
Donateur
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 150 keren
Ontvangen waarderingen: 116 keren

Tamiya TT-02 1999 Subaru Impreza Monte Carlo

Bericht door Dustin » 26 jun 2026 14:23

De afgelopen jaren eigenlijk voor 99% alleen aan het crawlen geweest en een hoop van de andere wagens verkocht vanwege diverse redenen.

Toch ging het toch wel weer kriebelen om iets anders te doen dan crawlen, zelf altijd al fan van rally.
Helaas geen budget voor b.v. een Traxxas Rally of RLaalro XTS-S10

Uiteindelijk onlangs voor weinig een geopende maar nieuwe en ongebouwde Tamiya TT02 kit op de kop kunnen tikken compleet met torque tuned motor en simpele noname ESC.
Setje lagers, ontvanger en servotje besteld zodat ik straks voor vrij weinig een leuke straat/rallyauto heb.
20260620_200607.jpg
Ook de standaard gouden velgen alvast iets anders voor geprint, is PLA+ dus ben benieuwd hoe dit het gaat uithouden.
20260621_084726.jpg
Daarnaast genoeg budget banden/velgen/bodies op Ali te vinden dus daar ook eens wat verschillende varianten van bestellen om lekker op te slijten op straat/zand.

Voor nu eerst maar eens wachten tot de rest binnen is en de temperatuur weer wat is afgenomen in de hobbykamer en ondertussen alvast een leuk kleurtje uitzoeken voor de Impreza.
Ik wil in ieder geval iets anders dan het standaard Subaru blauw.

Arrma racer
Member
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 83 keren

Re: Tamiya TT-02 1999 Subaru Impreza Monte Carlo

Bericht door Arrma racer » 30 jun 2026 10:21

Tamiya altijd leuk om te bouwen en ook voor het TT02 chassis zijn ontzettend veel upgrade onderdelen te koop.
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
Dustin (02 jul 2026 11:58)

Dustin
Donateur
Participant x 1

Bericht door Dustin » 02 jul 2026 08:02

Oh dat zeker, genoeg leuks te krijgen zowel origineel Tamiya als via Ali, al heb ik wel al gezien dat sommige no-name Ali tuningdelen duurder zijn dan originele Tamiya delen.
Inmiddels zijn de resterende onderdelen binnen, na een avondje rustig schroeven krijg je dan onderstaand resultaat:
20260630_170634.jpg
20260630_190420.jpg
20260630_195354.jpg
20260630_212421.jpg
Het blijft een relatief eenvoudig chassis wat vrij vlot in elkaar zit.
Omdat ik vooral de TT-02R heb gehad in het verleden welke standaard rijkelijk is voorzien van hopups zie ik nu eigenlijk pas weer hoe basic een standaard TT-02 is.
Zacht plastic aandrijfas die verre van stabiel is, ding zwabbert alle kanten op, dus daar gaan we een keer een aluminium versie van plaatsen.
Hetzelfde geldt voor de constructie die de spurgear op zijn plaats houdt.
En ook de standaard "dempers" die niet dempen maar alleen veren.
Gelukkig kun je overal vrij makkelijk bij en is alles eenvoudig achteraf te plaatsen.

Desondanks mag ik voor het geld wat ik er nu voor betaald heb absoluut niet klagen, een Intertoys RC auto is duurder :lol:

Arrma racer
Member
Gegeven waarderingen: 7 keren
Ontvangen waarderingen: 83 keren

Bericht door Arrma racer » 02 jul 2026 10:33

Afgelopen winter een Neo Fighter gebouwd en dan zet je wel vraagtekens bij de levensduur van bepaalde onderdelen.
Het begon al bij het DT-03 chassis dat uit 2 helften bestaat, voor en achter ophanging worden tegenaan geschroefd.
Maar als alles in elkaar zit is het best een stevig model, voor assen ,diff, dempers, enz wel veel upgrade onderdelen gebruikt.
Berlinski in Duitsland heeft enorm veel onderdelen voor het TT-02 chassis
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
Dustin (02 jul 2026 11:58)

Dustin
Donateur
Participant x 1

Bericht door Dustin » 02 jul 2026 11:58

Ik heb ook een DT-03 gehad, die gekke dingen kunnen verbazingwekkend veel hebben.
Ben ik ook absoluut niet zuinig op geweest, die is uiteindelijk naar iemand anders gegaan en rijdt nog steeds rond in dezelfde configuratie, heb er alleen onlangs een nieuwe set lagers in gezet voor hem.

Net al even wat zitten scrollen op Tamico, eigenlijk altijd mijn goto voor Tamiya spul.
Maar eerst het chassis maar eens af maken, de body een kleur geven en kijken hoe het rijdt.

Dit hoeft ook echt absoluut geen snelheidsmonster te worden, daar hebben we al ander spul voor.
Maar een beetje over de onverharde paden hier in de buurt heen crossen en de straatklinkers etc.
Ben ook heel erg benieuwd hoe snel het nou gaat met de torque tuned motor op 2S.
Daarnaast past hij ook mooi op de trailer welke ik heb geprint voor achter mijn BRX02 :mrgreen: