ik lees hier vaak dat 5000 nimh een must is.
zeker op grote afstanden of is wisselen ook gewoon mogelijk
5000 nimh accu een must?
-
- Donateur
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 150 keren
Re: 5000 nimh accu een must?
Een must is wat overdreven. Het is handig dat je minder hoeft te wisselen.
Ik rijd morgen met maximaal 3 packs van 2200 mAh in een Tamiya CC01.
In mijn eigen auto rijd ik met een aantal 5000 mAh. Omdat het past en ik minder hoef te wisselen.
Ik rijd morgen met maximaal 3 packs van 2200 mAh in een Tamiya CC01.
In mijn eigen auto rijd ik met een aantal 5000 mAh. Omdat het past en ik minder hoef te wisselen.
-
- Donateur
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 150 keren
Re: 5000 nimh accu een must?
Oow ik zie dat je het over NiMh hebt. Dat zou ik niet doen. Ga dan voor LiPo.
-
- Member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 21 mei 2018 08:19
- Locatie: Denhaag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: 5000 nimh accu een must?
ik ga ook in mijn drifter gebruiken.
heb een keer met "leen" lipo gereden hij was bijna niet te houden vloog op abs als of hij op rubber stond.
dus vandaar nimh.
heb een keer met "leen" lipo gereden hij was bijna niet te houden vloog op abs als of hij op rubber stond.
dus vandaar nimh.
- Wouterb
- Donateur
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
- Locatie: Medemblik
x 16
- Gegeven waarderingen: 89 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Re: 5000 nimh accu een must?
Dan is NiMh niet de oplossing, maar je linker wijsvinger. 
Of een andere motorof transmissie.
Als je NiMh hebt liggen; lekker gebruiken. Als je nieuw moet kopen zou ik er niet aan beginnen. Qua rijtijd ben je daar (letterlijk) gauw klaar mee.

Of een andere motorof transmissie.
Als je NiMh hebt liggen; lekker gebruiken. Als je nieuw moet kopen zou ik er niet aan beginnen. Qua rijtijd ben je daar (letterlijk) gauw klaar mee.
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
-
- Donateur
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
x 18
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: 5000 nimh accu een must?
Hoi Vanguard hier ff een beknopte bassis over accu’s
Je hebt voltage dat is de kracht van de accu , de maha is de hoeveelheid stroom wat opgeslagen is ( net als de liters in je tank )
Een NiMH accu zal al gauw wat trager en langzamer gaan naar maten hij leeg raakt
Een Lipo behoud tot z’n laatste snik het volle vermogen
Een volle NiMH accu geeft 7’4 volt
Een volle Lipo geeft op papier 7’4 volt maar in de praktijk 8’4 volt ( als het een 2s is )
Dat is ook de reden dat een motor op Lipo ff sneller loopt
Een 3s gaat al gauw tegen de 12 volt als je die toevallig geleend heb verklaart het een hoop
Als je wat meer wilt weten of er ff dieper op in wilt gaan stuur dan ff een pb
Kan anders een lang verhaal worden hier
Je hebt voltage dat is de kracht van de accu , de maha is de hoeveelheid stroom wat opgeslagen is ( net als de liters in je tank )
Een NiMH accu zal al gauw wat trager en langzamer gaan naar maten hij leeg raakt
Een Lipo behoud tot z’n laatste snik het volle vermogen
Een volle NiMH accu geeft 7’4 volt
Een volle Lipo geeft op papier 7’4 volt maar in de praktijk 8’4 volt ( als het een 2s is )
Dat is ook de reden dat een motor op Lipo ff sneller loopt
Een 3s gaat al gauw tegen de 12 volt als je die toevallig geleend heb verklaart het een hoop
Als je wat meer wilt weten of er ff dieper op in wilt gaan stuur dan ff een pb
Kan anders een lang verhaal worden hier
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten