Ooit jaren geleden een soort van begin gemaakt toen ik nog niet echt met scalers en crawlers bezig was. Maar nog met Tamiya's. Met name Wild Willy 2. Toen bleef het vooral bij een Wild Willy pitcrew en wat scale items als aankleding op RC foto's.
Hele verhaal staat op een ander forum, als je dat wil lezen moet ik je even doorverwijzen.
WILD WILLY PITCREW AND WORKSHOP
https://www.tamiyaclub.com/showroom_mod ... 0&id=45448
Zo in ieder geval het eindresultaat:

Maar goed, er kwam altijd wel wat tussendoor en waar laat je zo een scale garage?
En de pitcrew begon toch steeds meer aan te dringen, ze stonden maar op een kastje en hadden niet veel ruimte.
Dus....
De plek is intussen gevonden en een flinke ook. Gaat op een bureau komen die niet meer in gebruik is. In mijn werkkamer / kantoor / soms Youtube studio.
Het zal een slow c.q. langduriger build worden, heb mij ingelezen en bij de meeste is het een continu build proces. Uiteraard met de inspiratie van de scale garages van onder andere [mention]Freddy[/mention] en [mention]daniel[/mention], maar ook op Youtube, in Facebook groepen en op Scale Builders Guild forum de nodige inspiratie gevonden. En ook zullen elementen van mijn 1/1 garage c.q. RC workshop terug komen. Zeker qua look en feel van materialen en kleurstellingen.
Keuze uit materialen is natuurlijk reuze en de mogelijkheden zijn eindeloos. Een beetje een plan bedenken is wel handig.
Ik heb styrene voor handen, 2 3D printers en genoeg filament, hout en verf is zo gehaald, dus mogelijkheden zat. In grote lijnen bepaald hoe de looks en invulling wordt, alsmede het formaat. Maar gaande weg nog genoeg om aan te passen.
Ok, genoeg intro. Tijd om te beginnen.
Normaal gesproken begin je uiteraard met de vloer en de wanden, maar dat moest eerst nog gehaald worden. En ingelezen worden in de te gebruiken materialen. En met alles rond Corona virus momenteel wilde ik de trip naar de bouwmarkt zo kort en bondig mogelijk maken. Dus eerst maar bepalen wat nodig is.
Hout ligt natuurlijk voor de hand als materiaal, MDF bijvoorbeeld. Voor wanden wordt echter ook vaak foam gebruikt en alles heeft zijn voor en nadeel. Uiteindelijk besloten voor MDF te gaan. Maar eerst tijd genomen om op dit forum in te lezen en op genoemde andere plaatsen. Intussen kon ik natuurlijk wel vast de 3D printers aan het werk zetten.