Upgrade voor Traxxas TRX-4 micro servo?

Basco
Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2018 17:12
Locatie: Wijchen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Upgrade voor micro servo?

Bericht door Basco » 04 feb 2019 10:03

Met deze toevoeging kun je de endpoints van de servo ook aanpassen:
https://modelradioworkshop.co.uk/shop/s ... -adjuster/
Deze zullen vast ook wel ergens anders te koop zijn, maar daar heb ik niet naar gezocht.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar op youtube staat een filmpje van Kevin Talbot die ze gebruikt voor zijn TRX-4.

Ik heb ook een andere zender gekocht, wat ook als voordeel heeft dat ik die voor meerdere auto's kan gebruiken.
Arrma Granite BLX
Traxxas Rustler XL-5
Traxxas E-Revo 2.0
Traxxas XO-1
Tamiya TT-01 truck
HSP Devestator
Traxxas TRX-4 tactical unit
Traxxas TRX-4 sport

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Upgrade voor Traxxas TRX-4 micro servo?

Bericht door Cesco » 04 feb 2019 12:39

Er is een paar dagen geleden een optie gepost op Thingiverse om de micro servos te vervangen voor normale servos.
Het betreft houders om normale servos te kunnen monteren. En deze zal je zelf of moeten laten 3D printen.

TRX4 standard servo on diffs&speed
https://www.thingiverse.com/thing:3392417
6e763a6c1dd61015a6ce93181b26c5fa_preview_featured.jpg
ce79371eb2a4e822a7deb43e3e5ea461_preview_featured.jpg

Zelfde, maar iets andere soort oplossing voor weer een ander probleem. Blijkbaar heeft de veer op de micro servo ook een functie die voor een defecte micro servo kan zorgen. Hier is een montagetool voor ontwikkeld.

TRX-4 2065 Servo Spring Horn Jig
https://www.thingiverse.com/thing:2988417
De ontwerper heeft zowel in de Thingiverse beschrijving een uitleg geplaatst alsmede een video op Youtube gezet met uitleg:


Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2733
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 822 keren
Ontvangen waarderingen: 978 keren

Re: Upgrade voor Traxxas TRX-4 micro servo?

Bericht door Cesco » 04 feb 2019 12:54

Beide is nog niet de oplossing voor het endpoint probleem, hoewel het goed kan dat andere servo's dat probleem niet hebben.

Een andere zender lijkt toch nog steeds de meest eenvoudige en voordeligste optie. Zoals [mention]Wrcpino[/mention] al aangaf. De suggesties voor zender die hij gaf zijn absoluut goede, ik wil zeker ook de Flysky GT3C onder de aandacht brengen (eventueel de oudere GT3B). De micro servo's die Amain Hobbies aanbied zijn 30 dollar. Maal 3 stuks plus verzendkosten en vanwege vanuit US zeer zeker nog douanekosten, dan zit je al snel een heel eind richting 2 stuks Flysky GT5 of 1 stuks Spektrum zender. Met meer kanalen en meer mogelijkheden voor je hele TRX-4.

De suggesties van [mention]Wrcpino[/mention] heb je dus meteen een 5/6 kanaals zender mee. De Flysky GT3C is slechts een 3 kanaals zender voor minder geld als de GT5, maar... je kunt er voor een paar euro een 8 kanaals zender van maken, waarbij je ook dik 60 auto's kunt bedienen i.p.v. standaard 10. En dan heb je wel een hele mooie deal. Uiteraard kun je dan de endpoints aanpassen. Zoek op Youtube naar Flysky GT3C hack om goede instructie video's te vinden om er een 8kanaals van te maken. Hierna zijn er voor de ontvanger 3, 6 en 8kanaals ontvanger opties en deze kosten slechts enkele euro's.

Voor dit topic specifiek een aantal video's hoe hiermee de endpoints te wijzigen en te koppelen met TRX-4 electronica.









Er zijn nog meer video's vindbaar, ongetwijfeld ook met de GT5 en de Spektrum zenders.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten