HG P408 - Project 'Lier'

Hier kun je bouwverslagen kwijt voor individuele accessoires
Gebruikersavatar
johmir
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 feb 2023 18:56
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

HG P408 - Project 'Lier'

Bericht door johmir » 10 mar 2023 17:00

Vandaag zijn 2 onderdelen aangekomen. Beiden zijn onderdelen van de HG P415 maar die moeten probleemloos op de HG P408 passen.
Afbeelding

Eerst de gril-/lampenbeschermer maar eens plaatsen. De oude was van een zacht plastic, en er waren al 2 delen van afgebroken.... De nieuwe past perfect! En de nieuwe is van metaal!

Daarna de lier geplaatst. Ik denk 'dat wordt een non-event', maar het was toch even wat meer werk dan verwacht. Originele bumper eraf, lier erop, inpluggen (schakelaar op zender en kanaal op de ontvanger was al bepaald), en klaar.... NOT! De motorkap kon niet meer open. Heb de lier daarna op zijn kop gemonteerd (je ziet geen verschil), daarna inpluggen, ontvanger aan, lampje op controlunit van de lier knippert. Zender aan, schakelaar om, lampje op controlunit van de lier gaat continue branden, en.... NIETS! Zo dood als een pier....

WTF!

Alles langslopen, alles lijkt in orde. Lier helemaal gedemonteerd, bedrading checken.... Oeps! Op de motor liet 1 draad onmiddellijk los. Soldeerbout erbij. Draad weer vast, lier in elkaar zetten, opnieuw op auto monteren, aansluiten, ontvanger aan, zender aan.... JOEPIE!
Afbeelding

Op naar het volgende project! (Zou een rookgenerator iets zijn?)
Laatst gewijzigd door johmir op 23 mar 2023 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
My one and only scaler HG P408
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2

Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print

Gebruikersavatar
johmir
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 20 feb 2023 18:56
Locatie: Hengelo
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 34 keren

Re: HG P408 - Project 'Lier'

Bericht door johmir » 12 mar 2023 10:41

En ik weet wat er vaudt ging met de lier. Ik had hem in eerste instantie gemonteerd zoals ik het ook op een andere afbeelding had gezien. Wat blijkt? Ook daar was het al verkeerd gemonteerd.... Even verder gezocht, en kwam daarna meerdere afbeeldingen/video's tegen waar het gemonteerd zat zoals ik het nu ook heb gedaan. LOL!
My one and only scaler HG P408
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2

Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten