injora lcg probeersel

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
depaashaas
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2022 09:45
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

injora lcg probeersel

Bericht door depaashaas » 14 jan 2024 22:16

Hallo allen, ik ben niet zo actief op het forum, ben sowieso niet erg online actief, maar ik heb vandaag met een aktief lid gesproken, heel toevallig tijdens een sleutelmiddag aan mijn 1:1 volvo 480, en dacht dat het ms wel leuk is om eens wat te posten waar ik mee bezig ben.

Ik ben al sinds 1987 ofzo met rc bezig. Eerst 2wd electro, toen met functionele scheepsmodelbouw en vanaf 2017 weer af en toe met rc auto's en vanaf 2022 vooral crawlers.

En nu dacht ik dat het wel geinig zou zijn om zelf eens wat te gaan bouwen want het rtr en kit gebeuren is beetje te beperkt voor mij.
Ik heb dus een low budget projectje opgestart, een injora carbon lcg chassis met wat ik denk wat er leuk bij is. Geen id of het gaat werken. De eerste testritjes waren erg interessant en ik heb ook al de beperkingen van de low budget opzet mogen meemaken, assen gebroken en matige pasvorm. Maar goed, beetje uitdaging is wel leuk.
Ik heb voor een vrij basis setup gekozen, met een half-cab FJ40 body op 1.9"beadlocks.

De body wil ik gaan weatheren, tis lexaan dus even wat tutorials aan het bekijken, en ik wil er een flatbed achterop maken.

Voorlopig heb ik de body er nog niet passend op, eerst wil ik deze gaan spuiten en trimmen, daarna passend maken en dan weatheren. Dit laatste kan ik met de airbrush doen aangezien ik daar redelijk ervaren in ben vanuit het verleden.
Ik heb alle onderdelen vlak voor de kerst vakantie binnen gekregen en heb het model in elkaar geknutseld in de vakantie. De laatste dag was het eindelijk eens droog en zonnig en dus wat testen gedaan (waarbij dus de rechter stuuras brak😲) dus nu weer wachten op reserve voordat ik weer wat kan gaan testen. Ik wil gaan experimenteren met droop shocks, (heb al wat setjes liggen incl div veer opties) de 1200kv fusion die erin ligt en met messing en 2s of 3s.

Zodra ik weer wat updates heb post ik die wel maar ik ben niet zo actief op internet dus t kan even duren🤗👍
Bijlagen
IMG-20240106-WA0028.jpeg
De gebroken stuuras
IMG-20231229-WA0003.jpeg
IMG-20231229-WA0002.jpeg
IMG-20231229-WA0001.jpeg
In aanbouw
IMG_20231208_124910_615.jpg
Alles losse onderdelen
Deze gebruikers waarderen depaashaas voor dit bericht (totaal 3):
coopertje (15 jan 2024 07:56) • Cesco (04 apr 2024 19:49) • Mole-NLD (12 apr 2024 20:56)
tamiya cc01 defender
tamiya 1:14 coe peterbilt (in aanbouw)
redcat gen 8 V1
scx 24 B17
injora lcg FJ40 (in aanbouw)
MN D90 met offroad caravan (project in aanbouw)
altijd op zoek naar iets aparts😎

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door coopertje » 15 jan 2024 07:57

Leuk om mee te mogen kijken, bedankt voor het posten!
Deze gebruikers waarderen coopertje voor dit bericht:
depaashaas (16 jan 2024 22:41)

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door Arrma racer » 16 jan 2024 09:04

Leuk, ik blijf dit volgen ben ook met zo'n " low budget "projectje bezig maar maak het chassis ook nog zelf.
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
depaashaas (16 jan 2024 22:41)

depaashaas
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2022 09:45
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door depaashaas » 04 apr 2024 11:35

Nou, ik ben met de Injora nueen aantal keer wezen crawlen en uiteindelijk voor een semi-droop setup gekozen. De body, na wat domme fouten, uiteindelijk in de kleur gezet en met zelfbouw bodyposts bevestigd. Verder blijft de stuuras problemen geven. Ik heb binnen 3 ritjes 6 aandrijfassen gesloopt.... En dan niet eens met grof werk maar vooral takjes die tussen het casterblok en de aandrijfas koppeling komen en dan breekt de koppeling gewoon in meerdere stukken... Ik heb nu U-joints, kruis koppelingen, besteld want ik benner wel klaar mee. De laatste keer, maandag, ben ik gaan crawlen over een duin gebied, Neeltje Jans in Zeeland, en dat is alleen zand, gras en takjes. En na net geen 2 uur was er 1 koppeling af. 3wd ipv 4wd, maar we waren nog niet terug en tillen doe ik niet aan, dus voorzichtig over het asfalt terug rijden, en met een 10 minuten over t aafalt rijden brak de andere koppeling ook af, er zat wat gras tussen t wiel. Ik heb de slipper clutch al heel los staan, met het tegen een steen rijden slipt die al, maar toch breekt het af als een lucifer....
Dus nu klaar tot 10 april, dan komt de kruiskoppeling binnen.
Heeft iemand anderd hier ook last van??? Kan toch niet zo zijn dat ik niet 1 of 2 maar 6 foute assen gekocht heb?? Er zat tussen de 1e en de laatste gekochte assen ruim 3 maanden.
😲😲
Bijlagen
IMG-20240401-WA0025.jpeg
De laatste 2 aandrijfassen
tamiya cc01 defender
tamiya 1:14 coe peterbilt (in aanbouw)
redcat gen 8 V1
scx 24 B17
injora lcg FJ40 (in aanbouw)
MN D90 met offroad caravan (project in aanbouw)
altijd op zoek naar iets aparts😎

depaashaas
Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 nov 2022 09:45
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 8 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door depaashaas » 04 apr 2024 11:47

Hier wat fotos van hoe tie nu is.
Op de aandrijfassen drama na ben ik erg tevreden over het rijgedrag. Met de semi-droop setup is het vooral crawlen en niet echt trailen, hoewel dat ook nog best gaat. Maar voir het echte trailen werk heb ik de redcat, die is daar perfect voor.
Daar heb ik een motor wissel gedaan, van de crawlmaster 8 turns naar een pro 13 turns op de HW1080. Plus een swaybar van achter erop en internal springs 110mm.met 2.2" beadlocks. Dat is nu wel een beest geworden😎💪. Fotos daarvan post ik later wel ergens.
Bijlagen
IMG_20240404_114423_463.jpg
IMG_20240404_114431_475.jpg
IMG_20240404_114454_268.jpg
IMG_20240404_114453_674.jpg
IMG_20240404_114454_228.jpg
Deze gebruikers waarderen depaashaas voor dit bericht (totaal 3):
Cesco (04 apr 2024 19:49) • coopertje (08 apr 2024 08:04) • Mole-NLD (12 apr 2024 20:56)
tamiya cc01 defender
tamiya 1:14 coe peterbilt (in aanbouw)
redcat gen 8 V1
scx 24 B17
injora lcg FJ40 (in aanbouw)
MN D90 met offroad caravan (project in aanbouw)
altijd op zoek naar iets aparts😎

Gebruikersavatar
zanthrax
Site Admin
Berichten: 435
Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
Locatie: Tilburg
Participant x 3
Gegeven waarderingen: 161 keren
Ontvangen waarderingen: 242 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door zanthrax » 04 apr 2024 11:59

De grote hoeveelheid gebroken onderdelen is wel wat ik van Injora zou verwachten.

Injora is niet meer dan een white-label merk, ze zoeken op AliBaba naar fabrikanten van RC onderdelen en bestellen daar producten met als extraatje een custom gedrukt logo of een sticker op het doosje.
Elk artikel kan dus van een groot aantal leveranciers komen, de kwaliteit varieert enorm, net als de pasvorm.
Er wordt niet gekeken naar zaken als "past dit wel?", "werkt het samen met andere populaire mods of de originele onderdelen?", "is dit wel steviger dan het origineel?", "past dit ook echt op een SCX10, TRX4, een Element EN een Redcat of zetten we die namen alleen in de productnaam zodat mensen denken dat het past?" of "is dit überhaupt wel een verbetering of denken mensen dat alleen omdat het alu/messing is ipv plastic?"

Soms heb je ff gauw iets nodig, soms mag het niet te veel kosten, ik heb zelf zeker ook al een aantal Injora producten gekocht (of producten van een ander 'merk' die ook door ze verkocht worden) maar het is altijd een gok.
Doorgaans ga ik uit van de regel: niets dat ingewikkelder is dan 1 stuk plastic of metaal. M3 draad in een gat tappen kunnen ze al verknallen, dan boor ik het wel uit en zet er een langer schroefje in met een moertje.
Een complete set aandrijfassen lijkt mij een veel te grote gok om +€100 neer te leggen bij iemand die met hagel schiet en eigenlijk alleen kijkt naar "verkoopt dit goed?".
Laatst een set siliconen inserts voor de banden gekocht om te proberen, werkt tof. Dus het is niet perse rommel maar je moet er voorzichtig mee zijn.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: injora lcg probeersel

Bericht door Arrma racer » 04 apr 2024 21:41

Het is wel een hele leuke auto geworden, wel jammer dat het bouw plezier door dit problemen minder is.
Onder mijn zelfbouw zitten 10-2 portal assen van Injora die zijn probleemloos en dan heb ik ook nog
eens geen slipkoppeling. Gebruik gewoon een riem aandrijving tussen motor en versnellingsbak.
Wat wel voorkomt bij mijn cage waar 10-3 Injora assen onder zitten is dat als die auto een flinke klap
maakt de astappen krom raken. Dit komt deels door het gewicht van de auto, maar breken doen ze niet.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Garry, Gijs en 261 gasten