Het chassis begint nu wat vorm te krijgen. Het is een GSpeed V2-C1-FS chassis.
Met dit chassis en de voorgaande versie V1-C1, is het mogelijk een SORRCA Class 1 wagen te bouwen.
Carbon met losse shock hoops.
De volgende stap wordt het uitpakken van de nieuwe assen. Ze zitten ergens in deze grote doos, die Tamico naar mij toe heeft gestuurd.
Tot de volgende.
Patrick's Loyota
- johanv
- VIP
- Berichten: 2462
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
- Locatie: Heerenveen
- x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 299 keren
Re: Patrick's Loyota
Leuk project! Ben benieuwd!
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
- coopertje
- Site Admin
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
- Locatie: Eindhoven
- x 1
- Gegeven waarderingen: 527 keren
- Ontvangen waarderingen: 612 keren
Re: Patrick's Loyota
Ahhh jammer, geen TRX4 assen Gewoon uit interesse, heb je nog gekeken naar de overbrengingsverhoudingen van de assen nu je onderdelen van verschillende merken gaat mixen?
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
Re: Patrick's Loyota
Hahaha. Genoeg Traxxas zit er al op
Ik had dat inderdaad uit kunnen rekenen, maar heb het niet gedaan. Deze setup wordt veel gereden. TGH motormount, TGH transfercase icm Axial AR45P. Ik ga nu ook voor het eerst op 3s rijden en heb een Hobbywing Fusion Pro (2300KV) in bestelling staan. Denk dat het wel goedkomt. Hoop ik.....hahaha
Ik ben snel tevreden. Mijn autos rijden normaal hooguit iets harder dan stapvoets.
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
Re: Patrick's Loyota
De AR45P assen zitten inmiddels in elkaar. Helaas vergeten fotos te maken.
Maar inmiddels zit de vooras wel onder het chassis. Het was even puzzelen. Vooral de enkele upper link.
Die zat zo waanzinnig strak bij de motormount, dat ik de motormount uit het midden van de auto heb gemonteerd. Ipv aan weerszijden een 3mm spacer zit er nu aan een enkele kant een 6mm spacer. De motor komt daarmee straks wel 3 mm meer naar het midden van de auto. Ik denk dus dat het ook echt wel beter voor de balans is.
De shocks zitten er nu ook op. Het begint al wat te worden. De upper link (licht groen) zit nu netjes om de motor mount heen. Het asje kan echt dicht op het chassis komen. Very nice.
Maar inmiddels zit de vooras wel onder het chassis. Het was even puzzelen. Vooral de enkele upper link.
Die zat zo waanzinnig strak bij de motormount, dat ik de motormount uit het midden van de auto heb gemonteerd. Ipv aan weerszijden een 3mm spacer zit er nu aan een enkele kant een 6mm spacer. De motor komt daarmee straks wel 3 mm meer naar het midden van de auto. Ik denk dus dat het ook echt wel beter voor de balans is.
De shocks zitten er nu ook op. Het begint al wat te worden. De upper link (licht groen) zit nu netjes om de motor mount heen. Het asje kan echt dicht op het chassis komen. Very nice.
Laatst gewijzigd door Patrick op 10 jul 2023 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
Re: Patrick's Loyota
Ondertussen ook begonnen aan het monteren van de banden op de wielen.
De wielen zijn van Team Garage Hack en van het type H.O. V1.1 E.B.R. Edition.
De banden zijn Class I Proline Hyrax.
De wielen zijn van Team Garage Hack en van het type H.O. V1.1 E.B.R. Edition.
De banden zijn Class I Proline Hyrax.
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
Re: Patrick's Loyota
Vanavond alle 4 de velgen afgemaakt.
De zin om te knutselen was toen al wel zo'n beetje over. Nog wel snel de motor erin gestoken. Voorlopig met een 14 tands pinion. Ik heb een setje van 10 tm 18, dus kan daar tzt wat mee spelen.
De zin om te knutselen was toen al wel zo'n beetje over. Nog wel snel de motor erin gestoken. Voorlopig met een 14 tands pinion. Ik heb een setje van 10 tm 18, dus kan daar tzt wat mee spelen.
- Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht (totaal 4):
- johanv (12 jul 2023 11:06) • Cesco (12 jul 2023 21:46) • Dirk Weijnen (16 jul 2023 19:04) • Mole-NLD (15 feb 2024 10:51)
-
- Donateur
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 290 keren
- Ontvangen waarderingen: 260 keren
Re: Patrick's Loyota
Vandaag een vrije dag en wat meters kunnen maken.
Eerst de links achter maar eens afgemonteerd en ook de shocks erop. Het pas allemaal perfect. En de servo erop. Me toen bedacht dat ik hem meer naar achter wil hebben. De shocks voor veerden niet helemaal door in max droop. Daarom een ander gaatje uitgekozen op de shock towers.
Daardoor past daar ook weer een titanium spacer tussen de shock towers. Eerst ging dat niet ivm de spur.
Tot de volgende
Eerst de links achter maar eens afgemonteerd en ook de shocks erop. Het pas allemaal perfect. En de servo erop. Me toen bedacht dat ik hem meer naar achter wil hebben. De shocks voor veerden niet helemaal door in max droop. Daarom een ander gaatje uitgekozen op de shock towers.
Daardoor past daar ook weer een titanium spacer tussen de shock towers. Eerst ging dat niet ivm de spur.
Tot de volgende
Laatst gewijzigd door Patrick op 17 jul 2023 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten