WRONG? Jazeker want een radiografisch bestuurd (of is het gestuurd?) wagentje heeft nog een paar kleine dingetjes zoals Servo's, Accu's, een ESC, een BEC, en een ontvanger nodig ..... En die moeten allemaal een logische plaats krijgen. Daarnaast bleek uit de tekening van de Kamaz dat de motor en de versnellingsbak niet voor maar op de voorwielen geplaatst moet worden . Dit laatste betekende automatisch dat alle tussenbakken en assen verplaatst en omgewisseld moesten worden. Back to Square One!
Om niet nogmaals dezelfde fout te maken heb ik eerst van hout de twee Servo's ( stuur- en versnellingsbakservo) op maat gemaakt en in het chassis geplakt. N.B. : de positie van de stuur-servo komt erg nauw omdat je geen oneindig lange servo-armen kan kopen noch plaatsen of gebruiken. Volgens mijn gegevens houdt het bij zo'n 38mm tussen het draaipunt en het buitenste montagepunt van de servo-arm op.
En natuurlijk ook weer wat provisorische steunen om de tussenbakken op de juiste plek te kunnen monteren.
De schroefgaten van de 'oude' tussenbaksteunen heb ik gelijk weer dicht gemaakt(geschroefd)
Na het maken van nieuwe tussenbaksteunen - de oude kon ik vanwege de nieuwe positie van de versnellingsbak (uiterst links in het chassis) niet meer gebruiken - de tussenbakken en de aandrijfassen geplaatst.
N.B. : de aandrijfassen moeten te zijner tijd nog in fase gezet worden.
Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Nu werd het tijd om de versnellingsbak en motor te gaan plaatsen. Hiervoor moest de motormontageplaat een aantal graden verdraaid worden zodat de motor niet tegen de Servo maar wel vlak langs het chassis zou lopen. 'Gelukkig' boden de bestaande gaten op de montageplaat geen mogelijkheden dus moest ik drie gaten tussen de bestaande gaten gaan boren. De boorkolom bood uitkomst
Het resultaat was een goed gepositioneerde motormontageplaat
Na plaatsing van de motor-versnellingsbakcombinatie blijkt het gewenste - uiteraard - resultaat behaald
Hierna ben ik met montagebeugels voor de motor-versnellingsbakcombinatie begonnen.
En weer een tussenfase gereed
Het resultaat was een goed gepositioneerde motormontageplaat
Na plaatsing van de motor-versnellingsbakcombinatie blijkt het gewenste - uiteraard - resultaat behaald
Hierna ben ik met montagebeugels voor de motor-versnellingsbakcombinatie begonnen.
En weer een tussenfase gereed
Gijs
-
- Donateur
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 29 jun 2017 22:23
- Locatie: Oosterhout
- x 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Ziet er goed uit Gijs , ben benieuwd naar de rest van de bouw.
Vattera Ascender Unimog , Axial Wraith , Axial scx10-2 Chevy , Cross rc HC6 , MST CFX-W Jeep Rubicon
-
- Donateur
- Berichten: 2072
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
- x 18
- Gegeven waarderingen: 11 keren
- Ontvangen waarderingen: 34 keren
- daniel
- Donateur
- Berichten: 2327
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
- Locatie: Nijmegen
- x 1 x 16
- Gegeven waarderingen: 179 keren
- Ontvangen waarderingen: 293 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
wouw echt gaaf.
Gijs super mooi gemaakt.
Ben ook zeer benieuwd naar de rest van de bouw
Gijs super mooi gemaakt.
Ben ook zeer benieuwd naar de rest van de bouw
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Ik
Dank jullie wel. Ik ga gauw weer aan de slag [emoji6]
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dank jullie wel. Ik ga gauw weer aan de slag [emoji6]
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Voor de opbouw moet ik bij Freddy in de leer [emoji6]daniel schreef:wouw echt gaaf.
Gijs super mooi gemaakt.
Ben ook zeer benieuwd naar de rest van de bouw
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gijs
- daniel
- Donateur
- Berichten: 2327
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
- Locatie: Nijmegen
- x 1 x 16
- Gegeven waarderingen: 179 keren
- Ontvangen waarderingen: 293 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Ja is een goede leermeester
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Zo, het heeft 'even' geduurd maar ik ben weer begonnen met de Kamaz. Het weer is er zeker naar dus ik ben alweer behoorlijk wat uurtjes met de Kamaz bezig geweest. En waar ben ik dan mee bezig geweest : de ophanging voor de stuur-servo.
Omdat mijn zelfbouwproject een zelfbouwproject en dus geen bouwpakket is moet ik alles zelf bedenken en bouwen. Het hoofdbestanddelen van de besturing zijn de Servo, de Servo-arm en natuurlijk aluminium Vervolgens ben ik begonnen met het eerste deel van de ophanging : de hoofdbevestiging Zie de volgende Reply voor het vervolg van de bouw van de ophanging
Omdat mijn zelfbouwproject een zelfbouwproject en dus geen bouwpakket is moet ik alles zelf bedenken en bouwen. Het hoofdbestanddelen van de besturing zijn de Servo, de Servo-arm en natuurlijk aluminium Vervolgens ben ik begonnen met het eerste deel van de ophanging : de hoofdbevestiging Zie de volgende Reply voor het vervolg van de bouw van de ophanging
Gijs
- Gijs
- Donateur
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 02 jun 2017 08:56
- Locatie: Rotterdam
- x 17
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kamaz 4326 Parijs - Dakar 2012
Hierbij het vervolg van de bouw van de Stuurservo-ophanging
Tot slot het sluitstuk van de ophanging voor het laatste - vierde - bevestigingspunt van de Servo : zie de volgende Reply- Bijlagen
-
Gijs
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten