DasMicro Zender/ontvanger

Gebruikersavatar
coenders
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 dec 2017 00:03
Locatie: Veenendaal
Participant x 13
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

DasMicro Zender/ontvanger

Bericht door coenders » 25 jan 2020 13:31

Hoi,

Ik heb deze week mijn TRX-4 uitgebreid met een Winch, door zelf een servo om te bouwen en te plaatsen maar ik zit een beetje met de aansturing hiervan.

Mijn TRX-4 wordt nu gebruikt met de originele TQi zender en als gevolg daarvan heb ik geen kanalen over voor de Winch. Mijn andere auto's worden aangestuurd met een Absima CR6P maar daarmee kan ik de vrije kanalen alleen aansturen met de draaiknoppen. Ook niet echt handig.

Ik wil/moet dus op zoek naar een zender met voldoende kanalen (6-8) en vrijheid om deze kanalen naar believe toe te wijzen aan knoppen. Hierbij dacht ik zelf aan een Flysky GT3 Zender en deze met de hack om te zetten naar 8 kanalen.

De vraag is nu dan, heeft iemand ervaring met de DasMicro Zender welke volgende de beschrijving een al ge"hackte" versie GT3 zenders is?
Ik ben benieuwd hoe deze functioneert en met welke ontvangers je deze gebruikt.


Het alternatief is een GT3 zender te kopen en deze zelf hacken. Daarbij ga ik tegen de volgende zaken aan lopen:
  • Beschikt deze standaard al over de benodigde knoppen
  • Heeft iemand ervaring met de Hack via een MacOs
Ik heb in huis alleen maar iMacs en MacBooks en mijn ervaring met dit soort hacks en configuratie zaken zijn niet bijster goed te noemen. Zelfs het programmeren van Arduino en Raspberry is best wel tricky en ik wil niet het risico lopen te eindigen met een Flysky GT3 Brick ipv een GT3 8 Kanaals zender.
Als iemand diem dit eerder gedaan hebt zou willen helpen (lees de hack uitvoeren terwijl ik meekijk :-) ) dan zou dit voor mij ook een optie zijn

PS - Ik heb ook een Microsoft W10 laptops maar die is van de werkgever en behoorlijk dichgesleuteld dus dat gaat het ook niet worden.
Rob Coenders
Axial SCX 10 II - Toyota Hi-Lux (TrailCrew Yota)
MST-CFX - Toyota Landcruiser LC70(Riply's Ride)
Traxxas TRX4 - Toyota 4Runner (Daily Driver)
Traxxas TRX4 Sport (Rosilda's daily driver)

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: DasMicro Zender/ontvanger

Bericht door Cesco » 02 feb 2020 19:11

Ik heb op 5 GT3Cs de firmware upgrade gedaan, al is dat al weer een tijdje geleden.

Heb nu de GT3B van mijn broer liggen om hetzelfde mee te doen.

Dasmikro heeft verschillende opties. Hardwarematig aangepaste GT3Cs, dat is dus een kwestie van solderen en een paar knoppen monteren als je het zelf wilt doen. Of je koopt ze kant en klaar. Er zijn verschillende versies zonder en met combinatie van firmware hack.

Dan heeft DasMikro nog de kant en klare firmware gehackte GT3C te koop.
Die is exact hetzelfde als dat je zelf een GT3C met firmware zou opdaten.

Die firmware is maar 1 versie van. De maker ervan is gestopt met nieuwe updates.

Het werkt uitstekend. Buiten van 3 naar maximaal 8 kanalen kun je ook ruim 60 auto's verbinden. I.p.v. 10.

GT3C is een fijne zender.

Vraag is even. Sinds de komst van de Flysky GT5. Is 6 kanalen genoeg of heb je echt 8 kanalen nodig. 6 kanalen genoeg, dan is de GT5 een eenvoudige optie. En ook een goede mogelijkheid.

8 kanalen. Dan is de GT3C met 8 kanaal hack een goede optie. Voordeel van de GT3C is dat de receivers goedkoper zijn, al is het verschil niet schokkend. Maar dat wordt een ander verhaal als je meerdere receivers gaat koppelen. Dan wordt het verschil snel meer.

Gebruikersavatar
coenders
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 dec 2017 00:03
Locatie: Veenendaal
Participant x 13
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: DasMicro Zender/ontvanger

Bericht door coenders » 16 feb 2020 15:40

Cesco schreef: 02 feb 2020 19:11 I

Dan heeft DasMikro nog de kant en klare firmware gehackte GT3C te koop.
Die is exact hetzelfde als dat je zelf een GT3C met firmware zou opdaten.

Die firmware is maar 1 versie van. De maker ervan is gestopt met nieuwe updates.

Het werkt uitstekend. Buiten van 3 naar maximaal 8 kanalen kun je ook ruim 60 auto's verbinden. I.p.v. 10.

GT3C is een fijne zender.

Vraag is even. Sinds de komst van de Flysky GT5. Is 6 kanalen genoeg of heb je echt 8 kanalen nodig. 6 kanalen genoeg, dan is de GT5 een eenvoudige optie. En ook een goede mogelijkheid.

8 kanalen. Dan is de GT3C met 8 kanaal hack een goede optie. Voordeel van de GT3C is dat de receivers goedkoper zijn, al is het verschil niet schokkend. Maar dat wordt een ander verhaal als je meerdere receivers gaat koppelen. Dan wordt het verschil snel meer.
De kant en klare DasMikro ligt op dit moment ergens bij Postnl, Dhl of.... dat duurt dus nog maar even voordat hij hier in huis is. Een set van drie ontvangers is onderweg... Maar ik moet nog wel een lijstje maken voor mijzelf welke ontvangers er gebruikt kunnen worden.

De Flysky GT5 zender heb ik nu in de form van de Absima CR6P. Dezelfde zender maar met ander stickers. Deze blijft wel in gebruik voor een van de auto's. Altijd handig voor als er iets met en zender gebeurt. Daarnaast begint mijn beter wederhelft wat meer interesse te tonen en sluit ik niet uit dat er daar ook een auto voor moet komen. Die absima blijft dus zeker in gebruik.

Ik heb bewust gekozen voor 8 Kanalen. Mijn TRX vreet er al 5 op voor de aandrijving, dan nog een winch en in de toekomst misschien nog verlichting. Dus die kanalen komen wel op :lol:
Rob Coenders
Axial SCX 10 II - Toyota Hi-Lux (TrailCrew Yota)
MST-CFX - Toyota Landcruiser LC70(Riply's Ride)
Traxxas TRX4 - Toyota 4Runner (Daily Driver)
Traxxas TRX4 Sport (Rosilda's daily driver)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten