"Spectre" inspired defender

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2352
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 71 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: "Spectre" inspired defender

Bericht door Garry » 13 nov 2022 11:01

Gewoon Zagen💪🏻
Het komt bijna 🤭altijd goed,.
👊👍
Deze gebruikers waarderen Garry voor dit bericht:
BertB (13 nov 2022 11:04)
😎😁

BertB
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 nov 2022 20:11
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: "Spectre" inspired defender

Bericht door BertB » 13 nov 2022 19:19

Bewerken van deze hard body gaat zeker goed, eerder al de opening van het motor compartiment vergroot zodat je de motor ook echt ziet liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende klus avond zal ik de hoekjes van de spatscherm er toch ook af halen :D

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 525 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: "Spectre" inspired defender

Bericht door coopertje » 14 nov 2022 21:39

Zitten al heel wat uren plezier in zo te zien. Ziet er goed uit en ik zou de wielkasten gewoon groter maken, zeker als de wielen aanlopen.

BertB
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 nov 2022 20:11
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: "Spectre" inspired defender

Bericht door BertB » 20 nov 2022 12:10

Ondanks rugklachten toch nog een en ander kunnen prutsen. Als eerste de spatbord hoeken eraf geslepen met de dremel en afwerken met een vijl. Ik vind het zeker een verbetering.
Afbeelding.

Ook heb ik de vooras in het hart van de wielkuip geplaatst. Dit leverde weer allerhande uitdagingen op. Zo wezen de schokbrekers iets schuin naar voren, liep de panhard aan en de derde link liep aan op de transmissie. Na wat proberen en testen lijk ik nu de best mogelijke setups te hebben. De 3e link onder een hoek, de panhard ook wat gebogen. Stuurstang voorzien van kogels onder een hoek en ook een andere servo arm was nodig. De schokbrekers heb ik een extra balkje aluminium bij gezet om de bovenste schokbreker montage naar achter te krijgen. Dit moet nog wel netter gemaakt worden. Nu de link lengtes en vormen bekend zijn kan ik deze uit 6mm rvs gaan maken. De aandrijfas was ook veel te lang, deze afgeslepen maar uiteraard geen splines meer over. Nu ik daar de lengte ook van weet kan ik de boomracing kudu assen gaan bestellen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze gebruikers waarderen BertB voor dit bericht (totaal 2):
Dirk Weijnen (20 nov 2022 23:08) • coopertje (21 nov 2022 07:58)

BertB
Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 nov 2022 20:11
Locatie: Nijmegen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: "Spectre" inspired defender

Bericht door BertB » 08 dec 2022 19:42

Helaas door de rugklachten weinig toch niets aan de hobby tafel kunnen zitten. Dat gaf wel weer veel tijd te googlen..... kwam een leuke 1:1 tegen en vroeg me af of daarmee de "spectre" inspiratie verleden tijd was.
Afbeelding
Afbeelding

En ja dat blijft dan net zo lang door je hoofd spoken tot je het 1:10 kan zien....dus maar even wat karton geknipt en gekeken of het wat zou kunnen worden.......
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het wel wat kwa verhouding....wel komt er een rolkooi op en die maak ik uit 5 mm tot aan de huif. De huif word los en afneembaar met 3 beugels uit 4 mm....canvas....tja dat word een naaimachine aanschaffen :D
Verder ook het 5mm rond RVS binnen voor de links, als ik weer volledig op het werk ben kan ik een avondje op de draaibank om deze te maken.
Deze gebruikers waarderen BertB voor dit bericht:
retgals (04 feb 2023 19:48)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten