Betere schokdempers voor SCX10

Bart
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
Locatie: Bladel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door Bart » 26 jun 2020 23:39

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar betere dempers dan de stock plastic zooi van Axial. Het is voor een SCX10 (eerste model). Ik zoek dempers met dezelfde lengte, namelijk 90mm, en een soortgelijke bewegingslengte die de dempers kunnen maken. Ook de dunne diamerer is belangrijk voor de scale looks. En natuurlijk olie gevult.

Nou heb ik al wat research gedaan. Helaas zijn Proline powerstroke scale shocks niet meer te verkrijgen. Gmade maakt hele mooie shocks, de RSD serie, maar ik kan geen dealer vinden. Toen dacht ik, what about TRX4 shocks? Ik lees veel goede verhalen er over, en ze zien er redelijk scale uit. Kan iemand mij de lengte, diameter van de demper en van de veer, en de vrije slag vertellen?

Ook voor andere suggesties sta ik open.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door Cesco » 03 jul 2020 16:06

Er zijn vele opties. Van goedkope Chinese dempers a la Injora, Cool Racing of Austar tot duurdere Amerikaanse varianten. Tussen het goedkope spul zit op zich soms nog best wat goed spul.

Maar de Traxxas TRX-4 schokdempers zijn heel goed en ook die van Element RC zijn heel fijn. Beide misschien wel de beste non aftermarket verkrijgbare schokdempers.

De Proline zijn gewoon nog leverbaar. Of bestelbaar.
Verder zou je kunnen kijken naar SSD.
Gmade had je al gevonden. Boom Racing heeft nog wat opties. RC4WD. Pitbull niet te vergeten. Vanquish. Zo even top of my mind aan opties.

Maar zelf zou ik voor de TRX-4 of de Element gaan.

En ik begrijp wat je bedoelt. Ik noem mijn SCX10 II niet voor niets waggel met die plastic Axial schokdempers. Hoewel het met de Jeep Cherokee body erop ook wel weer heel Amerikaans en realistisch oogt. :lol:
Laatst gewijzigd door Cesco op 06 jul 2020 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
John Dekkers (03 jul 2020 21:24)

Bart
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
Locatie: Bladel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door Bart » 04 jul 2020 23:55

RC4WD shocks zijn mooi, maar zover ik weet niet olie gevult? Tenminste niet de shocks die ik al van ze heb. Aliexpress en dergelijk spul vind ik eng, ben bang om goedkope troep te kopen. Koop liever iets van bekende merken en waar uitgebreide informatie zoals reviews van te vinden is.

De Proline Powerstroke Scale Shocks, waar kan je die kopen dan? Zelfs Proline zelf heeft ze niet meer op de site staan. Wel de Pro-Spec, die ook mooi is.

Pitbull, Vanquish en SSD spul ziet er zeer sexy uit! Daar ga ik me eens in verdiepen.

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 432
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 159 keren
Ontvangen waarderingen: 235 keren

Re: Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door zanthrax » 05 jul 2020 01:41

RC4WD heeft niets interessants in het aanbod wat schokdempers betreft.
De goedkope lekken. De dure zien er realistischer uit en lekken ook. Een beetje Green Slime helpt (elke demper wordt beter van dat spul) maar een verbetering over de SCX10 schokdempers is het niet.
Ik heb zelf nog niets beters meegemaakt dan Vanquish Incision dempers. Ze blijven super soepel, nul lekkages, volledig metalen bodies. Zelfde prijs als TRX4 dempers waar ik geen ervaring mee heb.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door Cesco » 06 jul 2020 08:17

Bart schreef: 04 jul 2020 23:55 RC4WD shocks zijn mooi, maar zover ik weet niet olie gevult? Tenminste niet de shocks die ik al van ze heb. Aliexpress en dergelijk spul vind ik eng, ben bang om goedkope troep te kopen. Koop liever iets van bekende merken en waar uitgebreide informatie zoals reviews van te vinden is.

De Proline Powerstroke Scale Shocks, waar kan je die kopen dan? Zelfs Proline zelf heeft ze niet meer op de site staan. Wel de Pro-Spec, die ook mooi is.

Pitbull, Vanquish en SSD spul ziet er zeer sexy uit! Daar ga ik me eens in verdiepen.
Schokdempers zonder olie? Welke zijn dat dan?

Veel AliExpress schokdempers vind je ook terug via bekendere merken. Ander kleurtje. Andere naam. Zelfde schokdempers.

Deze Proline schokdempers bedoel je?
https://www.prolineracing.com/performan ... m-95mm.asp

https://www.rc-race-shop.de/en/proline/ ... gIzF_D_BwE

https://www.rcmichael.nl/powerstroke-sc ... -95mm.html

https://www.rc-redvit.be/product/prolin ... 90mm-95mm/

Bart
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 jun 2020 17:34
Locatie: Bladel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren

Re: Betere schokdempers voor SCX10

Bericht door Bart » 06 jul 2020 17:36

Poeh, Ik heb die al zoveel jaar dat ik niet meer weet welke het precies zijn. RC4WD verkoopt ze ook niet meer. Of ze tegenwoordig wel shocks verkopen die je met olie kunt vullen weet ik niet, wat ik wel weet is dat ze zoveel problemen met hun spul hebben gehad dat ik er mijn handen niet meer aan brand.

Als je even kijkt op je eerste linkje zie je dat de Powerstrokes 'discontinued' zijn. Je tweede linkje verwijst naar de Pro-Spec, overigens een hele goede shock die ik ook nog in overweging heb. 3e linkje geeft aan dat ze in hun centrale magazijn liggen, maar is dat ook zo? En laatste linkje is op nabestelling en dus niet leverbaar aangezien Proline ze zelf niet meer heeft.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten