Modelshop Nils Ester (Nederland)

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Gebruikersavatar
grcc
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mar 2020 15:34
Locatie: Leek
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Modelshop Nils Ester (Nederland)

Bericht door grcc » 20 mar 2020 22:57

Mijn Traxxas Ford Bronco heb ik bij een webwinkel gekocht.
Tevens heb ik de Traxxas 2970 iD lader en een 7.4V 5800mAh LiPo 2-cell batterij erbij gedaan om compleet te zijn.
Prima geleverd. Op tijd (de volgende dag) en netjes.
De lader heeft echter wat problemen, maar dat wordt prima opgelost.
Toch vind ik zo'n webwinkel het net niet.
Je moet een paar keer heen en weer mailen, ding opsturen, een paar dagen zonder lader.
Iets wat een fysieke winkel in de buurt toch echt voor heeft, dat je er gelijk langs kunt.

Dus toen mijn zoon toch besloot om voor de Traxxas Defender te gaan, zijn we gaan Googlen naar een winkel in de buurt van Leek.
En tot onze verrassing bleek er dichtbij een modelwinkel te zitten.
In Oudega :shock: , nou dat verwacht je ook niet. Een klein dorpje boven Drachten.
Eerlijk gezegd ging ik er wat sceptisch heen, vast zo'n schuurtje achter huis (hoeft niks mis mee te wezen natuurlijk !!) dacht ik nog.
Maar niets bleek minder waar.
Gewoon een heel leuk dorpswinkeltje met een zeer uitgebreide collectie modelbouw dingen.
En een complete voorraad van Traxxas :whistle: . Nou, dat had ik niet verwacht.
En een man die weet waarover hij praat (althans, die indruk had ik). Hij bouwt zelf rc crawlers.

Hij had ook alle tijd voor ons en gaf veel adviezen en tips.
Dus mijn zoon heeft de Defender gekocht en ik heb een Coyote pup van Carisma gekocht.
Zeer tevreden zijn we daar weg gekomen. Ik denk dat wij onze lokale hobbyzaak hebben gevonden.
Nog even afwachten hoe de service is als er iets is, maar het zou mij erg verbazen als die niet goed zou zijn.

Dus mocht je een keer in de buurt zijn:
Modelshop Nils Ester, Fabrykswei 25 in Oudega.
Ze hebben ook een website: https://modelshoponline.nl/.
Deze gebruikers waarderen grcc voor dit bericht:
PaulDefenderTRX4 (07 jan 2022 21:21)
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"

Gebruikersavatar
FiXeL
Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 apr 2021 11:06
Locatie: Leeuwarden
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 10 keren

Re: Modelshop Nils Ester (Nederland)

Bericht door FiXeL » 20 mei 2021 19:48

Naam van de winkel: Modelshop Nils Ester

Website van de winkel: https://modelshoponline.nl//

Gekochte product: TRX4 kit/TRX4 sport Kit/diverse onderdelen/verf/andere meuk

Ervaring met betrekking tot de aankoop:

Via een goede vriend weer in de modelbouw beland, en die had zijn TRX4 bronco bij deze winkel gekocht. Hij was in ieder geval zeer positief over de winkelervaring, ook om dingen in het echt te kunnen bekijken. Met goede moed een winkelafspraak gemaakt (dat moest toen nog, klote corona) en ben de deur uitgegaan met een TRX4 kit, een kap, lader en 3S accu. Goed geholpen, en de beste man heeft zeker kennis van zaken.

Ervaring met de winkel in het algemeen:

Ik had geen hoge verwachtingen van deze winkel, omdat het in een rustiek dorpje gehuisvest was maar ben toch aangenaam verrast geweest door het assortiment. Helaas weinig Tamiya RC, maar Nils was aardig genoeg om aan te geven waarom niet. En gezien zij 20 jaar later weinig nieuws op de markt zetten, ook geen gemis. Heb geen evaring met het online bestellen, ik rij liever ff uit werk er naartoe. Qua winkel is het een mix van de statische modelbouw en RC, je kan terecht voor Traxxas en HPI RC, en nog een paar andere merken, maar ze verkopen ook bouwdozen van Tamiya, Italleri, Revell, etc. Daarnaast kan je als boot liefhebber er ook genoeg vinden van billingboats. Qua verf heeft ie Tamiya, Revell, Valleio, en misschien ook Humbrol maar ben ik niet zeker van. Eigenaar is lekker down to earth, en daar hou ik wel van.

Qua onderdelen, tja het is een kleine winkel en je kunt niet verwachten dat hij alles op voorraad heeft. Maar je kan mailen, appen of bellen of het betreffende deel er is, en je krijgt lekker vlot antwoord.
Traxxas TRX4 chassis kit & TRX4 Sport kit

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten