RC Racing Twente (Nederland)

Hier kun je Shop Reviews lezen en plaatsen.
Ivar
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 nov 2019 11:18
Locatie: Twente
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

RC Racing Twente (Nederland)

Bericht door Ivar » 05 jun 2021 10:55

Hoi,

Ik zag dat er, volgens mij, nog geen onderwerp was betreffende deze winkel.

Naam van de winkel: RC Racing Twente

Website van de winkel: www.rcracingtwente.nl

Gekocht product: Talloze

Ervaring met de winkel in het algemeen:
Het is een beetje een vreemde eend in de bijt. Ik heb zeer veel ervaring met deze winkel en deze zijn overwegend slecht.

Wat is er nou precies aan de hand waardoor ik het geen prettige winkel vind,
- Houdt zich totaal niet aan wetten en regels omtrend consumentenrechten en garantieafwikkeling. (Ik kom hier verderop nog op terug)
- Vreemde openingstijden.
- Slechte website/webshop waar niet wordt vermeldt of producten op voorraad zijn/direct leverbaar zijn. Kortom, je besteld en betaald een product die vervolgens niet in hun bezit blijkt te zijn. Je krijgt dan te horen dat het product voor jou wordt besteld bij de importeur/leverancier. En, zoals bekend is in de rc wereld, zijn producten vaak slecht leverbaar of niet op voorraad bij de importeur/leverancier. Je kunt dus beter een webshop opzoeken met een goede actuele voorraadstatus die gelinkt is aan de leverancier(s) zoals Traxxas en Horizon Hobby. Het is vreemd dat men betalingen aanneemt terwijl het product niet in bezit van de winkel is. Wat je niet hebt kun je niet verkopen lijkt mij.
- Voor elk artikel wordt de hoofdprijs gevraagd. Producten zijn dus duur en veelal van mindere kwaliteit. Als je bijvoorbeeld een rc auto koopt met een XT60 ESC connector en je wil daar een verloopje voor kopen om hem aan te kunnen sluiten op je LiPo dan past de XT60 connector van het verloopje niet op de XT60 connector van de ESC omdat het verloopje van inferieure (chinese) kwaliteit is. Dit is het ook vaak het geval met boutjes, moertjes, schroefjes en dergelijke.
- Beperkt assortiment. Ze verkopen er Traxxas maar hebben maar een zeer beperkte voorraad en verscheidenheid aan onderdelen. Van het merk Arrma verkopen ze wel auto's maar hebben er in het geheel geen onderdelen voor. Dit gaat voor de meeste merken die er verkocht worden op.
- Klantvriendelijkheid is maar schijn. De eigenaar heeft tegen mij persoonlijk gezegd dat, "wij op vriendelijke wijze een klant afpoeieren in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, TopRC". Uiteraard is dit een vreemde manier van werken.

Ik zou nog even terugkomen op de manier waarop er met garantie en consumentenrecht wordt omgegaan. Ik heb meerdere aanvaringen gehad met deze winkel betreffende dit onderwerp. Ik zal er eentje uitlichten...

Ik kocht een Traxxas X-Maxx bij deze winkel en tijdens de tweede keer rijden met dit, overigens prachtige, monster hield de stuurservo ermee op. Terug naar de winkel dus. Daar werd mij verteld dat dat niet onder de garantie van Traxxas viel en dus niet vervangen zou worden. Op zich niet zo'n probleem zou je denken aangezien fabrieksgarantie voor de consument een leuk extraatje bovenop het toch al wettelijk vastgelegde consumentenrecht is. Bij RC Racing Twente denken ze daar héél anders over, ik kreeg geen nieuwe stuurservo of reparatie daarvan. De plastic tandwieltjes van de servo waren gestript en die vielen niet onder de garantie van Traxxas. Volgende stap zou dus moeten zijn dat RC Racing Twente zich uit zichzelf aan de wet had gehouden en mij een nieuwe servo had moeten geven. In plaats daarvan 'mocht' ik met drie euro korting een metalen tandwielsetje voor de servo van ze kopen. Ik ben hier niet op ingegaan aangezien ik toch al van plan was om de servo te vervangen voor een beter exemplaar. Ik wist wat voor vreemd en vervelend gesprek het weer zou gaan worden om ze voor de zoveelste keer op hun plichten te moeten gaan wijzen en het was het mij niet waard op dat moment. In plaats daarvan heb ik de Traxxas adapter voor standaard servo's gekocht en er dus een servo ingebouwd met een standaard afmeting. Dit is dus een optie die Traxxas zelf biedt door deze servo adapter te verkopen.
De eerstvolgende rit zie ik een flits onder de body en was al mijn elektronica stuk gegaan. De ESC, de servo, de ontvanger, de temp/voltagesensor en de koelventilatoren waren allen stuk gegaan alleen de motor had het waarschijnlijk overleefd. Ik ben dus met lood in de schoenen teruggegaan naar RC Racing Twente aangezien mij weer een dramatisch gesprek stond te wachten. Na een lange vervelende conversatie waren ze bereid om mij 'tegemoet' te komen door de ESC op te 'willen' sturen naar Traxxas. Na meermaals vragen naar de stand van zaken en inmiddels vijf weken later kreeg ik het verlossende bericht dat Traxxas mij "waarschijnlijk heel erg tegemoet zou gaan komen over een paar dagen". Vreemd, maar ok we zien het over een paar dagen wel. Uiteindelijk heb ik alleen een nieuwe ESC onder garantie gekregen van Traxxas. Toen ik de ESC ophaalde moest ik nog wel even €40,- verzendkosten betalen, dit is in strijd met europese wetgeving omtrent garantieafhandeling. Helaas ontdekte ik dit pas nadat ik dit had betaald.
Inmiddels was ik eindelijk helemaal klaar met RC Racing Twente en heb ik alle andere kapotte electronica vervangen voor originele Traxxas onderdelen. Deze heb ik allemaal, op de stuurservo na, bij GearRC gekocht waar ik overigens zéér goed geholpen werd, hierover straks meer.
Thuisgekomen met mijn nieuwe ESC heb ik de X-maxx weer in elkaar gebouwd en de beide LiPo's aangesloten. Toen het grote moment...het aanzetten van de ESC.....en ja hoor, de ESC begon vrijwel direct met alle lampjes rood te knipperen. Ik ben witheet naar de tuin gelopen en heb op volle kracht een bloempot kapot gesmeten.
Nadat ik gekalmeerd was heb ik GearRC gebeld om te vragen naar de verzendstatus van een onderdeel dat ik daar had besteld en kwam het gesprek op de X-Maxx en heb verteld hoe het was afgelopen. Ik was totaal in de veronderstelling dat ik het rijden met de X-Maxx voorlopig wel op mijn buik kon schrijven. Tot mijn verbazing werd mij door GearRC verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat ik de volgende dag met de ESC én de motor langs kon komen... Ze zeiden dat heel soms speling op de as van de motor ook voor problemen met de ESC kon veroorzaken, vandaar dat ik die ook mee moest nemen. GearRC zou alvast met Traxxas gaan bellen zodat ik de volgende dag snel geholpen zou worden. Ik kom de volgende dag, voor het eerst, bij GearRC en had binnen tien minuten een splinternieuwe ESC en motor in mijn handen. Zo kan het dus ook! Traxxas had zelfs tegen GearRC gezegd dat ze, bij ook maar de geringste twijfel, ook de motor moesten vervangen. Ik heb nog nooit zo'n staaltje goede service meegemaakt. En niet te vergeten, ik heb de X-Maxx dus niet bij GearRC gekocht en was er nog nooit geweest!
Inmiddels heb ik alle nieuwe electronica in de X-Maxx gebouwd en ga aanstaande maandag er mee naar GearRC toe om daar de electronica onder hun toeziend oog op elkaar aan te sluiten en voor het eerst de auto aan te gaan zetten. Mocht er dan wéér iets misgaan dan heb ik in ieder geval er alles aan gedaan om alles goed voor elkaar te krijgen met de X-Maxx.

Uiteindelijk weet ik niet waarom het nou allemaal zo moeilijk moest gaan bij RC Racing Twente en zo makkelijk bij GearRC

Even voor de duidelijkheid, dit alles is bedoeld als hulpmiddel voor mensen die een soortgelijk probleem hebben met hun rc winkel. Dit is een opsomming van feiten en gebeurtenissen.

Ik ben trouwens een crawler/scalerman in hart en nieren en heb naast mijn crawlers ook een aantal andere auto's om mij mee te vermaken. Waaronder dus de X-Maxx.

*edit*
Ik ben inmiddels benadert door deze winkel naar aanleiding van deze post en dat mag en dat is prima. Ook wordt mij gevraagd contact met ze op te nemen en met ze in gesprek te gaan. Dit ga ik niet doen, het is winkel, geen praatgroep.
Zoals het een open en eerlijk forum betaamt kan één ieder hier zijn betoog houden over deze winkel, zo ook mensen met één of meerdere positieve ervaringen. Als er uiteindelijk meer positieve dan negatieve berichten over deze winkel in dit topic staan, of andersom, dan is dat een reflectie van de realiteit. Ik heb mijn ervaring hier geuit en ben geenszins uit op wraak of zwartmakerij ten opzichte van deze winkel.

Groet,

Ivar
Deze gebruikers waarderen Ivar voor dit bericht (totaal 5):
daniel (05 jun 2021 16:47) • Gert-Jan (07 jun 2021 16:43) • Cesco (07 jun 2021 19:58) • Rubenb (08 jun 2021 11:24) • bartvr (08 jun 2021 23:11)
Wa nie rekt da scheurt wa

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: RC Racing Twente (Nederland)

Bericht door Cesco » 27 jan 2024 16:58

Misschien dat deze hobby shop uit de reviews verwijderd moet worden. Zijn failliet.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten