Range Rover Classic

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Range Rover Classic

Bericht door Gert-Jan » 14 jul 2019 18:21

Hoi Dirk,

In eerste instantie had ik een China chassis gebruikt. Bijna hetzelfde als een rc4wd. Nu staat de blauwe op een chassis met als basis Aliexpress scx10 onderdelen en wat 3d geprint materiaal.

De groene staat op een scx10.2 en dat gaat ook prima.

Als beginner is het best te doen, mocht je vast lopen of vragen hebben kunnen we je hier helpen :D
Printjunkie :mrgreen:

AlexanderVT
Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2019 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Range Rover Classic

Bericht door AlexanderVT » 21 sep 2019 09:39

Hoi Gert Jan. prachtig die Range Rovers :clap: een van de redenen dat ik me heb aangemeld heb op het forum. wil in principe hetzelfde bouwen als die scx10 met RR body van jou. alleen ben ik er nog niet over uit wat het chassis gaat worden. de raw builders kit van axial of een clone van aliexpress. scheelt toch dik 100euro. en aangezien ik nog meer hobbies heb... wilde graag ook wat meer info vinden over de Injora scx10. de assen zijn mischien wat van mindere kwaliteit maar zijn bv de hubs en steering knuckles uitwisselbaar etc.

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Range Rover Classic

Bericht door Gert-Jan » 21 sep 2019 10:12

AlexanderVT schreef: 21 sep 2019 09:39 Hoi Gert Jan. prachtig die Range Rovers :clap: een van de redenen dat ik me heb aangemeld heb op het forum. wil in principe hetzelfde bouwen als die scx10 met RR body van jou. alleen ben ik er nog niet over uit wat het chassis gaat worden. de raw builders kit van axial of een clone van aliexpress. scheelt toch dik 100euro. en aangezien ik nog meer hobbies heb... wilde graag ook wat meer info vinden over de Injora scx10. de assen zijn mischien wat van mindere kwaliteit maar zijn bv de hubs en steering knuckles uitwisselbaar etc.
Thanks Alexander :D .

Het gevaar van een compleet Injora chassis is dat de douane deze er zeker uit zal pikken. Vandaar dat ik alles in kleine porties bestel en mijn eigen chassis bouw. Ook gebruik ik liever de aluminium Fimonda assen dan de plastic Injora's. Als je geen 3d printer hebt of net in de hobby zit kan je beter de raw builders kit van Axial kopen dan zit je meteen goed.

De zwakke plek van de Injoro plastic assen zijn de tandwielen, niet de knuckles en hubs. Ze hebben het al verbeterd en tot nu toe is er niets meer stuk gegaan maar ik gebruik ze dan ook onder een relatief lichte body en chassis. De RR weegt wal gauw een kilo of vier met interieur, front motor, enz.

Mocht je zelf willen bouwen dan kan je hier alle informatie vinden: viewtopic.php?f=10&t=1516
Printjunkie :mrgreen:

AlexanderVT
Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 sep 2019 14:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Range Rover Classic

Bericht door AlexanderVT » 21 sep 2019 13:43

Top, bedankte voor de info. Ga zeker even dat stukje lezen en neem je raad zeker in overweging.

Gebruikersavatar
baspronk
Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 mar 2022 22:35
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

Re: Range Rover Classic

Bericht door baspronk » 30 mar 2022 13:25

Gert-Jan schreef: 21 mar 2019 17:38
Syl schreef: 21 mar 2019 17:10 @Gert-Jan Mischien had je ze al gezien;

€ 38,16 | 4 stuks Mat Zilver 1.9 Beadlock Wielen Velgen voor 1/10 RC Crawler Axiale SCX10 II 90046 Traxxas TRX4 D90
https://s.click.aliexpress.com/e/2vwr0G1CX
Klopt Syl, ze liggen hier op de tafel. Verschrikkelijke offset en de banden passen slecht in de bead. Ik moet nog even kijken wat ik ermee ga doen. Op Axial ar44 assen wordt het geheel te breed, met Yota assen is het wel bruikbaar.

Ze zijn wel heel mooi :D
-----
Hallo Gert-Jan, ik bewonder de bouw van je Range Rovers!
Ben nu zelf ook met een JS Scale body bezig op basis van een eigenbouw chassis.

Ik wilde vragen of je tevreden bent met deze 1.9 Rostyle Beadlock velgen van Aliexpress?
Ze staan ook op mijn lijst i.c.m. Pro-Line BFGoodrich Krawler T/A KX 1.9 banden.

Groeten Bas

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Range Rover Classic

Bericht door Gert-Jan » 31 mar 2022 14:23

Voor het geld zijn ze OK Bas.
Deze gebruikers waarderen Gert-Jan voor dit bericht:
baspronk (31 mar 2022 22:01)
Printjunkie :mrgreen:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten