Axial scx10 ii jeep cherokee

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Melvinbmx1998
Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 okt 2021 07:29
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Axial scx10 ii jeep cherokee

Bericht door Melvinbmx1998 » 21 okt 2021 07:57

Ey heren goedemorgen. Kun je op een axial scx10 ii ook traxxas accu runnen. Of gaat dat niet. Dankjewel voor de reacties.

Gebruikersavatar
Mark63
Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 aug 2021 14:38
Locatie: Rosmalen
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 31 keren

Re: Axial scx10 ii jeep cherokee

Bericht door Mark63 » 21 okt 2021 08:15

Tuurlijk, als er maar de juist e connector aanzit
  • Axial SCX10 Wrangler, SCX10 III JLU Wrangler, Wraith, EXO, SCX24 Jeep, Capra, Yeti jr & Can Am
  • Tamiya F350 HightLift FO, Clod crawler, Panther, Tiger, Kingtiger FO, TTG Frog, Hotshot, Buggychamp
  • ProLine Pro2 SC-buggy
  • Asso RC10 & T's

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2752
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 835 keren
Ontvangen waarderingen: 992 keren

Re: Axial scx10 ii jeep cherokee

Bericht door Cesco » 21 okt 2021 20:38

Zoals Mark aangeeft, zorgen dat je de stekkers hetzelfde maakt of een verloopstukje gebruiken. Wanneer je in de Axial een Traxxas ESC (snelheidsregelaar) gebruikt dan zal het in principe zo passen. Anders kan er soldeerwerk bij komen en in dat geval even opletten dat je dan aan de accu kant geen kortsluiting maakt tijdens solderen.

Wat zit er op de regelaar van de Axial voor batterij stekker?



https://blog.ampow.com/rc-battery-connector-types/

Meest gebruikte zijn de XT60, de Deans en de Traxxas connector. Binnen het forum denk ik dat momenteel de meeste naar de XT60 overgestapt zijn, al zal het aandeel Deans ook groot zijn.

De voordelen van overstappen naar een andere connector:
- Geen merk beperking
- Meer keus in en goedkopere accu's
- Meer kans accu's aan te schaffen met de juiste connector er al aan
- Meer keus in acculaders
- Makkelijker uitwisselbaar, bijvoorbeeld op een meeting even een accu kunnen lenen of even bij een ander kunnen opladen
- Over algemeen zijn de universele connectoren goedkoper als de RC merk connectoren

Het nadeel kan zijn dat je zal moeten solderen.

Ik gebruik zelf de XT90 omdat die voor mijn kinderen toen ze nog kleiner waren makkelijker los te maken waren. Mijn broer heeft ook overal XT90 op en zo kunnen we accu's en laders uitwisselen. Nu mijn kinderen groter zijn ben ik naar de XT60 aan het switchen, de XT90 is voor zijn capaciteit wat overkill. Binnenkort ook bij mijn broer alles naar XT60 aanpassen en dan hebben we het weer gelijk.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten