Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door Cesco » 10 jan 2022 22:27

WillemH schreef: 10 jan 2022 21:49
Cesco schreef: 10 jan 2022 21:23 Er is een kit van, maar dat is alleen het chassis. Body zal ongetwijfeld los verkrijgbaar zijn.
Dat is een pre-assembled gebeuren, daar is niet veel meer aan te sleutelen ;)
Oh zo een ARTR. Almost ready to run. Ik zie het. Alleen nog meeste electronica, body en wielen toevoegen.

Je hebt ook nog deze Sherpa kit van Holmes Hobbies. Dat is ook een soort van kit, maar dan niet van Absima. 😉

https://www.teamgaragehack.com/products ... hassis-kit


Maar goed ik denk dat topicstarter er zo wel uit komt.

Jamsyl
Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2022 09:27
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door Jamsyl » 12 jan 2022 10:20

Ik heb net een Amewi RCX10 binnen, in de basisuitvoering. De basis is gelijk aan de Sherpa & YK4102, maar ik heb een versie zonder de schakelbare diffs, maar wel met 2-speed gearbox, portals en stalen tandwielen.

In je eerste bericht geef je aan het "scalen" vooral leuk te vinden, maar ik heb de Amewi vooral gekocht als eerste crawler, die een paar deukjes mag oplopen.
Ben onder de indruk van de hoge kwaliteit van de onderdelen, het is een solide basis.

Een paar dingen die me opvallen t.o.v. de andere opties (TRX4, SCX10); de servo is "axle-mounted", dus aan de vooras vast. Dan is hij ongeveerde massa en minder "scale". De stuurdemper voegt voor mij niet zo veel toe, met een goede servo is hij ook niet nodig volgens de kenners, dus ik ga de vaste rod (meegeleverd) monteren.
De RTR servo is niet goed, traag en zwak, direct vervangen. De dichte shocks zijn ook niet super, ze hebben op mijn auto stroeve plekken in hun slag (alle 4) en zijn erg stug. Ook helemaal van plastic.
De gearbox is pass-trough, beide aandrijfassen draaien dezelfde kant op, dus wat "last" van torsie-rol. Volgens mij draaien die van de TRX en SCX tegen elkaar in (?).
De body van de Amewi is stevig en past goed, maar is zeker geen "scale". In ieder geval niet naast een SCX10 iii. Die van de Sherpa heb ik nooit IRL gezien, dus dat zou beter kunnen `zijn.
De magnetische sluiting is een ramp die staat te gebeuren; bij omrollen klapt hij open en breekt vast af als de val voldoende hoog is. Dit ga ik proberen om te bouwen naar sluit-clips. De Absima heeft dit ook.

Gezien ons doel is het een perfecte beginner-crawler, ik kon hem voor €295,- RTR kopen, dat is toch een prettige €150,- minder dan een TRX4 Sport RTR, die heeft vrijwel dezelfde specs.
Alles doet degelijk en sterk aan en past goed, zoals ik het nu inschat kan hij heel wat hebben!

Al met al kruip je volgens mij wel naar een SCX/TRX4-prijs toe als je alles mooi/scale wilt maken, als je begint vanaf de €450,- die de Sherpa kost.
Dan is het dus vooral een kwestie van smaak?

M.b.t. land van herkomst; "Chinees" staat allang niet meer gelijk aan "meuk", net zo min als "Europees" gelijk aan "kwaliteit".
Bijlagen
C82C22DA-CE23-45A9-A794-1D753ED93B96.jpeg
1A625618-72C6-4EA6-88E8-1D80CBBE8FF2.jpeg
Laatst gewijzigd door Jamsyl op 12 jan 2022 12:53, 8 keer totaal gewijzigd.
Losi 8ight-e
Axial SCX24
Amewi AMXrock RCX10b
Mini-Z
DragonForce 65
Project: SCX10.3 Kit

bartvr
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 sep 2017 21:20
Locatie: Gasselternijveenschemond
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 26 keren
Ontvangen waarderingen: 19 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door bartvr » 12 jan 2022 10:55

De body is idd ook los verkrijgbaar.

En wordt een beetje moe van het gezeur van Chinese meuk.
Kun je beter stoppen met de hobby want net wat Cesco zegt, al dat spul komt daar wel weg.
Gaat volgens mij toch om het punt dat je er lol mee hebt.
En of der nu een merk op geplakt zit of niet.
Deze gebruikers waarderen bartvr voor dit bericht (totaal 2):
JurjenF (12 jan 2022 11:34) • DJI Lou (15 jan 2022 16:01)
Tamiya cc01
Axial scx 10
Absima cr3.4 sherpa
Hpi rs4 sport 3
en vaar dingen

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door JurjenF » 12 jan 2022 11:36

Hear Hear zeggen ze in Engeland! Ik heb een 'speelgoed HB Defender' en die kan best wat. Zeker na wat kleine upgrade dingetjes. En ik heb er veel plezier van (en het leuke is : mijn vrouw ook :D )
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door WillemH » 12 jan 2022 11:49

Bij de nieuwere Sherpa's kun je de body nog extra zekeren d.m.v. een "duim"-schroef. Als voorbeeld:
12020_17.jpg
Zo zit het bij de Khamba, moet te realiseren zijn op jouw automobiel. Overigens, die panhard-stang op de achteras kun je rustig weg halen. Een vier-link ophanging combineren met een panhard is technisch gezien discutabel, het ding werkt alleen maar tegen en is voor "ons" gebruik totaal overbodig...
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht:
Jamsyl (12 jan 2022 11:56)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Jamsyl
Member
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 jan 2022 09:27
Locatie: Heerenveen
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door Jamsyl » 12 jan 2022 11:56

WillemH schreef: 12 jan 2022 11:49 Bij de nieuwere Sherpa's kun je de body nog extra zekeren d.m.v. een "duim"-schroef.
Zo zit het bij de Khamba, moet te realiseren zijn op jouw automobiel. Overigens, die panhard-stang op de achteras kun je rustig weg halen. Een vier-link ophanging combineren met een panhard is technisch gezien discutabel, het ding werkt alleen maar tegen en is voor "ons" gebruik totaal overbodig...
Die duimschroef had ik idd gezien op de Khamba, zal eens knutselen.
Die panhard verbaasde me idd! Dank dat je dat even bevestigd, die gaat er ook af :D
Losi 8ight-e
Axial SCX24
Amewi AMXrock RCX10b
Mini-Z
DragonForce 65
Project: SCX10.3 Kit

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Absima CR3.4 Sherpa (vraag) 🙃

Bericht door Cesco » 12 jan 2022 17:00

Ik heb ook wel eens i.p.v. magneten of ter aanvulling zelfbouw body montage gezien m.b.v. servo savers.

Dus dat kan met wat knutselen een optie zijn. M.b.v. servo horn een duimschroef alternatief maken.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht:
Jamsyl (12 jan 2022 22:13)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten