Elke wagen 1 zender of 1 zender voor alle wagens

Epfray
Member
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Elke wagen 1 zender of 1 zender voor alle wagens

Bericht door Epfray » 14 aug 2026 09:11

Een beetje een dilemma. Ik had vroeger een peperdure sanwa stuurwielzender die me heel erg goed beviel waar ik al mijn wagens (toen 6 stuks) op kon laten rijden. Het voordeel spreekt voor zich, maar het nadeel was veel programeren in de zender en welke wagen was ook weer welk programma, af en toe bindingsproblemen en soms was het gewoon geklooi. Omdat ik toen ook wedstrijden reed in 1/8 en 1/5 was 1 goede zender wel erg belangrijk met veel instellingen.

Ik heb nu door min of meer toeval voor elke wagen een stuuurwielzender. Deze staat altijd naast mijn wagen opgeborgen en een keyboard met de kleur van de wagen geeft nog aan welke zender bij welke wagen hoort. Goedkope zendertje en ik heb eigenlijk van alles wat. Voordeel is pakken en wegwezen en alles werkt. Nadeel is veel oplaadbare batterijen of batterij wissels maar met goede voorbereiding gaat dat prima. Voor crawlen maakt een zender niet heel veel uit en moet het eigenlijk het liefst zo eenvoudig mogelijk zijn. Tenzij je heel veel functies wilt gebruiken. Het mooie vind ik dat je tegenwoordig gewoon crawl stuurwielzenders hebt met b.v dig knoppen en/of een 2 speed knop. Lekker makkelijk.

Voor ieder wat wils en hangt van je eigen voorkeur en budget af.
*Axial Scx10i,ii,iii, Landcruiser hb, powerwagon, demon sp4 hb, cj-7 jeep, jeep cherokee, 3d truck hb, bronco, jeep rubicon hb 2x, wraith 1.9
*Axial Wraith 1.9 2x
*Cross rc, demon sg4 hb
*Lowlander, powerwagon
*Axial ryft
*Absima, landrover defender hb

Dustin
Donateur
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 153 keren
Ontvangen waarderingen: 117 keren

Re: Elke wagen 1 zender of 1 zender voor alle wagens

Bericht door Dustin » 14 aug 2026 11:22

Ik heb 2 zenders.
Een Spektrum DX5 Rugged, hier zitten mijn Element Gatekeeper en Losi LMT op.
Een DumboRC DDF350, hier zit de rest op.
Mogelijk dat de LMT ook nog naar DumboRC gaat maar de Gatekeeper blijft op de Spektrum.
Ohja en de SCX30 zit op zijn eigen systeem.

Reden is dat ik dan de Gatekeeper aan mijn vriendin kan geven, ik de Defender pak of andersom en we zo samen kunnen crawlen.
Verder heb ik een grote voorkeur voor de DumboRC boven de Spektrum.
De Spektrum is een hele mooie uitgebreide zender en gekocht bij het opnieuw oppakken van de hobby, vooral omdat Spektrum een naam was welke ik nog kende, maar ik vind hem te lomp groot en de ontvangers te duur.
De DumboRC is een stuk compacter, ligt fijn in de hand en ontvangers zijn ontzettend betaalbaar.

In beiden zit een setje Ikea oplaadbare batterijen en dat gaat prima zo

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 408 keren
Ontvangen waarderingen: 104 keren

Re: Elke wagen 1 zender of 1 zender voor alle wagens

Bericht door Mole-NLD » 14 aug 2026 16:17

Het lijkt me mooi om alles op 1 zender te hebben, toch heb ik het niet.

De SCX30 zenders zijn mooi compact dus daar wil ik mijn grotere flysky niet aan linken.

En als je een van je autos wilt uitlenen om samen te rijden is dat ook lastig met 1 zender!

Dus, ja, ik heb meerdere voertuigen op die ene flysky zender, maar lang niet alles.
Crawlers:
Boulder-Cart ..................................................SCX6....................JLU Wrangler
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
MJ the MicroJeep.................SCX30..............JLU Wrangler
Bluey the Bronco.......................SCX30................Bronco

Non Crawlers:
Traxxas Slash................................................2WD.............................BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom