Cherokee overlander

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Cherokee overlander

Bericht door JurjenF » 06 feb 2022 12:09

En waar ik al bang voor was : dit crawler-gebeuren gaat net als Zuid Afrika onder je huid zitten en je wilt meer-meer-meer.
Huisarts had ook geen oplossing, mijn betere helft wel : "dit gaat net als vissen : ik dacht dat je met één hengeltje wel uit kon. Nu kan ik weer lekker nog meer puzzels kopen....". Tja :o

Dus eerst maar eens het SCX10ii chassis aangeschaft. Jammer dat het geen bouwdoos was. De wielen waren eerst bedoeld voor de HB Defender maar ik vond ze toch te mooi :? dus maar op dit project gemonteerd:

AfbeeldingDSCN2277 by Jurjen Fellinger, on Flickr

En de kwestie Wrangler vs Cherokee is door de Cherokee gewonnen.

AfbeeldingCherokee_02 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Kan ik toch wat heftiger maken denk ik. Wat ik wel jammer vind is dat er maar een heel erg armoedig lexan interieurtje bijzit. Dat wist ik wel maar in het echt is het nog sneuer dan op een plaatje. Wel een beetje jammer voor een body die duurder is dan de Wrangler die wèl een toonbaar redelijk realistisch interieur heeft. Daarom zal Jep (of de FCA) ook geen goedkeurin g aan die Cherokee body hebben gegeven en aan de Wrangler bodies wel (te zien aan de 7 spijls grill vs de 8 spijlen. 7 Spijlen is het kenmerk van Jeep). Daar ga ik op prakizeren wat ik daarmee ga doen. Dat interieur past ook niet 1:1 en moet flink aangepast worden. Net als overigens de binnenschermen, die hadden ook het nodige snij- en dremelwerk nodig.

AfbeeldingCherokee_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Wel geschikt voor de SCX10ii maar zeker niet pasklaar. Maar het zit. Wacht nu op de bumpers van KYX maar daar zit een langere levertijd op. Zou wel jammer zijn als deze niet leverbaar blijken want ik heb er lang naar gezocht. De imperiaal verwacht ik wel één dezer dagen in de brievenbus.
En zo komt splinter door de winter.........
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1186
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 521 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door coopertje » 06 feb 2022 21:17

Mooi ding hoor! Als ik je een advies mag geven, vertrouw het werk van een ander niet. Bij een kant en klaar model of een gebruikte haal ik hem uit elkaar en zet het daarna zelf opnieuw in elkaar. Locktide voor schroefjes in metaal, zijn de diffs goed geshimmed, zit er overal voldoende vet in etc. Het is best wat werk maar daarna weet je zeker dat alles goed is en heb je minder kans op vervelende verrassingen tijdens een rit....
Deze gebruikers waarderen coopertje voor dit bericht:
JurjenF (06 feb 2022 21:52)

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door JurjenF » 06 feb 2022 21:52

Dat was ik ook van plan. Daarom mijn andere vraag mbt smeermiddellen. En eerdere verhalen en voorbeelden hier gezien en gelezen.
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door JurjenF » 08 feb 2022 11:07

Toch maar het interieur (voorlopig in de kap) geplaatst. Most ook flink in gesneden worden maar het zit redelijk

AfbeeldingIMG-20220207-WA0004 (002) by Jurjen Fellinger, on Flickr

De imperiaal die gisteren binnen kwam gelijk op het dak gemonteerd. Alleen de draad nog even goed via de binnenkant wegwerken (en dan moet het interieur er toch weer uit)
Deze gebruikers waarderen JurjenF voor dit bericht:
TerpstraAJ (08 feb 2022 13:02)
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2352
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door Garry » 08 feb 2022 19:37

Lekker bezig 💪🏻 het ziet er mooi uit 🤩
Deze gebruikers waarderen Garry voor dit bericht:
JurjenF (09 feb 2022 11:10)
😎😁

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door Jeeppeet » 11 feb 2022 14:21

Zet m maar op de oprit hoor.
Ow het is 1:10
Sowieso zien ze er als 1:10 imposant uit, als je ze omrekend naar 1:1. Maar 1:1 zijn het maar bijna gewone stationwagens op grote wielen en eigenlijk niet heel imposant.
Gelukkig zijn ze dat in 1:10 wel en maken we ons eigen stoere interpretatie.
In het echt heb ik in deze gereden en in zijn opvolger (auto van mn broer toen) en het interieur is ook niet echt groots, het voelt eerder krap aan achter het stuur. Wel een loei van een kofferbakruimte, en dat gevoel komt achter het stuur niet tot zijn recht.
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door JurjenF » 11 feb 2022 19:15

Wij hebben een Grand Cherokee WJ in standaard trim om het zo te zeggen. Ruimte zat. De ruimte is zelfs te groot voor de aircon 8-). Ding is nu 22 jaar oud, al 2 jaar (corona hè) niet gezien en we gaan in september eens onderzoeken of-ie uberhaupt (om een goed NL woord te gebruiken) er nog is. Mss heeft de lodge eigenaar de kar wel verkocht om de in- komsten een beetje te compenseren :lol: .
En achter het stuur is het onthaasten geblazen. Je hebt wel ruim 190pk maar ook 2300 kg. En ondanks nieuwe shocks heeft-ie nog steeds last van Amerikaans gewiebel. Net als de Amerikanen zelf dus. Een dikke achter stabilisatiestang is een oplossing maar nog niet (2e hands) gevonden. Dan ligt de auto veel strakker. Maar ja, dan is het onthaasten weer een probleem :D . Maar ik weet niet wat het is maar ondanks alle gedoe wat we ermee gehad hebben hou ik van dat ding :romance-heartsthree: Hij, beter zij gezien het genmoemde gedoe, heeft ons tenslotte wel heel half Zuid Afrika rondgebracht. Da's ook wat waard.

AfbeeldingP1010458 by Jurjen Fellinger, on Flickr

Maar als ik zelf zou mogen kiezen heb ik liever de Wrangler voor de deur. Niemand die het nog in z'n kop haalt om op een rotonde of kruising 'ff voor te piepen'....
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door Jeeppeet » 11 feb 2022 22:10

Ja dat gewaggel ken ik. Mn broer had ook dit model en zocht constant naar gebruikte onderstel onderdelen, het had steeds speling. Nieuw was steeds bizar duur vandaar dat hij op een gegeven moment gebruikte delen ging kopen.
Daarna kocht mijn broer twee XC90 van Volvo en hij zegt je weet niet wat je meemaakt, die Volvo is vele malen beter (op de weg sowieso).
Maar een icoon is de Jeep wel en ik heb er nog steeds een warm hart voor. Maar het is de duurste gezinswagen die je kan rijden. Stond ook een keer in de Autoweek (automagazine) Alles aan het ding is duur.
Maar dat geluid van de 5.8...een Grizzly wauw... wroewroewroewroewroewroewroe.. machtig.
Door de sneeuw was een eitje. Ie-de-reen stond vast in de sneeuw met zn gezinswagen of Kia Sportage, en we rijden de Jeep zó langs iedereen heen. Machtig.
Twee kilometer omrijden of hier van het talud af, nah de Jeep reed zo een stijle graad naar beneden door de graspollen van het talud naar de rijbaan.. geweldig stukje gereedschap die auto. Maar strak rijden doe je in een ander merk :mrgreen:
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

JurjenF
Pro Member
Berichten: 363
Lid geworden op: 31 aug 2021 12:26
Locatie: Hoog-Keppel
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 106 keren
Ontvangen waarderingen: 106 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door JurjenF » 12 feb 2022 11:45

Allemaal een beetje off-topic maar toch.........Offroad is ons Jeepy niet te kloppen......(nou ja, bijna niet :lol: )
HB-ZP1001 Defender
EXReal Wrangler JK
SCX10 Cherokee
SCX24 Gladiator
SCX10 Defender D90 in wording

Jeeppeet
Pro Member
Berichten: 404
Lid geworden op: 19 jun 2020 18:08
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 28 keren
Ontvangen waarderingen: 86 keren

Re: Cherokee overlander

Bericht door Jeeppeet » 12 feb 2022 12:09

Start m eerst nou maar heh :lol: O en misschien past er een WWF figuur in als bestuurder. (worstelpop) Ik zie dat wel eens, zijn ook niet heel duur. Wel een stoel maken oid.
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten