Traxxas TRX-4 shake down

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
MikeMike
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2017 12:11
Locatie: Delft
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Traxxas TRX-4 shake down

Bericht door MikeMike » 14 sep 2017 10:28

Eindelijk was ie weer leverbaar, dus besteld bij trxxs winkel....helaas zonder de korting....
Gereden met 3s 4500mah en ook een 2s 2200mah accu.

Over het geheel genomen vind ik het een mooie en capabele auto, zoals je overal wel kunt lezen.
Hieronder de dingen die mij (verder) opvallen na een paar uurtjes rijden;

-Je kan wel verschillende maten accus plaatsen, maar de het klepje dat de accus vast zet is maar beperkt verstelbaar, dat had met schroefdraad mooier gekunt
-Plankgas in hoge gearing met 3s is wheelie
-Bobbycar erachter gebonden zoontje erop (3 jaar), helmpje op, dolle pret, meer dan genoeg koppel en grip, gaat beter dan met de SCX10
-De flinke stuuruitslag is erg fijn, ik kan prima in m'n woonkamer rijden met deze auto
-Er zit een rare nieuwe traxxas stekker op de regelaar, maar accu's met oude traxxas stekkers passen daar ook op
-Jammer dat de ramen van de body zwarte stickers zijn...hoe lang blijven die stickers zitten.
-De body sluit mooi af, maar daardoor moet je altijd de body verwijderen om 'm aan of uit te zetten, vermoeiend als je lui bent zoals ik
-De schokdempers zijn echt flink gedempt, en ze lekken (nog) niet!
-De veervoorspanningringen verdraaien gaat heel makkelijk, te makkelijk
-De springrate is heel mooi gekozen, hij zakt statisch ongeveer 30% door z'n veerweg heen, perfect
-De servohorn gaat heel makkelijk stuk, 2s batterij, lage gearing, volle snelheid (niet erg hard dus) op het achterwiel van een best lichte plastic driewieler en ja hoor... dolgedraaid.
Aangezien er geen servo saver op zit is het misschien ook maar goed ook. Ik heb er gelijk maar twee besteld...
-De portal aandrijfinvoer (TRX8257) gebroken.....
Had een stuk touw om de bumper heen zitten. Reed op flinke afstand een stuk in het bos, touw kwam blijkbaar om de band heen te zitten waardoor het wiel niet meer kon draaien, gelockte diffs, krak. Einde oefening, jammer want dat was op dag 1 van m'n vakantie in de bergen....
Helaas zijn die dingen nog moeilijk leverbaar, dus via ebay uit UK besteld.

In de planning;
-Verlichting. Gaat traxxas nog met een mooi passend setje komen.....?
-Wellicht een (nog) mooiere body
-Winch afstand bedienbaar

Tips zijn welkom

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Traxxas TRX-4 shake down

Bericht door daniel » 14 sep 2017 18:25

Heb je ook foto.s ervan
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten