3d printen

Lampie
Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mei 2023 08:37
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

3d printen

Bericht door Lampie » 11 jun 2023 16:15

goede dag
zijn er mens die iets voor mij kunnen 3d printen zo als dit
https://www.printables.com/model/347763 ... ries/files
https://www.thingiverse.com/thing:5738559
https://www.thingiverse.com/thing:3366765

het zijn 2 verschillende modellen ik zou het liefste 1 van de eerste 2 willen hebben
wat ik heb begrepen is dat de lampen (3x 24v 50w)die er boven in komen geven veel warmte af, zo wordt mijn gezet dat het van abs moet gemaakt worden ik hoop dat alleen dat het gedeelte waar de lampen in komen abs hoeft te worden gebruikt, ik hoor dat abs nog al duur is

ps. nog even iets anders is het mogelijk om de berichten zo in te stelen zodat ik een bericht krijg via de mail als er gereageerd is op een van mijn berichten

groeten lambertino

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: 3d printen

Bericht door coopertje » 12 jun 2023 08:04

Ik gebruik mijn lader om de lipo's te ontladen, geen apart device voor nodig. Lipo storage stand selecteren en de lader doet de rest.

Als je onderaan het bericht de "steeksleutel" aanklikt, dan kun je daar abonneren selecteren. Dan zou je een mail moeten krijgen als er een nieuwe reactie is.

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2756
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 841 keren
Ontvangen waarderingen: 999 keren

Re: 3d printen

Bericht door Cesco » 13 jun 2023 00:32

Zal heel eerlijk zijn. Ja ik kan 3D printen. Ja dat doe ik wel eens ook voor anderen.

ABS printen ben ik geen fan van. Daar komt net iets meer bij kijken om net te printen als PLA en PLA+. Waaronder zeer gecontroleerde temperatuur omgeving en omstandigheden. Sommige PLA+ soorten hebben betere sterkte en hittebestendige eigenschappen als ABS. Dat gezegd. Kostentechnisch heb ik geen rol ABS liggen. Reken op 20-30 euro aan materiaalkosten hiervoor. Dan nog de tijd om de print voor te bereiden, te printen en na te bewerken. Nog even de tijd en materiaal voor een herprint vanwege een mislukte print eventueel niet meegerekend.

Ook eventueel repareren van 3D print files nog niet meegerekend. Zonder in mijn slicer in te laden is aan het ontwerp te zien dit een print van al gauw een halve dag tot een dag is. € 1,- per uur printen is echt wel het minimum, dus je zit al snel aan pakweg/grofweg 15 a 25 euro extra kosten. Dan moet het niet tegenzitten en reken ik nog niet eens mijn tijd mee. En reken ik echt aan de lage kant.

Je zit nu al over de prijs van een redelijke tot zeer prima RC lader met o.a. storage en discharge opties. Dan zie ik nog nodige non 3D print materialen om het ontwerp te bouwen. Verzendkosten.

Tel je alle kosten op dan is een RC lader met meerdere laadprofielen een goedkopere en logischer keuze. En ook een veiligere keuze.

Dus ja. 3D printen kan ik of anderen op dit forum voor je doen. Maar 3D printen is niet altijd de meest kosteneffectieve manier. In dit geval is een nieuwe lader kopen met de juiste ontlaad opties een betere en goedkopere optie.

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 161 keren
Ontvangen waarderingen: 242 keren

Re: 3d printen

Bericht door zanthrax » 13 jun 2023 03:30

Lampie schreef: 11 jun 2023 16:15 ps. nog even iets anders is het mogelijk om de berichten zo in te stelen zodat ik een bericht krijg via de mail als er gereageerd is op een van mijn berichten
Bijlagen
Screenshot 2023-06-13 at 03.29.37.png
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Lampie
Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mei 2023 08:37
Locatie: Heemstede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: 3d printen

Bericht door Lampie » 15 jun 2023 21:30

coopertje: bedankt voor de informatie

cesco: dat klinkt inderdaad wel erg duur dat had ik niet gedacht, bedankt voor de uitleg

zanthax: bedankt voor de afbeelding, ik vindt het alleen vreemd dat je het vinkje moet weg halen om een email te krijgen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten