Even voorstellen.

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Maxx
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2024 23:48
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Even voorstellen.

Bericht door Maxx » 25 feb 2024 00:12

Hallo,

Ik ben Marc en ik woon in Zwolle.
In mijn jeugd heb ik een Tamiya grasshopper gebouwd en helemaal op gereden.
Ik heb een tijd geleden een HPI bullit st gekocht om de hobbie weer op te pakken.
Maar het crawlen trekt mij ook… Alleen weet ik niet waar ik moet beginnen.
Ik wil graag een leuke goede auto waarmee ik de basis goed heb. Het liefst een formaat 1:10.
Dus vandaar dat ik op dit forum terecht ben gekomen.

Via YouTube kom ik vaak weer uit bij de Redcat Ascent. Maar deze schijn niet in Nederland te worden verkocht…

Hebben jullie nog een goed model wat het leuk doet voor niet al teveel geld?

Groeten Marc

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: Even voorstellen.

Bericht door Arrma racer » 25 feb 2024 14:01

Welkom iedereen begint vaak met een Traxxas, niet mijn merk maar het schijnt lang heel te blijven.
Maar een Element Enduro SE Trail Truck is een leuke auto om mee te starten.
Element Enduro.jpg
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
Sander (27 feb 2024 18:53)

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Even voorstellen.

Bericht door Mole-NLD » 25 feb 2024 16:02

Hi Marc, welkom.

Inderdaad wat Arrma Racer al zegt Traxxas is 's werelds meest verkochte RC merk.
Daarmee zijn er dus ook meer gevallen waarbij het niet goed gaat en die spookverhalen gaan ook rond, merendeel heeft er gewoon n goede auto aan. Verder is het 'probleem' met Traxxas dat ze hun eigen accu's hebben alles traxxas only is etc. Voordeel is dat er zo veel rondrijden, er ook gigantisch veel onderdelen zijn mocht je wat kapot rijden, kans dat er iets niet op voorraad is in NL is erg klein.

Maargoed, ik ben heel blij met mijn iPhone, mijn MacBook en iMac. Werken goed samen en ja ik ben gebonden aan 'hun' systeem. Zo is het met Traxxas ook.
Heb je een traxxas Slash, die accu's kun je ook gebruiken in een Rustler en een TRX4. Of doe eens gek en koop een Traxxas boot. Maar ben je een Android gebruiker of zelfs Linux omdat je dan zelf alles kan wijzigen en kan doen wat je wil? Ja dan kun je beter een ander merk kiezen.


Terug naar je vraag omtrent crawlers.

Redcat wordt hier weinig verkocht, ook is de aftermarket dekking wat karig. Het meeste zorgen zou ik me maken om garantie en verkrijgbaarheid van de onderdelen

Element Enduro schijnt erg goed te zijn, zelf geen ervaring mee.

RC4WD zijn hele mooie 'scale' autos alleen schijnen iets minder kapabel te zijn voor het 'crawlen'.

Axial heeft met de SCX10 lineup een hele mooie reeks aan 1:10 crawlers, de Deadbolt is de goedkoopste, de basecamp het populaire 'instapmodel' waar alles op zit wat je nodig hebt, maar niet veel meer. De Jeeps en Bronco's zijn de wat meer aangekledere modellen.

Traxxas is met de TRX4 een populaire voor nieuwe mensen in de hobby (ik ben er zelf ook voor gezwicht...) En naar alle tevredenheid. Crawlen kan beter maar is zeer capabel, Scale look, hartstikke mooi ding, maar zwarte stickers ipv ramen? bah. en ze zijn wat topzwaar.

De FMS landcruiser schijnt n mooi exemplaar te zijn, maar is niet echt mijn stijl

Gmade schijnt een leuke kit te zijn om te bouwen, ziet er ook wel aardig uit alleen ik hoor niet veel positieve verhalen over de duurzaamheid van de electronica e.d.


Goed, zo kan ik nog wel even doorgaan over de legio merken.
Simpel, toen ik zocht had ik enkele opties op de lijst staan, dat waren:

Als RTR (Ready to Run)
- TRX4 Defender
- SCX10 Gladiator

Als Kit
- TRX4 sport
- SCX10 Basecamp
- Gmade Bom GS02

Ik hou van bouwen, maar wilde graag rijden, bouwen komt nog wel een keer!
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Even voorstellen.

Bericht door coopertje » 26 feb 2024 09:42

Welkom Marc! Wat hier al gezegt is, kijk naar de beschikbaarheid van reserve onderdelen. Niks zo vervelend als er iets kapot is en je moet lang wachten op onderdelen. TRX4 is een mooi platform en gaat zo goed als nooit kapot bij normaal gebruik. Je zou ook een gebruikte kunnen overwegen, staan er voldoende te koop. Heb eventueel nog een TRX4 blazer voor je, die hoeft niet de hoofdprijs te kosten...

Maxx
Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2024 23:48
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Even voorstellen.

Bericht door Maxx » 26 feb 2024 23:31

Dank allen voor de tips ik ga weer even wat huiswerk bekijken! :D

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2354
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 72 keren
Ontvangen waarderingen: 343 keren

Re: Even voorstellen.

Bericht door Garry » 27 feb 2024 05:30

Welkom Marc,
Idd wat al gezegd is ,is waar de trx4 sport is een heel goed optie, je kan het ook in kit versie, dat is wat goedkoper en heel leuk om in elkaar te knutselen.
😎😁

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Michael.L en 268 gasten