TRX4 Defender Wheel Hub Wideners

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
PaulDefenderTRX4
Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 dec 2021 13:23
Gegeven waarderingen: 14 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

TRX4 Defender Wheel Hub Wideners

Bericht door PaulDefenderTRX4 » 07 jan 2022 22:32

Ik wil andere hubs plaatsen omdat ik mijn spoor wil verbreden. Tot hoe brede kan ik gebruiken zodat ik mijn standaard moertje nog kan gebruiken? Ik denk aan Injora 12mm. Past dat nog dan? Of gebruik ik dan die moeren die worden meegeleverd?

https://www.injora.com/products/4pcs-12 ... 9052217392

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: TRX4 Defender Wheel Hub Wideners

Bericht door Cesco » 07 jan 2022 23:01

Op mijn TRX-4 Defender heb ik een set van MIP, die verbreed aan beide kanten met 4mm met behoud van schroefdraad lengte.
Op mijn TRX-4 Bronco heb ik ook bredere wielmeenemers geplaatst, 8mm aan elke kant. Dat gaat goed.
viewtopic.php?t=727&hilit=cesco+bronco&start=40#p12217

Het zal ook deels kunnen afhangen van de gekozen velgen, qua offset velg. 12mm betekent wel een asverbreding van 2,4cm en dat is best flink. Via jouw link lijkt er iets bij te zitten waarmee je het schroefdraad verlengt, maar kan het niet met zekerheid zeggen. Bij mijn TRX-4 Defender komt de helft van het wiel al buiten de spatbordverbreder, dus met 12mm vermoed ik dat het wiel met de binnenkant wiel op ongeveer buitenkant spatbordverbreder uit komt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Of je dat mooi vind dat is aan jou.

Iets verbreden van de as helpt wel bij dwars op een helling rijden. Hoewel een goede foam in de band misschien nog meer doet. Persoonlijk zou ik iets minder breed gaan.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten