Frustratietopic

Al het nieuws rondom onze hobby mag hier gepost worden.
Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dustin » 16 mar 2021 10:26

Dustin schreef: 04 feb 2021 12:06 Pakketje besteld via Ali maar nooit aangekomen.
Naar postnl gegaan, sorry hij lijkt inderdaad kwijt te zijn, moet je even contact opnemen met de verzender.
Contact opgenomen met Ali, je moet een "bewijs van niet ontvangen" hebben van het postkantoor
Terug naar postnl dat de verzendende partij dat wil, nee sorry meneer dat doen we niet.
Terug naar Ali dat ik dat niet krijg van postkantoor, zonder bewijs van niet ontvangen gaan we er vanuit dat het pakket is ontvangen en krijg je geen geld terug of herzending.

Dus, daaag €39, postnl levert geen bewijs en Ali doet geen terugbetaling of herzending zonder bewijs.
De eerste en laatste keer dat ik vanwege gemak via iDeal betaald heb op Ali....
Volgende keer weer paypal zodat ik de claim daar kan neerleggen.
Nog eens een update.
Ik dacht iDeal gebruikt te hebben, maar was Klarna, kreeg een betalingsreminder van ze :lol: .
Zowel Ali als de verkoper op Ali reageren niet eens meer op mijn berichten, ik heb nu dan ook Klarna ingeschakeld.
Alle bewijzen bij Klarna aangeleverd, en nu dus afwachten op een reactie van hun kant.
Maar voorlopig is de betaling gepauzeerd bij Klarna tot Ali reageert.

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door WillemH » 22 mei 2021 11:13

Altijd leuk: een zender die zichzelf heeft gereset. Nog leuker als je, zoals ik dus, niets hebt genoteerd. Mag ik fijn weer alles uitzoeken (endpoints, trim, enz.). Elektronica wat een eigen leven leidt, prachtig :twisted:
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Gebruikersavatar
grcc
Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 08 mar 2020 15:34
Locatie: Leek
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 52 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door grcc » 22 mei 2021 18:36

WillemH schreef: 22 mei 2021 11:13 Altijd leuk: een zender die zichzelf heeft gereset. Nog leuker als je, zoals ik dus, niets hebt genoteerd. Mag ik fijn weer alles uitzoeken (endpoints, trim, enz.). Elektronica wat een eigen leven leidt, prachtig :twisted:
Toch niet de Absima CR6p ?
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door WillemH » 22 mei 2021 22:07

Yep! Heb nog nooit iets slechts over deze zender gehoord en zou, in een voorkomend geval, ook rustig weer zo'n ding kopen. Vanmiddag heb ik het apparaat weer geprogrammeerd, hij doet wat ie moet doen. Geen idee wat er gebeurd is, en of het eenmalig was of een voorbode van verdere "rampen ende onheil". Deze keer wel alles exact genoteerd, je weet maar nooit...
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht (totaal 2):
grcc (22 mei 2021 23:44) • TerpstraAJ (24 mei 2021 14:17)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door WillemH » 01 jul 2021 22:08

Aan alle Nederlandse (web-)winkels die het betreft:
Voorraden koppelen aan je website is een kwestie van één maal goed implementeren!!! Waarom kunnen bijv. onze oosterburen dat al jaren en ben je in de lage landen maar al te vaak overgeleverd aan de "grappen & grollen" van bedrijven welke hun clientele duidelijk niet serieus nemen. Als je niet kan leveren, bied het dan ook niet aan op je website. Mijn geld zinloos parkeren op een rekening van een stel amateurs valt niet onder de beleving van onze mooie hobby. Ik noem hier geen namen (nog niet tenminste) maar ik ben nogal, ehhh... ontstemd... Het jaar is net op de helft maar deze quote is, met stip, understatement van het jaar... :evil: Mocht men zich zo hier en daar afvragen waarom klanten weg lopen: Loop naar de boekenkast, pak een willekeurig woordenboek en zoek het volgende woord eens op: Service! Het gaat een aantal bedrijven in Nederland kennelijk te goed...
Deze gebruikers waarderen WillemH voor dit bericht (totaal 5):
coopertje (01 jul 2021 22:32) • Patrick (01 jul 2021 23:42) • Gert-Jan (02 jul 2021 16:35) • John (02 jul 2021 19:33) • Cesco (06 jul 2021 23:06)
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Gebruikersavatar
Steef
Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 01 jun 2021 16:26
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 40 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Steef » 02 jul 2021 07:58

Helemaal mee eens Willem. Het is asociaal om de klant niet de waarheid te zeggen en de mogelijkheid te geven elders te kijken. Dit zou je immers in een "normale" winkel wel doen als er iets niet op voorraad blijkt. Je hebt gelijk en ik zie dit niet alleen bij onze hobby, het gaat te goed en service verdwijnt naar de achtergrond op een paar uitzonderingen na.

Snuffel
Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 mei 2020 15:22
Locatie: Assen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 6 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Snuffel » 02 jul 2021 08:04

Onze zuiderburen kunnen er ook wat van.
En dan vervolgens nul van zich laten horen, verzoeken om annuleren worden genegeerd en alleen bij het dreigement van het nemen van juridische stappen komt men in beweging.....

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dustin » 28 jul 2021 10:47

WillemH schreef: 01 jul 2021 22:08 Aan alle Nederlandse (web-)winkels die het betreft:
Voorraden koppelen aan je website is een kwestie van één maal goed implementeren!!! Waarom kunnen bijv. onze oosterburen dat al jaren en ben je in de lage landen maar al te vaak overgeleverd aan de "grappen & grollen" van bedrijven welke hun clientele duidelijk niet serieus nemen. Als je niet kan leveren, bied het dan ook niet aan op je website. Mijn geld zinloos parkeren op een rekening van een stel amateurs valt niet onder de beleving van onze mooie hobby. Ik noem hier geen namen (nog niet tenminste) maar ik ben nogal, ehhh... ontstemd... Het jaar is net op de helft maar deze quote is, met stip, understatement van het jaar... :evil: Mocht men zich zo hier en daar afvragen waarom klanten weg lopen: Loop naar de boekenkast, pak een willekeurig woordenboek en zoek het volgende woord eens op: Service! Het gaat een aantal bedrijven in Nederland kennelijk te goed...
Een van de hoofdredenen dat ik 99% van mijn spullen inmiddels bij onze oosterburen bestel.
Verzendkosten zijn vaak wel iets hoger, maar ik weet dan tenminste wel zeker dat ik het met een paar dagen in huis heb.

WillemH
Pro Member
Berichten: 765
Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
Locatie: Vries
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 285 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door WillemH » 28 jul 2021 11:37

Ik ben er ook wel klaar mee, eerlijk gezegd. Het rc-gebeuren is hobby, me dood ergeren aan gedoe met leveranciers hoort daar NIET bij. En ik vertik het om eerst contact op te moeten nemen m.b.t. het eventueel op voorraad hebben van wat ik op dat moment wens aan te schaffen, dan doe ik hun werk. En zo ver is het bij een aantal (grote) zaken hier te lande inmiddels wel. Kennelijk kunnen deze ondernemers zich dit "korte termijn denken" op dit moment permitteren...
Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit

Dustin
Donateur
Berichten: 725
Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
Locatie: Spijkenisse
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 88 keren

Re: Frustratietopic

Bericht door Dustin » 28 jul 2021 12:26

Er zijn een paar shops waarvan ik weet dat ze bepaalde spullen altijd snel leveren, die bestel ik daar ook gewoon.
De rest komt toch echt bij de oosterburen vandaan of uit het verre oosten, want zelfs die zijn vaak sneller als de gemiddelde NL shop.

Tijdje geleden 2 bestellingen op 1 dag gedaan, 1 in NL en 1 in HongKong.
Van de NL webshop kreeg ik een dag later een mail dat het artikel toch niet op voorraad was, teruggemaild dat ik de order dan wilde annuleren.
Het bestelde artikel uit HongKong was 3 weken later binnen.
Alsnog was dit binnen voordat ik na meermaals herinneren eindelijk een reactie kreeg van de NL shop dat ze mijn annulering niet meer konden verwerken omdat het besteld artikel inmiddels onderweg zou zijn.
Dat heeft daarna ook nog ruim 1,5 week geduurd, erg vreemd voor een pakket wat binnen NL verzonden is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten