Mole's TRX-4 Defender: "Sandy the Landy"

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
coopertje
Site Admin
Berichten: 1189
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
Locatie: Eindhoven
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 526 keren
Ontvangen waarderingen: 612 keren

Re: Mole's TRX-4 Defender: "Sandy the Landy"

Bericht door coopertje » 14 mar 2024 08:16

Lekker veel gewicht onderin, dat zal hem goed doen. Ben ook benieuwd naar de injora banden, heb zelf niet zoveel positieve ervaringen met Ali Express banden.

Arrma racer
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 okt 2022 22:41
Locatie: Schiedam
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 49 keren

Re: Mole's TRX-4 Defender: "Sandy the Landy"

Bericht door Arrma racer » 14 mar 2024 12:23

Het modelbouw hé, op Amazon vind je betaalbare waterdichte snellere/zwaardere servo's voor een leuke prijs.
Ook kun je een servo saver monteren, die vangt dan de eerste klap op, ik rijd met nog wel zwaardere wielen.
Band 1.jpg
Band 2.jpg
Band 3.jpg
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
Mole-NLD (14 mar 2024 14:03)

Gebruikersavatar
Mole-NLD
Donateur
Berichten: 88
Lid geworden op: 03 feb 2024 18:29
Locatie: Nederland
Gegeven waarderingen: 146 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Mole's TRX-4 Defender: "Sandy the Landy"

Bericht door Mole-NLD » 17 mar 2024 22:57

Bedankt voor alle berichtjes! Valt me op dat de tendens hier in NL heel anders is dan in de VS. Hier vooral positief over zware wielen, daar vooral heel negatief. (stress op aandrijving etc.) Nu is van beide kampen wat te zeggen natuurlijk, maar dat is een discussie voor een ander topic. (zware wielen)
Tevens, de injora banden lopen aan bij het sturen... Ben er nog niet over uit of ik dat ga oplossen door met de dremel te gaan werken, of dat ik de mooie banden er weer onder leg...


Goed, nog niet echt mee gereden helaas. Maar de afgelopen week wel wat andere upgrades gedaan.
  1. Koplamp-protectors - Fastrax
  2. Geluidssysteem - Sense ESS Dual speaker
  3. BEC - Traxxas 2262
  4. Servo - Traxxas 2255
  5. Voltmeter - Traxxas 6541
En natuurlijk mogen ook bij deze updates geen fotos ontbreken!
Want die maken een bouwverslag pas echt leuk.


1) De koplamp grilles / protectors. Ja, Sandy moet toch een beetje beschermd worden tegen de elementen. Installatie was makkelijk met de meegeleverde schroefjes. Nog geen 10 min. werk en toch een leuk beetje zichtwerk.

IMG_9831.JPG
IMG_9837.JPG


2) De ESS Dual wordt verkocht door Team Associated. Maar of die er iets mee te maken hebben vraag ik me af.
Desalniettemin ben ik er best blij mee. geluid is goed, volume kan veel harder dan nodig is en je kan veel programmeren. (heb alleen wel een windhoos pc moeten lenen om de software te kunnen gebruiken, dat is dan wel weer een minpuntje)
De site is niet super duidelijk, maar als je eenmaal weet waar alles te vinden is werkt t redelijk gemakkelijk.

Installatie van de ESS stelde echt geen reet voor, maar vooral omdat ik vooraf al wat YT video's bekeken had. De meegeleverde handleiding is namelijk echt hopeloos.


3+4) Ik denk dat dit officieel mijn eerste miskoop is, maar daarover meer in dit topic: Servo stuk?
Goed, de installatie van de BEC en Servo was gemakkelijk genoeg, hier zaten wel degelijke instructies bij. Maar had wat probleempjes met wat 'jittering' van de servo. Zie bovenstaande link, ik hoor daar ook graag advies.

IMG_9928.JPG
IMG_9930.JPG
IMG_9932.JPG


5) Deze handleiding is net zo duidelijk als de half chinese van de ESS Dual... Ik mag m niet in de telemetriepoort steken, maar de poort waar die in moet is door de pro light kit al bezet... kuttraxxas... Oh, op een dag snap ik veel meer en koop ik een axial frame hobbywing motor en een sexy super sterke servo met andere accu's net als de echte jongens. Tot die tijd ben ik even een traxxas-hobbyist. met alle nadelen van dien.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 271 gasten