Versmallen Aluminium Fimonda scx10 assen

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 163 keren
Ontvangen waarderingen: 247 keren

Re: Versmallen Aluminium Fimonda scx10 assen

Bericht door zanthrax » 17 okt 2019 16:46

Knap werk!
Is er een reden dat de stuurarmen aan je fusees zo'n grote knik maken? Dat gaat veel ackermann geven, maar dan wel de verkeerde kant op.
Ik zou zelf de stuurstang laten zoals hij is en nieuwe stuurarmen uit wat RVS/alu zagen.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2378
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 81 keren
Ontvangen waarderingen: 353 keren

Re: Versmallen Aluminium Fimonda scx10 assen

Bericht door Garry » 17 okt 2019 20:24

Knap oor Gj, goed bezig[emoji106]

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Epfray
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2026 12:01
Locatie: Voorthuizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 9 keren

Re: Versmallen Aluminium Fimonda scx10 assen

Bericht door Epfray » 20 jun 2026 15:32

Hier wordt ik blij van. Goede tips en uitleg. Ik was ook al aan hobbyen geslagen want ook mijn ergenis is dat vele assen te breed zijn, maar ik had na 4 assen verknoeid te hebben nog geen echt goede oplossing gevonden. Terug te gaan naar kunststof assen die makkelijker te bewerken zijn maar slapper zijn vond ik eigenlijk voor mezelf ook geen goede oplossing. Dus ik ga dit proberen

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2861
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 926 keren
Ontvangen waarderingen: 1083 keren

Re: Versmallen Aluminium Fimonda scx10 assen

Bericht door Cesco » 23 jun 2026 11:24

Blijft een mooie oplossing. Dat gezegd, intussen zijn er veel meer keuze's in kant en klare smalle assen.

Denk aan o.a:
MST CMX/CFX assen https://www.rc-mst.com/product_info.php ... 41&sn=3011
TWS RC assen: https://store.tws-rc.com/product/a162-fr-axle-set/
P.S. TWS RC wordt gemaakt door oud MST medewerkers. Dus het lijkt heel veel op elkaar.
RC4WD: https://store.rc4wd.com/search.asp?keyword=axle
BoomRacing heeft een hele keur aan assen, zelfs een ombouwset van de ene naar de andere maat. BRX70, BRX80 en BRX90.
https://www.boomracing.com/index.php?ro ... earch=axle
Team Raffee: https://www.teamraffeeco.com/index.php? ... earch=axle
GMC Racing: https://gcmracing.ca
Beeftubes (heeft narrow/versmallingsopties om Axial SCX10 II of Element RC assen te versmallen): https://www.beeftubes.com/store/c1/HOME.html#/

Plastic of metaal, beide hebben hun voor en tegens. Plastic glijdt beter als metaal over de ondergrond, zeker over steen/rots.
Metaal zou steviger moeten zijn, maar ik heb nog nooit problemen gehad met plastic assen.
Middenweg is gebruik van Beeftubes. Zo heb ik mijn MST assen Beeftubes, die je nu met name in Duitsland vind. Wie handig is maakt ze zelf.
Zie op mijn MST: viewtopic.php?t=787#p11831

En dan heb ik het nog niet over de intussen verkrijgbare smalle / narrow assen, wel of niet een kopie / rebrand van bovenstaande assen, meestal van RC4WD. Soms zijn er alleen kleurverschillen, maar verkopen diverse merken dezelfde assen.

Samenvattend, nog steeds een goede optie. Maar in 7 jaar tijd is er een wereld aan nieuwe opties bijgekomen.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
Mole-NLD (23 jun 2026 16:43)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dustin en 2 gasten